Ali je učinkovitost vodenja res povezana z uspešnostjo podjetja?
Znate obvladovati čustvene ekonomijo? Kateri so ukrepi, s pomočjo katerih lahko vaše podjetje obdrži dober konkurenčen položaj na trgu?
Vedno znova, ko pridemo na trg z izjemno in novo ponudbo, ki je mimogrede plod izjemne inovativnosti in proaktivnosti zaposlenih, gremo skozi obdobje, ko lahko dosegamo višje cene in s tem posledično tudi višje dobičke. V nadaljevanju nas konkurenca prične posnemati in nam na ta način prizna, da smo dobri. Raziskave kažejo, da v današnjem času vsaka tehnološka prednost izgine po cca. 6 mesecev do enega leta. Nižanje cen proizvodov in storitev, nižanje stroškov, novi marketinški pristopi, …… vse to je seveda ukrepi, s katerimi se podjetja spopadajo s to situacijo. Pa vendar imajo tudi tovrstni ukrepi svoje meje zmogljivosti. Kako se torej dvigniti nad vse to in se spoprijeti z zahtevnim, visoko konkurenčnim okoljem tudi na drugačen način?
Pomembno in potrebno je uporabljati vse najnovejše pristope za obvladovanje stroškov, uvajati nove tehnologije in izboljševati učinkovitost procesov v podjetju. Toda, ali je to dovolj? Kako lahko še drugače vplivamo na ohranjanje ali celo dvig cene in položaja na trgu? Odgovor je relativno preprost. Če je naš odnos s kupcem odvisen samo od cene, potem imamo nedvomno problem.
Kje je rešitev? S kupci je potrebno imeti odnos, ki je do neke mere bolj pomemben kot cena sama. Tu se pravzaprav začne tudi moja zgodba, saj je evidentno, da je uspešnost podjetij vedno bolj povezana ne le z ekonomskimi, tehnološkimi ,… vprašanji, temveč s »čustveno ekonomijo«. Kaj mislim s pojmom »čustvena ekonomija«? Gre preprosto za poznavanje psihologije odnosov in obvladovanje čustvenega sveta – ne le naših kupcev temveč tudi zaposlenih. Vedno večjo konkurenčno prednost ima/bo imelo tisto podjetje, ki bo našlo prave odgovore na vprašanji:
- Kako do zavzetih zaposlenih?
- Kako do zavzetih kupcev?
Kdo so zavzeti zaposleni? Tisti energetični zaposleni, ki delajo s strastjo in čutijo globoko povezanost s podjetjem v katerem so zaposleni. So izvor inovacij in pomagajo pri razvoju podjetja. Zaupajo v sodelavce in vodje (Gallup, 2002).
Kdo so zavzeti kupci? Gallup, 2002 navaja naslednje značilnosti zavzetih kupcev: svoje obveznosti, račune plačujejo redno in točno, kupujejo več izdelkov in storitev ter zanje porabijo več denarja kot nezavzeti kupci, so bolj odprti do inovacij podjetja in pripravljeni poskusiti nove produkte in storitve, cenijo dolgoročen odnos s podjetjem in so najboljši marketinški ambasadorji »svoje« blagovne znamke.
Vir: eCasopis - Verlag Dashofer [e.casopisi@dashoferslo.si] - www.moj-mentor.si