Kako izbrati najboljši kader?
Katere so najpogostejše napake, ki jih delodajalci delajo pri izboru novega kadra? Zakaj so zaposleni nameščeni na napačna delovna mesta?
Prevečkrat se izkaže, da se za zaposlitev ali zavrnitev nekega kandidata odločajo neposredni vodje – na podlagi 15 minutnega razgovora, pregleda vlog ali enostavno občutka. In seveda je povsem jasno, da so napačni ljudje nameščeni na napačna delovna mesta. Pogosto ta razgovor opravijo nepripravljeni, ne znajo postaviti pravih vprašanj, velikokrat kandidatom odgovarjajo na vprašanja, namesto da bi jih spraševali. Teh napak je ogromno in si jih bomo pogledali v nadaljevanju. Njihove posledice pa so zelo neprijetne in zelo, zelo drage.
Ko opravimo natančno analizo vseh potencialov (sposobnosti, osebnostnih lastnosti, motivacijske strukture, kariernih ciljev...) pri zaposlenih in pri njihovih nadrejenih, pridemo do presenetljive ugotovitve. Osebnostne lastnosti zaposlenih so zelo podobne osebnostnim lastnostim šefov, ki so jih izbirali. Zaposleni morajo ustrezati ključnim zahtevam delovnega mesta, ne šefu!
Na eni strani imamo zato ogromen presežek enakih potencialov, ki enostavno ne morejo biti izkoriščeni. Na drugi strani pa se pojavi kritičen primanjkljaj drugih ključnih lastnosti, ki bi bile nujno potrebne, a jih nihče od zaposlenih nima. Takšna neuravnoteženost pa dolgoročno vodi v velike težave pri vodenju zaposlenih in doseganju konkurenčnih rezultatov. Zlahka ugotovimo, da so formalna izobrazba in delovne izkušnje, najpomembnejši, če ne edini kriteriji pri zaposlovanju novih sodelavcev. Redkokdo omenja rezultate, znanje, izkušnje in sposobnosti. Najbolj moteče pa so osebnostne lastnosti. In prav te igrajo največjo vlogo pri učinkovitem vodenju zaposlenih in upravljanju njihove »dodane vrednosti«.
Če želimo, da bomo v podjetju zaposlili sodelavce z kar največjo dodano vrednostjo, mora biti postopek selekcije in izbora kandidatov zastavljen sistematično, kriteriji izbora morajo biti jasni in ugotovitve morajo temeljiti na dejstvih. Izbrani kandidati morajo ustrezati specifičnim zahtevam in pričakovanjem konkretnega delovnega okolja.
Vir: Priročnik Direktor – ZEN vodenja