Deset škodljivih kariernih potez
Vsi zaposleni imamo eno skupno lastnost: strah pred odpovedjo. In dandanes je ta streh več kot prisoten, skoraj upravičen. Turboletni gospodarski časi samo še primomorejo k temu. In kaj lahko naredimo sami proti temu? Dejetsvo je, da na odločitev delodajalca, da vas odpusti, vpliva več dejavnikov. Na nekatere žal nimamo nikakršnega vpliva, na druge pa vendarle lahko vplivamo. Zato vam v nadaljevanju opisujemo deset škodlljivih kariernih potez, katere se velja izogibati, če želite ohraniti svoj položaj in delovno mesto.
1. Ne beležite si svojih dosežkov
Recimo, da pride do situacije, ko se bo vaš nadrejeni odločal med vami in vašim sodelavcev – kateri bo obdržal službo. In vam postavi vprašanje: »In zakaj bi moral ravno vas obdržati v službi, in ne vašega kolega!?« Če nimate v rokavu nobenega aduta, boste verjetno vi »leteli na cesto«. Zato je pametno in priročno si sproti zapisovati vse dosežke, nagrade in uspehe, ki ste jih dosegli v zadnjem času, saj lahko tako v hipu šefu dokažete svoj trud in dosežke.
2. Vaše znanje in sposobnosti so »zastarele«
Poslovno okolje je eno izmed najbolj hitro spreminjajočih se. Zato je pomembno ostati v koraku z vsemi spremembami in novostmi na poslovnem področju in v vaši stroki. Najsi bodi to informacijska tehnologija, nova izsledki s področja gradbeništva, nova zakonodaja – skratka svoje področje morate obvladati in biti na tekočem z vsem kar se trenutno dogaja.
3. Nimate vidnih rezultatov
Že zdrava pamet vam pove, da se posel vrti okoli številk. Zato svoej dosežke ovrednotite kot rezulatet v obliki številk. Na primer s šetvilkami dokažite, da je vaše delo več vredno kot vi sami stanete podjetje. Številke podkrepite z vrednostmi v evrih!
4. Učinkovitost ni enako uspešnost
Ni izgovorov za 10 urno delo, ko ste poslali najmanj 100 e-mailov potencialnim strankam, a žal brez pravega odgovora! Vaš kolega pa je šel v enem dnevu le na 2 sestanka in je uspel iztržiti 50% uspeh. Katerega delavca bi vi obdržali!? Učinkovitost in uspešnost sta dve različni stvari!
5. Mislite, da ste nenadomesljivi
Ni »zvezd stalnic« v poslu! In če se ne zavedate svoje »nadomestljivosti«, bo vaša zvezda kmalu zatonila. Kajti točno v tem trenutku vsaj nekaj tisoč ali celo deset tiosč ljudi opreza za vašo službo, in nedvomno jih je vsaj nekaj takih, ki bi vaše delo opravljajo enko dobro ali celo bolje kot vi.
6. Poznate vse odgovore
Znanje je moč! Poznati vse odgovore, pomeni nič vedeti! Učimo se celo življenje. Zato vsak uspešen človek celo življenje postavlja vprašanja, se izobražuje, posluša druge in nabira nove ideje in nova znanja.
7. Družite se s »pesimisti«
Star pregovor drži kot pribit: Ste takšni, kakršna je vaša družba. Zato če se družite s »črnogledimi« ljudmi in je vaša preokupacija razmišljanje o slabem koncu, boste takšnega tudi doživeli.
8. Vse zasluge so vaše
Priznajte, da redko! Večina managerjev hitro prepozna timskega delavca, takšnega, ki si želi uspeha celotnemu podjetju, kar je v teh nestabilnih gospodarskih časih še posebej pomembno. Zato ne pripisujte vseh zalsug le sebi, pač pa jih pošteno razdelite med vse, ki si jih zares zaslužijo!
9. Ne pihate v lastni rog
Kljub vsemu pa poudarite svoje najboljše lastnosti. Managerji so prezapolseni z drugimi rečmi, zato ne morejo redno spremljati vaših potez – dobrih in slabih – in zato to namesto njih storite sami. Občasno predstavite svoje uspešno delo svojim nadrejenim.
10. Izgubili ste realno sliko o lastnih vrednotah
Vsak imasvoje dobre in svoje slabe lastnosti. In bolj ko se zavedate svoji pomanjkljivosti ter jih sprejmete in uspete premagati, večji bodo vaši uspehi. Če tega ne zmorete sami, se posvetujte s prijateljem, prosite za pomoč sodelavca, in naj oni objektivno ocenijo vaše lastnosti, vaše vrednote. Bodite pripravljeni poslušati!
Povzeto po www.msn.com - 10 Ways to Damage Your Career, By Rachel Zupek, CareerBuilder.com writer