Dinamičen Audi R8 5.2 FSI quattro
Audi utrjuje svoj vodilni položaj v segmentu vrhunskih športnih avtomobilov – z modelom R8 5.2 FSI quattro predstavlja novo najzmogljivejšo različico v seriji R8, ki je bila razvita v sodelovanju s podjetjem quattro GmbH. 10-valjni motor razvije moč 386 kW (525 KM) in omogoča vozne zmogljivosti, ki jemljejo dih. Novi najzmogljivejši model je z Audijevimi tehnologijami, kot so stalni štirikolesni pogon quattro, lahka aluminijasta karoserija in inovativne luči, ki so v celoti zasnovane v tehniki LED, v hipu prevzel vodilni položaj med tekmeci.
Sprint od 0 do 100 km/h v 3,9 sekunde in najvišja hitrost 316 km/h – R8 5.2 FSI quattro vzbuja pozornost z osupljivo dinamiko. Z njo postreže v obliki nepozabnega doživetja moči, za katerega poskrbi z energičnim odzivanjem na premike pedala za plin, z ambicioznim porastom števila vrtljajev in s simfonijo zvokov, ki pospeši utrip srca.
Motor V10 je zasnovan povsem v znamenju uspešne Audijeve tradicije v avtomotošportu. Doseže lahko 8.700 vrt./min – skoraj toliko kot motorji dirkalnikov. Pri 6.500 vrt./min ta 5,2-litrski motor razvije navor 530 Nm, pri 8.000 vrt./min pa je dosežena največja moč 386 kW (525 KM). Specifična moč znaša 74,2 kW (100,9 KM) na liter gibne prostornine, razmerje med maso in močjo pa 4,2 kg/kW (3,1 kg/KM).
5,2-litrski motor Audija R8 ima direktno vbrizgavanje bencina s tehnologijo FSI, ki jo je razvil prav Audi. Z njo je omogočeno kompresijsko razmerje 12,5 : 1, kar bistveno prispeva k veliki moči in učinkoviti izrabi goriva: R8 5.2 FSI quattro s sekvenčnim menjalnikom R tronic na 100 km v povprečju porabi 13,7 litra goriva. Mazanje s suhim karterjem, nadaljnja tehnologija iz sveta avtomotošporta, zagotavlja oskrbo z oljem v vsaki situaciji – tudi pri maksimalnem prečnem pospešku 1,2 g, ki ga lahko doseže ta vrhunski Audijev športnik.
Audi R8 5.2 FSI quattro je lahko opremljen s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom ali opcijskim menjalnikom R tronic. Pri slednjem lahko voznik bliskovito hitro prestavlja s prestavnima tipkama ob volanu. Pri obeh menjalnikih je integrirana funkcija Launch Control – program, ki R8 energično izstreli s startnega mesta. Preko stalnega štirikolesnega pogona quattro, ki daje izrazit poudarek zadnjemu kolesnemu paru, se navor motorja prenaša na vsa štiri kolesa.
Audi R8 5.2 FSI quattro skrbi za navdušenje tudi s porazdelitvijo osne obremenitve v razmerju 44 : 56, kar je idealno za športne avtomobile s sredinsko nameščenim motorjem. Vsa štiri kolesa so vodena z dvojnimi prečnimi vodili iz aluminija. Nastavitev podvozja je prilagojena za izrazito dinamično vožnjo, pri tem pa je po zaslugi prilagodljivega sistema blaženja Audi magnetic ride zagotovljeno tudi dobro udobje – ta serijska tehnologija namreč neprestano prilagaja delovanje blažilnikov glede na zahteve voznika in ceste.
Ekskluzivna 19-colska platišča z 10-krakim Y-designom so na voljo serijsko. Na sprednjih platiščih so pnevmatike z dimenzijo 235/35, medtem ko na zadnji premi velikost pnevmatik znaša 295/30. Tudi zavorni sistem izstopa z brezkompromisno zmogljivostjo. Kot dodatno opremo je mogoče naročiti zavorne kolute iz karbona in keramike, ki so ekstremno lahki in vzdržljivi.
Vir: Porsche Slovenija d.o.o.