Cayenne z dizelskim motorjem
Februarja 2009 bo proizvajalec športnih avtomobilov Porsche in Stuttgarta kupcem ponudil model Cayenne z dizelskim motorjem. Tako bo še dodatno razširil paleto motorjev za tega športnega terenca. Odločitev je posledica spremenjenih zakonskih okvirov (predvsem v evropskih državah), ki prinašajo nižje obdavčitve za vozila z dizelskim motorjem. Poleg tega Porschejev lastniški delež v koncernu Volkswagen, ki velja za največjega svetovnega izdelovalca sodobnih dizelskih motorjev za osebna vozila, pomeni nove perspektive za nabavo teh agregatov.
Porsche bo Cayenna opremil s trilitrskim turbodizelskim V6-motorjem z 240 KM (176 kW), ki ga bo dobavljal Audi AG, hčerinsko podjetje Volkswagnovega koncerna. Povprečna poraba dizelskega Cayenna znaša 9,3 l/100 km, emisija CO2 pa 244 g/km. Zaradi spontane odzivnosti pri pospeševanju in delovanja pri visokih vrtljajih je ta sodobni agregat kot ustvarjen za vgradnjo v športna terenska vozila, kakršno je tudi Cayenne. Njegov osupljivi maks. navor 550 Nm poleg tega zagotavlja športno dinamičnost in izjemno suverenost, ki sta značilni za porschejevski užitek v vožnji.
Novi model Cayenna bo – nenazadnje tudi zaradi ustreznega povpraševanja pri kupcih – sprva naprodaj samo v Evropi. Uvajanje na ostale svetovne trge je še v pripravi.
V Porschejevi upravi so prepričani, da bodo z varčnim turbodizelskim V6-motorjem lahko dolgoročno zagotovili tržni uspeh serije Cayenne. V zaključenem poslovnem letu 2007/08 so prodali skupno 45.478 vozil te modelske serije, ki trenutno obsega pet različnih modelov. To je več kot v katerem koli predhodnem poslovnem letu.
Z uvedbo dizelskega Cayenna Porsche dosledno nadaljuje prizadevanja za zmanjšanje porabe goriva. Že spomladi leta 2007 so pri tem proizvajalcu športnih avtomobilov novo generacijo serije Cayenne opremili z bencinskimi motorji z direktnim vbrizgavanjem goriva, ki pri realnem načinu vožnje porabijo do 15 % manj goriva. Od letošnjega poletja je pri Porscheju v ponudbi tudi najnovejša generacija serije 911 z bencinskimi motorji z direktnim vbrizgavanjem goriva. Poleg tega Porsche razvija različico Cayenna s hibridnim pogonom, ki bo porabil manj kot devet litrov goriva na 100 kilometrov in ki bo na tržišče prišel proti koncu desetletja.
Novi Cayenne na dizelski pogon bo naprodaj od februarja 2009 naprej. Serijsko bo opremljen s preizkušenim avtomatskim menjalnikom Tiptronic S. V Sloveniji bo Cayenne z dizelskim motorjem, vklj. z 19 % DDV, davkom na motorna vozila in deželno opremo, stal 65.567 evrov.
Vir: Porsche Slovenija