Hitrejša registracija podjetij in samostojnih podjetnikov
Če bi vsa podjetja uporabljala e-VEM, bi prihranila 10,2 milijona evrov na leto
Sistem e-VEM je razdeljen na e-VEM za samostojne podjetnike (espeje) in e-VEM za gospodarske družbe. Espeji ga uporabljajo od julija 2005, podjetja pa od februarja lani.
Lani je 26.977 espejev prek tega sistema oddalo skupaj 43.104 vloge. Med njimi je bilo 2.314 vlog oddanih samostojno od doma za 1.264 espejev. V letošnjih prvih treh tednih je sistem e-VEM od doma uporabilo 152 podjetnikov. Lani je 20.929 podjetij prek e-VEM skupaj oddalo 37.228 vlog. Od tega je 229 podjetij samostojno od doma oddalo 3.562 vlog.
Promocija za večjo uporabo
Da bi med podjetji povečali uporabo e-VEM, so na ministrstvu za javno upravo (MJU) pripravili promocijo z oglasi v tiskanih medijih, na televiziji in avtobusih, ki zdaj poteka. Da bi uporabo e-VEM na daljavo čim bolj olajšali, v okviru promocije pripravljajo tudi zloženke in DVD s posnetki, kako izpolnjevati obrazce. Ti materiali bodo dostopni na točkah VEM, pri notarjih, na sodiščih, ZZZS in enotah zavoda za zaposlovanje. Promocija bo obsegala tudi storitve za espeje, pravi Teja Batagelj, ki je v sektorju za razvoj e-uprave MJU odgovorna za sistem e-VEM.
Prihranek časa in denarja
Sistem e-VEM, ki vključuje 15 tehnološko povezanih ustanov ali vsebinskih skrbnikov postopkov VEM, so dobro sprejeli znotraj in zunaj javne uprave, pravi Teja Batagelj. Z e-VEM so se registracijski postopki za espeje skrajšali na nekaj ur, pri podjetjih pa na štiri dni. Če bi vsa podjetja uporabljala storitve e-VEM, ki bo izračunih MJU prihranila 10,2 milijona evrov na leto. Prihranijo denimo z odpravo obvezne objave vpisov v sodni register v uradnem listu, namesto katere se vpis brezplačno in avtomatsko objavi na spletnih straneh AJPES . Prihranki izvirajo tudi iz odpravljenih sodnih taks za vpise v sodni register, optimizacije postopkov po načelu vse na enem mestu...
Drugim v EU za zgled
Teja Batagelj dodaja, da je e-VEM za podjetja kot prvi tak sistem v Evropi zanimiv tudi za druge članice EU. Osnovno vzdrževanje sistema e-VEM, ki se v 85 odstotkih financira iz Evropskega socialnega sklada, preostanek pa iz proračuna, stane 381.672 evrov na leto. Znesek bo od konca maja višji za devet tisočakov, saj bodo dodali nove postopke za podjetja in espeje.
Pomoč
Vprašanja o digitalnih potrdilih
Uporabniki sistema e-VEM imajo na voljo tehnično in vsebinsko pomoč. Tehnična pomoč je vse do vstopa v sistem, tu pa imajo uporabniki največ vprašanj v zvezi z nameščanjem digitalnih potrdil, nekaj pa tudi zaradi nepopolnih podatkov zakonitih zastopnikov v poslovnem registru. Pomoč pri izpolnjevanju obrazcev je na portalu e-VEM v posebnem zavihku Pomoč, kjer so navedene ustanove in postopki, pri katerih te ustanove pomagajo. V vseh ustanovah je na voljo več kot 60 kontaktnih oseb s telefonsko številko in e-naslovom, na katere se lahko uporabnik obrne za vsebinska pojasnila.
Vir in informacije: Finance, 27.1.2009, www.finance.si, Avtor: Petra Šubic