Trije temelji Audijevega športnega avtomobilizma v prihodnosti
- Novi športni avtomobil razreda LMP1 za 24 ur Le Mansa
- Izpopolnjen Audi A4 za prvenstvo DTM
- Audi R8 LMS za športni program za stranke
Družba Audi AG svojo prihodnost na področju športnega avtomobilizma stavi na tri temelje: v sezoni 2009 bo Audi ponovno sodeloval na vzdržljivostni preizkušnji 24 ur Le Mansa in v prvenstvu DTM. Poleg tega bo v sklopu Audijevega športnega programa kupcem prvič na voljo čistokrvni dirkalnik Audi R8 LMS, ki so ga razvili posebej za zasebna tekmovalna moštva.
"Zavedamo se, kako pomemben je športni avtomobilizem za uspeh znamke Audi," je poudaril Michael Dick, član uprave pri družbi Audi AG, v sklopu tega pa odgovoren tudi za športni avtomobilizem. "Zato se nam zdi samoumevno, da je Audi tudi v teh za gospodarstvo težkih časih prisoten na dirkalnih stezah. Za nas je toliko bolj pomembno, da se udeležimo tekmovanj v tistih kategorijah športnega avtomobilizma, pri katerih je vložke možno opravičiti z uspehi."
Audi še vedno stavi na športne prototipe in DTM. Z novim R8 LMS tudi zasebnim moštvom ponujajo dirkalnik z najsodobnejšo tehnologijo in vrhunsko Audijevo kakovostjo, ki pa kljub temu omogoča preprosto upravljanje.
Nov športni avtomobil z dizelskim motorjem za Le Mans
Še posebej na dirki 24 ur Le Mansa želi Audi pokazati, da slogan "Prednost je v tehniki" resnično drži. Z osmo zmago junija lani, Audi na seznamu zmagovalcev na tej klasični hitrostni preizkušnji zaostaja samo še za eno zmago za Ferrarijem. Večji uspeh je v Le Mansu dosegel le še Porsche.
Audi si je zadal cilj, da bo junija 2009 z novo razvitim športnim avtomobilom LMP1 osvojil deveto zmago na najzahtevnejši avtomobilski dirki na svetu, pri kateri je glavni poudarek na razvoju alternativnih in varčnejših pogonskih konceptov. Audi R15 TDI se bo že na prvi pogled občutno razlikoval od svojega uspešnega predhodnika, Audija R10 TDI. Poudarek bo na inovativnih tehničnih podrobnostih, s katerimi želi Audi obdržati vodilno vlogo v Le Mansu.
V novem prototipu za Le Mans je vgrajen manjši, lažji in še zmogljivejši motor TDI. Pri šasiji in aerodinamiki so se Audijevi inženirji z oddelka Audi Sport zgledovali po trenutnem Audiju A4 DTM.
"Zavedali smo se, da moramo razviti nov avtomobil, če želimo še naprej dosegati uspehe v Le Mansu," je povedal vodja športnega avtomobilizma pri Audiju dr. Wolfgang Ullrich. "Tako smo razvili Audi R15 TDI. Korak od R10 do R15 je bistveno večji kot je bil korak od R8 do R10."
Od prejšnjega modela je ostal samo osnovni koncept: tudi Audi R15 TDI je odprt roadster, ki ga poganja motor TDI. Več podrobnosti Audi v tem trenutku ne želi izdati.
Prva tajna testiranja z novim športnim avtomobilom za Le Mans načrtujejo še v tem letu. Audi R15 TDI bodo javnosti predstavili šele 21. marca 2008, neposredno pred njegovim debijem na 12-urni dirki v Sebringu (ZDA).
Dirke 24 ur Le Mansa se bo moštvo Audi Sport Team Joest udeležilo s tremi novimi Audiji R15 TDI.
Izpopolnjen zmagovalni avtomobil za prvenstvo DTM iz leta 2008
Audi se je kot branilec naslova na prvenstvo DTM začel pripravljati z izpopolnjevanjem zmagovalnega avtomobila iz leta 2008 in ambicioznim ciljem: želi postati prvi avtomobilski proizvajalec v zgodovini "novega" DTM, ki bo trikrat zapored osvojil naslov.
Novi Audi A4 v različici DTM, ki je v sezoni 2008 z osmimi najboljšimi časi na treningu in šestimi zmagami postavil nova merila v tem prvenstvu, bodo pod internim projektnim imenom "R14 plus" izboljšali na vseh področjih.
Štiri nove Audije A4 in do pet vozil letnika 2008 bodo vozili člani izkušenih moštev Abt Sportsline, Phoenix in Rosberg. Tudi pri voznikih se Audi zanaša na že uveljavljena imena: izbrali bodo tiste voznike, ki so v sezoni 2008 že vozili v prvenstvu DTM in v Audijih R10 TDI.
Audi R8 v dirkalni izvedbi GT3
Audi je prvič načrtno razvili dirkalnik, ki je namenjen zasebnim moštvom: Audi R8 LMS, ki ga poganja 10-valjni motor z več kot 500 konjskimi močmi (približno 370 kW). Na voljo bo od jeseni 2009 dalje. Predvidena cena je 262.000 evrov brez DDV.
Novi Audi R8 LMS bo na dirkalnih stezah moč videti že v sezoni 2009: do osem zasebnih dirkalnikov se bo preizkusilo na različnih evropskih tekmovanjih in na dirki 24 ur Nürburgringa, za katero na oddelku Audi Sport razvijajo različico R8 LMS, ki je prirejena za vožnjo na dolge razdalje. Izvedba GT3 ni predvidena za Audijeva tovarniška moštva.
Kot vozniki Audija R8 LMS se omenjajo trije "veterani": Christian Abt, Frank Biela in Frank Stippler.
S športnim programom za stranke Audi svojo prisotnost v športnem avtomobilizmu razširja na dodatno področje, ki naj bi se srednjeročno preživljalo samo. Novi športni center za stranke v Ingolstadtu je zasnovan kot profitni center.
Športni avtomobilizem igra pri Audiju pomembno vlogo
"Leta 2008 smo imeli najobsežnejši in najuspešnejši program športnega avtomobilizma v celotni zgodovini družbe Audi AG," je povedal vodja športnega avtomobilizma pri Audiju dr. Wolfgang Ullrich. "Tako želimo nadaljevati tudi v letu 2009. Jasno je, da mednarodna gospodarska in finančna kriza vpliva tudi na športni avtomobilizem in je treba zato zmanjšati stroške. Toliko bolj nas veseli, da smo našli način, kako s pomočjo novih športnih avtomobilov Le Mans in DTM nadaljevati z obema našima velikima projektoma in si zagotoviti dodatno podporo s športnim programom za stranke GT3. To kaže, kako pomembno vlogo ima športni avtomobilizem pri Audiju."
Vir: Porsche Slovenija d.o.o.