Ste najmlajši delavec v delovnem kolektivu?
Nasveti kako se spopasti z generacijsko razliko na delovnem mestu
Zavrtite čas v preteklost, v svoja osnovnošolska leta, in si v spomin prikličite družinsko kosilo, na katerem ste bili edini otrok za mizo. Se še spomnite svojih občutkov? Medtem ko vas je stari stric že desetič vprašal v kateri razred hodite in kaj vas tam učijo, vas je ena teta neprestano božala po licu in vas poljubljala, druga tata pa čez mizo pošiljala hladne poglede, ker nikoli ni marala otrok. Stricu zaradi prevelike zadrege sploh niste mogli odgovoriti, zaradi prve tete vam je bilo grozno neprijetno, zaradi druge pa celo strah! In če sedaj čas zavrtite za kakšno desetletje ali dve naprej v sedanjost, ter lokacijo spremenite iz družinske jedilnice v pisarno, se podobni občutki ponavljajo, v kolikor ste daleč najmlajši delavec v podjetju.
Kako ravnati, da bi takšne in podobne občutek trajno pregnali? S kakšnimi metodami bi lahko prepričali svoje starejše kolege, da sodite mednje? Da ste ravno vi tisti manjkajoči člen v delovnem kolektivu, ki bo prinesel želeni uspeh? Ne veste? Pa poglejmo, kaj pravijo delovni psihologi o tem.
1. Poiščite svoje mesto v timu
Pozicioniranje vašega mesta v timu temelji na tem, da ugotovite, kaj bi se želeli naučiti od svojih kolegov in kaj jim lahko v danem trenutku že ponudite vi sami. Poleg tega se držite zlatega pravila: da več poslušajte in manj govorite. Najprej ugotovite, kaj vaši kolegi znajo in česa jih lahko naučite vi. Nikar v naprej ne predvidevajte, da ste zaradi svojih let v prednosti glede poznavanja informacijske tehnologije. In ko ugotovite, kaj jim lahko ponudite vi, bodite ob tem ustrežljivi, prej pohlevni kot arogantni, pa vendar odločni in samozavestni.
2. Zaslužite si spoštovanje
S svojim vedenjem, znanjem - pa čeprav bolj teoretičnim, saj pretiranih izkušenj zaradi mladosti še nimate - si zaslužite spoštovanje. Ne trudite se biti preveč popularni, ne izstopajte iz množice še zaradi dodatnega razloga razen svojih rosno mladih let - starejši kolegi vam lahko to "zamerijo".
3. V svoje delo vložite malo več truda
Ker pač izstopate iz množice, se boste morali za svoje mesto in za enakopravnost malce bolj potruditi kot ostali. Predvsem pokažite, da ste kljub svojim mladim letom, profesionalni in poslovni. Osnovna pravila poslovnega vedenja pa so:
- naučite se poslovnega komuniciranja - ulično govorico in sleng pustite za pogovor s svojimi vrstniki in prijatelji,
- sodelujte na sestankih - ne bodite tiha miška, prispevajte svoje mnenje, pa čeprav se bo vam zdelo "nedoraslo", bo morda ravno zaradi tega padlo na plodna tla razprave,
- upoštevajte pravila poslovnega oblačenja - nihče vas ne bo resno jemal, če boste v službo hodili v športnih copatih in trenirki,
- bodite spoštljivi do svojih starejših kolegov - do sodelavcev se obnašajte tako, kot si želite, da bi se oni obnašali do vas!
Povzeto po When You're the Youngest Person on the Team, By Anthony Balderrama, CareerBuilder.com writer - www.msn.com