| 

Aktualno

Porsche limuzina za podjetnike z družino - Panamera

Porsche limuzina za podjetnike z družino - Panamera

Porsche predstavlja prve fotografije športne štirivratne Panamere.
Stuttgart. Približno devet mesecev pred uvedbo na trg družba Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG, Stuttgart, predstavlja prve uradne fotografije Panamere v njeni dokončno obliki. Design, profil in silhueta dokazujejo, da je ta štirivratni športnik nedvoumno novi član Porschejeve družine. Panamera, ki je zasnovana kot potovalno športno vozilo, na značilen porschejevski način združuje športno vozno dinamiko, prostorno in prilagodljivo notranjost ter suvereno udobje. Poleg športnih modelov 911, Boxster in Cayman ter terenskega modela Cayenne predstavlja Panamera četrto serijo Porschejevih vozil.
 


Oblikovalcem je uspelo ustvariti povsem nov in samostojen model, ki pa je po formalni plati značilni Porsche. Panamera že po dimenzijah jasno izstopa iz svojega segmenta: s širino 1.931 mm je širša, z višino 1.418 mm pa nižja kot primerljiva štirivratna vozila. Nezamenljivo napeta silhueta, značilna za modele GT, je kombinacija 4.970 mm skupne dolžine in športno kratkih previsov. Slog in detajli se skladajo s Porschejevo filozofijo, ki jo je skozi desetletja izoblikovala serija 911 in ki so jo uspešno prevzeli tudi Boxster, Cayman in Cayenne.
Že s samo govorico oblik bo Panamera v svoji konkurenci ustvarila nov segment. Sinteza značilne genske zasnove športnih vozil, ki izhaja iz kupejevske linije, in edinstvene interpretacije klasične limuzinske oblike, ter prednosti prilagodljivo zasnovane notranjosti novemu Porscheju dajejo nezamenljivo podobo. Tako ima Panamera namesto klasične mreže hladilnika izrazito oblikovane odprtine za dovod zraka. Markantni koloteki in optično podaljšan pokrov prtljažnika posnemajo značilno linijo sprednjega dela serije 911, ki jo kupci cenijo že 45 let: nizki blatniki kot boki ob ploskem sprednjem pokrovu. Reže na pokrovu motornega prostora, ki potekajo v obliki črke V, in zadnje steklo značilnosti športnih avtomobilov prenašajo tudi v razred Panamere. Izrazito mišičasti boki nad zadnjimi kolesi, dinamični lok kupejevske strešne linije in markantni izpušni cevi razkrivajo njeno čistokrvno porschejevsko naravo.
 


Elegantna strešna linija se pne nad prostorno notranjostjo. Tako kot vsi Porschejevi modeli se tudi Panamera osredotoča na voznika. Zaradi nove prostorske zasnove in športne arhitekture notranjosti pa se kot v pilotski kabini počutijo potniki na vseh štirih sedežih. Tako sprednja kot tudi enojna zadnja sedeža se lahko pohvalita z izjemno ergonomsko zasnovo. V prtljažniku je praviloma dovolj prostora za vso prtljago. V nasprotnem primeru pa je možno naslonjali zadnjih sedežev podreti in ustrezno povečati prostornino prtljažnika. Kupejevsko oblikovani zadnji pokrov združuje praktično uporabnost s športno eleganco.
Pri Porscheju so tudi za novo Panamero razvili sodobne, zmogljive pogonske agregate, tj. V-motorje s 6 ali 8 valji in razponom moči od 221 kW (300 KM) do 368 kW (500 KM), nekateri izmed njih s tlačnim polnjenjem. Zaradi direktnega vbrizgavanja bencina dosegajo veliko moč in majhno porabo goriva. Prenos moči omogoča šeststopenjski ročni menjalnik ali Porschejev sedemstopenjski menjalnik z dvojno sklopko (PDK).
Panamera ima pogon na zadnji kolesni par, kar ji zagotavlja športne vozne lastnosti. Najzmogljivejša izvedba modela je serijsko opremljena s štirikolesnim pogonom, ki je za druge izvedbe na voljo za doplačilo. Pri Porscheju pripravljajo tudi izjemno varčno različico modela s hibridnim pogonom.
Podrobnejše informacije o motorjih, menjalnikih, voznih lastnostih ter cenah in opremi bodo znane naslednjo pomlad.
 


Novo Panamero bodo izdelovali v Porschejevi tovarni v Leipzigu, kjer gradijo približno 22.000 m2 velik proizvodni obrat in pripadajoči logistični center. Panamerine motorje bodo izdelovali v Porschejevi matični tovarni v Zuffenhausnu, lakirano surovo karoserijo pa v Volkswagnovi tovarni v Hannovru. Končna montaža bo potekala v Leipzigu, kjer bodo predvidoma sestavili 20.000 vozil na leto. Porsche bo tudi pri proizvodnji Panamere sodeloval večinoma z nemškimi dobavitelji, tako da bo pribl. 70 % vrednosti vozila plod nemškega dela. Za Panamero torej velja, da je „Made in Germany“.
Pri Porscheju bodo Panamero svetovni javnosti premierno prestavili spomladi 2009, prva vozila pa bodo kupcem po vsem svetu na voljo konec poletja 2009.
 

sorodni članki