Moč poslovnih daril
Obdarovanje ni brez razloga, še posebno ne v poslovnem svetu.
Pomen obdarovanja
S poslovnim darilom, ki ga damo ob pravi priložnosti in na pravi način, lahko marsikaj povemo. Z darilom lahko čestitamo ob napredovanju in posebnih dosežkih na poslovnem področju, poslovnim partnerjem sporočamo kako pomembni so za nas, bodočim potencialnim partnerjem pa, da si želimo sodelovanja z njimi.
Nasvet
Dokler bomo želeli izražati pozornost, hvaležnost, zaupanje in ohranjanje dobrih odnosov, se bomo odločali za poslovna darila.
Zakaj sploh podarjamo darila? Odgovor se skriva v notranjem doživljanju človeka – njegovih psiholoških potrebah in strahovih. V sebi občuti negotovost o svoji lastni vrednosti in odvisnost od drugih ljudi, ki jo mora obvladati z darili.
Zgodovinski vidik obdarovanja
Bogataj (1994) pravi, da v zgodovinskih virih lahko najdemo veliko primerov izmenjave daril med vladarji in vojskovodji ob podpisovanju pogodb in premirij. Obdarovanje je bilo pomembno za dobro in mirno življenje ljudi. Izmenjava daril je predstavljala tradicionalno dejanje, ki je bilo zapisano globoko v podzavesti ljudi.
O tradiciji poslovnih daril lahko govorimo šele z razvojem podjetništva po prvi svetovni vojni. Darila so bila predvsem uporabna. To so bili noži za odpiranje pisem, pepelniki, kljukice za obešanje perila ter svinčniki. Po drugi svetovni vojni se kot poslovno darilo pojavljajo predvsem rokovniki in koledarji.
Konec šestdesetih let se na Slovenskem pojavi nova zvrst poslovnih daril: grafike in odtisi, ki so jih podjetja podarjala svojim poslovnim partnerjem.
Pojav zasebnega podjetništva v devetdesetih letih je močno spremenil podobo in ponudbo poslovnih daril na Slovenskem. Podjetja so se začela načrtno ukvarjati s tem, kaj komu podariti.
Več o tem kaj in komu kaj podariti in kakšna darila so v modi letos, si boste lahko prebrali v novi posodobitvi priročnika Direktor - ZEN vodenja, ki bo predvidoma izšla na začetku decembra.
Vir: Verlag Dashöfer, založba, d.o.o. - Direktor, Zelo Enostaven Način vodenja