| 

Aktualno

Premierno: nova generacija Boxsterja in Caymana

Premierno: nova generacija Boxsterja in Caymana

Družba Dr. Ing. h.c. F. Porsche AG iz Stuttgarta na avtomobilskem salonu v Los Angelesu premierno predstavlja drugo generacijo športnih modelov Boxster in Cayman s sredinsko nameščenim motorjem. Ob prihodu nove generacije sta v središču pozornosti predvsem popolnoma na novo zasnovana bokser motorja, ki nista le zmogljivejša, temveč hkrati tudi bistveno varčnejša kot motorja predhodnikov. K dodatnim izboljšavam pri porabi goriva in voznih zmogljivostih pripomore Porschejev menjalnik z dvojno sklopko, kratko imenovan PDK.
 


Nova bokser motorja z večjo močjo in manjšo porabo
2,9-litrski osnovni pogonski agregat v Boxsterju razvije moč 188 kW (255 KM), v Caymanu pa 195 kW (265 KM), kar predstavlja dodatnih 7 kW (10 KM) oz. 15 kW (20 KM) glede na predhodna modela. Posebnost 3,4-litrskega motorja za S-modele je sistem direktnega vbrizgavanja bencina, s katerim Boxster S sedaj razvije moč 228 kW (310 KM), Cayman S pa 235 kW (320 KM). To pomeni, da imata dodatnih 11 kW (15 KM) oz. 18 kW (25 KM). Odlično je tudi razmerje med maso in močjo: med 4,2 kg/KM pri Caymanu S in 5,2 kg/KM pri Boxsterju. Voznik se tako lahko veseli maksimalne vozne dinamike in minimalne porabe goriva. Časi za pospešek od 0 do 100 km/h se gibljejo med 4,9 sekunde pri Caymanu S z menjalnikom PDK in aktivirano funkcijo Launch Control (del opcijskega paketa Sport Chrono) ter 5,9 sekunde pri Boxsterju s serijskim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom.
Z menjalnikom PDK modela Boxster in Cayman poleg tega pri porabi goriva prvič ostajata pod mejo 9 litrov: z novim 2,9-litrskim bokser motorjem porabita 8,9 l/100 km (v skladu z EU 4) – 11 odstotkov manj kot predhodnika z menjalnikom tiptronic S. Pri 3,4-litrski različici z menjalnikom PDK poraba goriva znaša 9,2 l/100 km in je v primerjavi z ustreznima predhodnikoma z menjalnikom tiptronic S manjša celo za 16 odstotkov.
 


Roadster in Coupé s spremenjenim videzom
Na zunaj je nova dvosedežnika mogoče prepoznati po spremenjeni oblikovni zasnovi sprednjega dela in zadka. Nova halogenska glavna žarometa z integriranima smernikoma spominjata na luči Carrere GT. Nove zadnje luči s svetlečimi diodami (LED) se koničasto zaključujejo v stranskih delih in so oblikovno elegantno integrirane v spremenjeni zadek. Spredaj imata Roadster in Coupé različno oblikovane odprtine za dovod zraka, zadaj pa ju ločijo zasnova difuzorjev (Boxster) in usmernik zraka (Cayman). Pravi magnet za poglede so vodoravno nameščene, palične pozicijske luči v tehniki LED z optičnimi vlakni. Vgrajene so v stranskih odprtinah za dovod zraka. Dopolnjujejo ju serijski sprednji meglenki – pravokotni pri Boxsterju, okrogli pri Caymanu. Prvič je za oba modela na voljo paket luči z biksenonskima žarometoma, dinamičnima smerno prilagodljivima žarometoma in dnevnimi lučmi s svetlečimi diodami (LED). Slednje nadomeščajo sprednji meglenki in so pri Boxsterju sestavljene iz štirih zaporedno nameščenih svetlečih diod. Pri Caymanu so v okroglih lučeh štiri svetleče diode nameščene kot pike na kocki.
 



PDK: hitrejše prestavljanje, do 16 odstotkov manjša poraba
Za vse štiri športne avtomobile je prvič na voljo Porschejevem menjalnik z dvojno sklopko (PDK), ki je bil najprej preizkušen v avtomotošportu. Pri novi generaciji je nadomestil dosedanji tiptronic S. Z menjalnikom PDK sta Roadster in Coupé pri pospeševanju do 100 km/h za 0,1 sekunde hitrejša kot s 6-stopenjskim ročnim menjalnikom, ki je sedaj vgrajen tudi pri osnovnih izvedbah. Še posebej hitro se vse odvija z enim od opcijskih paketov Sport Chrono, ki ekskluzivno za izvedbe z menjalnikom PDK vključujeta tudi funkcijo Launch Control za optimalne pospeške pri speljevanju in funkcijo „dirkalni način prestavljanja“ za maksimalno hitrost izbiranja prestav. S funkcijo Launch Control se čas pospeševanja iz mirovanja do 100 km/h skrajša za 2 dodatni desetinki sekunde. Prednosti menjalnika PDK se še bolj impresivno odražajo v porabi goriva, ki je do 16 odstotkov manjša kot pri prvi generaciji. Boxster in Cayman z menjalnikom PDK v skladu z EU 4 porabita le 8,9 l/100 km. Pri S-modelih poraba goriva znaša 9,2 l/100 km.

 


Dinamično podvozje in zmogljive zavore
Podvozje z novimi nastavitvami predstavlja izhodišče za dodatno izboljšano vozno dinamiko in še večje udobje. S spremembo karakteristike ventilov krmilnega gonila so se krmilne sile zmanjšale, zato je krmiljenje Boxsterja in Caymana še enostavnejše in bolj spontano. Kolesa so zasnovana na novo in so pri osnovnih izvedbah za pol cole širša kot pri predhodniku. Ta sprememba je omogočila pritrditev večjih sprednjih zavor S-modelov. Boxster in Cayman sta opremljena z najnovejšo generacijo sistema Porsche Stability Management (PSM). Ta ima dve novi funkciji: predpolnjenje zavornega sistema in zavorno asistenco. Če voznik nenadoma hitro odmakne nogo s pedala za plin (to je značilno za zaviranje v sili), hidravlični agregat sistema PSM že pred pritiskom na zavorni pedal ustvari določen tlak na kolesnih zavorah in poskrbi, da se zavorne obloge približajo zavornim kolutom. Odzivnost se tako bistveno izboljša, zavorna pot pa se skrajša. Ob zaznavi zaviranja v sili na osnovi prekoračitve definirane hitrosti in sile pritiska na zavorni pedal hidravlični agregat sistema PSM aktivno zagotovi zavorni tlak, potreben za maksimalni pojemek.


Novi audio in komunikacijski sistemi

Boxster in Cayman imata serijsko vgrajen novi radio CDR-30 s CD-predvajalnikom in 5-colskim monokromatskim zaslonom, ki ga odlikuje odlična čitljivost. CD-enota predvaja tudi CD-plošče z MP3-datotekami. Opcijsko je na voljo novi sistem Porsche Communication Management (PCM) s trdim diskom za navigacijske podatke. Ta sistem služi kot osrednja upravljalna enota za vse funkcije v okviru predvajanja glasbe, komunikacije in navigacije. Sedaj je še zmogljivejši in bolj vsestranski, poleg tega pa se lahko pohvali tudi z občutno poenostavljenim upravljanjem. Njegova glavna značilnost je zaslon na dotik, na katerem voznik funkcije lahko izbira s prstom. Velikost zaslona se je s 5,8 cole povečala 6,5 cole. Za doplačilo je za PCM mogoče naročiti sistem glasovnega upravljanja, ki prinaša dodatno mero udobja. V kombinaciji z opcijskim univerzalnim audio vmesnikom je preko sistema PCM sedaj dodatno mogoče upravljati tudi zunanje audio vire, kot je iPod® ali pomnilniški ključ USB. Poleg tega je za serijske in tudi za komfortne sedeže z usnjenimi ali delno usnjenimi prevlekami kot dodatna oprema na voljo kombinirani sistem prezračevanja in ogrevanja sedežev.

Novi modeli bodo naprodaj od februarja 2009 naprej.

Vir in foto: Porsche Slovenija
 

sorodni članki