Protest slovenskih cestnih prevoznikov
Slovenski cestni prevozniki, združeni v Gospodarski zbornici Slovenije in v Obrtno-podjetniški zbornici Slovenije, protestirajo proti odločitvi Vlade RS za povišanje cene pogonskega goriva, ki ga prevozniki uporabljajo za prevoze blaga in potnikov. Na današnji novinarski konferenci sta direktor Združenja za promet pri GZS in sekretar sekcije za promet pri OZS, Bojan Pečnik, predstavila stališča glede odločitve za povišanje trošarin in posledično povečanje cen pogonskega goriva bodo predstavniki obeh zbornic.
Z zadnjo spremembo Uredbe o spremembi Uredbe o določitvi zneska trošarin za energente (Ur. l. RS št. 02/2009) je Vlada RS dvignila trošarino pri plinskem olju za pogonski namen (diesel) na znesek 402,0000 € na 1000 litrov goriva. S tem je nastala razlika med minimalno trošarino v okviru EU, ki je določena v znesku 302,0000 € na 1000 litrov goriva in novo določeno trošarino v RS v znesku 100,0000 € na 1000 litrov goriva. Hkrati se je z zadnjo spremembo trošarine dvignila tudi prodajna cena goriva D-2 brez dajatev z 0,37908 € na 0,38383 € za liter tega goriva.
Direktiva Sveta 2003/96/ES s 27. oktobra 2003 omogoča državam članicam, da znižajo višino trošarine za komercialne uporabnike pod določenimi pogoji na najnižjo možno stopnjo trošarine (302,0000 €/1000l). Tak ukrep tako imenovane uvedbe "komercialnega plinskega olja" so za svoje profesionalne cestne prevoznike že pred časom sprejele po naših podatkih vsaj naslednje države EU: BELGIJA, FRANCIJA, ITALIJA in ŠPANIJA.
Na obeh zbornicah smo že večkrat opozorili na posledice gospodarske krize, ki jo prevozniški sektor najbolj občuti. Zaradi upada naročil tako na domačem in evropskem transportnem trgu in nezasedenih prevozniških kapacitet je prisoten velik pritisk na cene storitev prevozov, plačilne roke ter druge visoke zahteve naročnikov. Na podlagi teh dejstev slovenski cestni prevozniki želijo zagotovljene enake konkurenčne pogoje, kot konkurenčne prevozniške družbe v posameznih državah članicah. Strošek goriva v strukturi prevozne cene predstavlja visok tudi do 40 % delež. Povečanje cen pogonskega goriva tako pomeni za slovenske prevoznike zmanjšanje njihove konkurenčnosti in posledično še manj opravljenih prevozov na domačem in mednarodnem trgu.
Vir: Gospodarska zbornica Slovenije, www.gzs.si