| 

Postal sem podjetnik

Osem načinov kako preživeti (in uspeti) v novi službi

Osem načinov kako preživeti (in uspeti) v novi službi

Vsak začetek je težak! Še zlasti, ko govorimo o novi službi. Vsi oprezajo za vsakim vašim korakom, vsako vašo potezo – tisto, ki jo boste storili in tisto, ki je ne boste, pa bi jo morali. Začetni meseci v novi službi minejo zlasti v vaši želji po uveljavitivi, da na nadrejene in na sodelavce pustite kar se da dober vtis – medtem ko z druge strani ves ta čas čakajo na vaše napake, zdrse in morda tudi obup ter končno priznanje, da dela ne zmorete. Ampak ne predajte se prehitro. Poskusite z naslednjimi osmimi načini prepričati sebe in okolico, da ste kos vsemu, kar vas čaka v novi službi. Zapomnite si sledeče, da sta dve največji napaki, ki jih lahko storite v vaših uvodnih mesecih v novi službi, sledeči:

  • da se ne vklopite v novo službeno okolje in ne spoštujete njihove delovne kulture, in
  • da ne postavljate dovolj vprašanj in ste »vsevedni Janezek«!

 

1. Spoštujte delovno kulturo
Bodisi glede oblačenja, prihajanja zgodaj v službo, bodisi pitja kave ob točno določeni uri (pa čeprav se vam ne pije kava), in drugih navad vaših novih sodelavcev. Ne izstopajte iz povprečja in kmalu boste sprejeti v družbo.

2. Bodite pripravljeni na sklepanje kompromisov
Občasno, zlasti v prvih dneh svoje nove službe, bodite pripravljeni na sklepanje kompromisov, in se sem ter tja tudi upogniti pod težo volje svojih novih sodelavcev. Naj vas začasna ponižnost ne potre preveč, saj je to samo vaša začetna strategija, da si zagotovite svoje mesto pod soncem, ki sije v novi službi.

3. Razjasnite svoje delovne obveznosti
Takoj, v prvih dneh, se poskusite dobiti na samem s svojim nadrejenim in skupaj določita ter natančno razjasnita vaše delovne naloge, obveznosti in doložnosti. Naj vas sodelavci ne pošiljajo po kavo in sendviče rekoč »to dela vsak, ki je nov v našem podjetju«!

4. Prosite za pomoč
V delovnem kolektivu si poiščite eno osebo, ki naj bo vaš mentor, svetovalec, zaupnik. Tako boste lažje prebrodli vse začetne ovire, saj vas bo usmerjala in vodila izkušena roka sodelavca, ki je že dolgo zaspolen v podjetju.

5. Opazujte načine komuniciranja znotraj podjetja
Bodite pozorni na načine internega komuniciranja tako med sodelavci kot v relaciji delavci – nadrejeni. Spoznajte načine, ki so uveljavljeni in priljubljeni v podjetju. Morda si informacije in sporočila prenešajo ustno, morda pisno – bodisi po e-mailiu bodisi po faxu. Skratka hitreje ko se boste obnašali isto kot ostali, hitreje boste del tima.

6. Vzemite si čas za druženje
Napaka začetnikov je velikokrat tudi ta, da si ne vzamejo dovolj časa za druženje in spoznavanje sodelavcev. Vendar je to pomembna strateška poteza. Začetniki se bojijo, da bi s pitjem kave s sodelavci, dajali nadrejenim slab vtis – da so prišli v novo službo le zabušavati. Pa vendar je to daleč od resnice. Druženje na delovnem mestu je ravno tako pomembno, kot uspešno opravljeno delo. Boste pa nekaj minut potegnili vaš delovnik, če ste se slučjano med malico malce »zaklepetali« s sodelavci.

7. Dodatni trud bo poplačan
Dodatno vložen trud ne pomeni prilizovanja šefu. Pač pa se lahko občasno javite tudi za kakšno dodatno delo, ki sicer ne sodi mned vaše delovne obveznosti, ampak za vas predstavlja nov izziv in ne glede na to, da ga boste opravljali prostovoljno in brez plačila, vam pomeni »nagrada« in zaupanje nadrejenih, da delo zmorete ne glede na dejstvo, da ste novi v podjetju!

8. Prosite za oceno vašega dela
Četudi to ni ustaljena navada v podjetju, po nekem določenem času prosite svojega nadrejenega, naj oceni vaše delo. Bodisi pisno bodisi ustno. Tako boste vedeli, ali ste na pravi poti ali je vaše delo zavilo v slepo ulico.

Povzeto po www.msn.com - 8 Ways to Survive -and Thrive- in a New Job, By Robert Half International

sorodni članki