Sedem pravil medsebojnega sporazumevanja
Medsebojno sporazumevanje je nekaj vsakdanjega in samoumevnega. Ali pač ne!? Tudi pravilnega medsebojnega sporazumevanja se moramo naučiti - torej upoštevati nekatera pravila. Vsaj v situaciji, ko želimo biti uspešni pri medsebojnem sporazumevanju. Ko želimo iz nekega dialoga ali sporazumevanja med več udeleženci tudi dejansko kaj koristnega "odnesti". Pa naj gre le za neznatno informacijo ali pa za zelo ključno in kompleksno zadevo.
Še posebej pa je učinkovitost medsebojnega sporazumevanja pomembna v poslovnem svetu. V nadaljevanju je podanih sedem preprostih pravil medsebojnega sporazumevanja, ki vam bodo pomagale pri doseganju vaših ciljev s pomočjo konstruktivne in učinkovite komunikacije.
- Kultura obnašanja je prvi pogoj za uspešno poslovanje in osnovna prvina pri medosebnem komuniciranju. Obnašanje je del osebe in celostnega izražanja.
- Upoštevajmo pravila ob prvem stiku s poslovnim partnerjem (predstavljanje, rokovanje itn.)!
- Spoštujmo svojega sobesednika. Pozoren sobesednik "čuti" nas in naš dejanski odnos do njega in do vsebine razgovora.
- Pazljivo poslušajmo sobesednika. Iščimo sporočila "med vrsticami". S poslušanjem naglasov, poudarkov in tona bomo odkrili več kot s poslušanjem samih besed. Med poslušati in slišati je velika razlika.
- Med komuniciranjem ne počenjamo ničesar drugega. Komuniciranje zahteva celega človeka.
- Razmišljamo pozitivno, vplivajmo pozitivno. Če vedno iščemo pozitivne stvari, jih tudi takrat, kadar gre vse narobe, najdemo.
- V sporazumevanje spada tudi sprejemanje in poznavanje drugačnosti, potrjevanje enakosti; je odkrivanje novega in pripovedovanje o samem sebi.
|
Povzeto po Poslovno komuniciranje: Evropske razsežnosti, Maribor 2004