10.4.2025 | 15:07

Postal sem podjetnik

Preden spremenite ime

Preden spremenite ime

Če razmišljate o spremembi imena podjetja ali blagovne znamke, se ne prenaglite, saj zadeva ni tako preprosta, kot se morda zdi. Na kaj vse morate biti pozorni?

Resno razmišljate, da bi spremenili ime podjetja? Na kaj morate biti pozorni, ko spreminjate ime podjetja ali celo blagovne znamke?

Pravi trenutek za spremembo imena

V spremembo imena je treba iti pravočasno. Ker je ta trenutek zelo težko določljiv, je vse odvisno od tega, ali smo sposobni zaznati spremembe, v katerih se naše dosedanje ime več ne znajde kot dober sestavni del posla. V bistvu moramo biti na pravo priložnost vseskozi pozorni.

Teh trenutkov je veliko, kot poglavitne pa lahko omenimo predvsem: rast posla v vseh pogledih, spremembe v strukturi poslovanja, novosti v poslovanju, organizacijski premiki in spremembe, vstop na nove trge, uvajanje novih izdelkov…

Spreminjanje imena je lahko nevarno

Samo zato, ker smo se odločili, da bomo zamenjali ime, še ne pomeni, da je to pametno in smotrno. Odločitev glede imena naj bi bila sprejeta in potem izpeljana skrbno in z namenom. Pri tem vsaka malenkost šteje, zato se je treba poigrati z vsemi možnimi posledicami, ki jih takšna sprememba povzroči. Pogosto je mnogo bolje ime ohraniti in mu dati le novo identiteto in nov pomen. Kaj bi bilo, če bi recimo Bled spremenil svoje ime? Vsa leta pozitivnih hotenj turističnih delavcev in izkušenj zadovoljnih turistov bi se razblinila v nič. Tako pa je turistični Bled ohranil svoje nesporno odlično ime in le spremenil identiteto, ki ustreza razvojnim načrtom in dejanskemu položaju.

Staro ime ima lahko pozitivne elemente

Četudi obstoječe ime ni ravno veličastno, pogosto še vedno obstaja precej z njim povezanih pozitivnih lastnosti ter poslovnih uspehov. Vedno bo ostala določena količina poslovnih partnerjev, kupcev ali drugih, ki so povezani z vami, ki vas cenijo in so se vašega imena preprosto navadili. Pod vašim imenom si predstavljajo vse tisto, kar ste dolga leta gradili. Spremeniti ime ali obljubo oziroma podobo zanje pomeni vznemirjenje. Tak korak, posebej če nanj niso pripravljeni, jih lahko zmede. Morda lahko nekatere naročnike oziroma kupce celo izgubite samo zato, ker jim vaša sprememba ne bo všeč.

Sprememba imena pomeni spremembo dojemanja na trgu

Vsaka sprememba, ki jo vpeljujemo, zahteva dobršno mero poguma, denarja in potrpljenja. Še zlasti če stvari postavljamo malodane na glavo. Spremeniti ime je večji izziv kot zgraditi novo stavbo podjetja. Z novim imenom se spremeni tudi odnos do posla, ki ga opravljate.

Če nameravate spremeniti ime posla, morate natančno vedeti, zakaj to želite storiti in kaj nameravate s tem sporočiti. Morate tudi vzeti v zakup, da bo morda tisto, kar bo poplačano na dolgi rok, sicer povzročilo tudi kakšne kratkoročne neželene posledice v obliki izgube, izpada poslov in podobno. Pri vsaki spremembi je treba skrbno pripraviti primerne komunikacije za vse tiste, za katere želimo, da še naprej ostanejo naši odjemalci, partnerji ali drugo.

Pravo ime vedno zraste iz zgodbe podjetja, posla ali tržne znamke

Z vami bom delil skrivnost, ki se sicer ne nanaša neposredno na ime, ampak na zgodbo o tržni znamki. Izbira imena mora temeljiti na jasnem poznavanju, s čim in zakaj ste drugačni - kako in zakaj lahko počnete določene stvari bolje kot kdorkoli drug.

Razvoj prave zgodbe zahteva veliko opravljenih domačih nalog in iskanja prave duše vašega posla. Sem sodijo ocenjevanje in analiziranje trga in odkrivanje tistega, s čimer bi lahko zapolnili vrzel, ki jo ponuja tržna niša. Naše osredotočanje zahteva v takšnih primerih ožji zorni kot, prav tako moramo na ciljne skupine gledati bolj segmentirano. Pomembno je zavedanje, da je naš cilj postati najboljši samo v »določeni stvari«.

Ko odkrijemo in vemo, kaj je tista »določena stvar«, kar je naš cilj in kar hočemo biti, se začnemo ukvarjati s tem, da jo bomo uresničili. In od tega trenutka dalje naj bi se začeli tudi ukvarjati z imenom. Ime je lahko karkoli, od koderkoli, izpeljano iz česarkoli in celo pomeni karkoli – pomembno je le eno: da tistega, ki pride v stik z njim, miselno zaposli, mu da misliti, ga razvedri, vzbudi zanimanje. Zato je recimo ime Amazon dobro, čeprav nima konkretne zveze s spletno prodajo knjig.

Kvalitete učinkovitega imena

Ko postane popolnoma jasno, kakšna pozicija je pravšnja za znamko vašega podjetja ali izdelka oziroma storitve, šele takrat začnemo iskati in testirati imena. Postopkov je več vrst, zelo koristni pa so napotki v obliki vprašanj. Na ta moramo odgovoriti pri vsakem potencialnem imenu, kar nam pomaga, da se lahko o končni izbiri odločamo z visoko stopnjo zanesljivosti. A to so že podrobnosti, ki sledijo odločitvi o spremembi imena.

Pred spremembo imena naredimo bilanco

Za spremembo se odločimo šele takrat, ko si naredimo bilanco negativnih in pozitivnih percepcij imena našega podjetja, blagovne znamke ali izdelkov. Če so negativnosti številčnejše oziroma imajo večjo težo, potem bo sprememba dobrodošla. Ob tem pa moramo vzeti v zakup dejstvo, da bo to za seboj potegnilo tudi določene finančne vložke v obliki nove celostne grafične podobe in njenih osnovnih aplikacij, spremenjenega dizajna spletne strani, novih brošur, embalaž, označevanja stavb, oglasnih akcij, poslovnih dogodkov in še česa.

Vir in informacije: Podjetnik, December 2008, www.podjetnik.si, Avtor: Andrej Pompe

sorodni članki