Kamping in karavaning: za ene dober posel, za druge lep dopust
6. Sejem kamping in karavaning ter 1. poslovni dogodek CECAMP
Od 20. do 23. novembra bo Gospodarsko razstavišče v Ljubljani srečevališče ljubiteljev kampiranja na prostem in potepanja z avtodomom ter tistih, ki jim je to posel. Zgodil se bo namreč 6. Festival kamping in karavaning. Organizatorji pričakujejo preko 15.000 obiskovalcev, ki jih bo pritegnilo 50 slovenskih in 100 tujih novosti pri avtodomih, prikolicah in mobilnih hišicah ter predstavitev 100 avtokampov iz Slovenije, Črne Gore, Hrvaške in drugih držav ter prvi slovenski Vodič kampov in postajališč Evrope. Istočasno bo organiziran tudi 1. CECAMP, dvodnevno poslovno srečanje za upravitelje kampov, tour operaterje, kamping revije in vodiče ter dobavitelje kamping opreme.
Slovenija kot velesila evropskega karavaninga
Slovensko tržišče avtodomov in prikolic tudi v letošnjem letu podira rekorde indeksov rasti, medtem ko se po Evropi soočajo s prodajno krizo. Slednja se je sicer dotaknila tudi Slovenije, kar pa je le delno zmanjšalo stopnjo rasti v drugem četrtletju, ki je bila še vedno 20 % pri avtodomih (v Evropi stagnacija) in 24 % pri prikolicah (v Evropi 13 % upad).
V Sloveniji je trenutno registriranih 2.950 avtodomov. Do konca leta jih bo pri trenutnem trendu rasti verjetno že 3.000. Dejanski potencial trga je vozni park preko 7.000 avtodomov v prihodnjih pet do sedem letih. Statistike o slovenskem voznem parku počitniških prikolic ni, ker jih je bila v preteklosti večina stacioniranih po hrvaških kampih. V zadnjih letih pa se jih pri nas na novo registrira blizu 200. Vsak kupec svoje novo počitniško vozilo opremi tudi z dodatno opremo, kar znese v povprečju po 5.000 evrov na vozilo. Za naslednjih šest let je tako slovenski trg počitniških vozil in opreme vreden okrog 185 milijonov evrov.
Sedemdeset odstotkov lastnikov avtodomov obiskuje kampe. Kar tretjina vseh državljanov dopustuje v kampih, večino sicer v prikolicah, šotorih in vse bolj tudi v mobilnih hišicah. A tudi popotniki z avtodomi v 70 % prenočitev opravijo v kampih. Poleg Hrvaške in Slovenije so najbolj priljubljene destinacije Italija, Francija, Avstrija, Nemčija, Grčija in Skandinavija.
Eden največjih sejmov v Ljubljani
Zaradi teh številk in popularizacije karavaninga pri nas je tudi Festival kamping in karavaning v svoji šesti različici, ki bo potekala od četrtka do nedelje, od 20. do 23. novembra 2008, narasel na tretji ali četrti največji sejem v Ljubljani. Letos bo vzporedno z njim v hali B potekal še sejem Gibanje in šport, vsebinsko kompatibilen s Festivalom. Vstop bo brezplačen, odprl pa ga bo ljubljanski župan Zoran Jankovič, častni pokrovitelj dogodka.
Na 10.000 kvadratnih metrih notranjih in zunanjih površin bo potekal Salon počitniških vozil in opreme, kjer bo na ogled 50 slovenskih in 100 tujih novosti pri avtodomih, prikolicah in mobilnih hišicah. Med domačimi proizvajalci bo najbolj izstopala Adria Mobil, ki bo predstavila tako prototip Polaris, s katerim vstopa v višji razred, hkrati pa tudi svojo novo nizko-cenovno blagovno znamko avtodomov Sun Living. Na sejmu bodo na ogled tudi prestižni avtodomi Carthago Chic c-line, ki jih od letošnjega septembra izdelujejo tudi v novi tovarni v Odrancih v Prekmurju. O ostalih razstavljavcih v prilogi na četrti strani.
Prvi slovenski vodič kampov in postajališč za avtodome
Na festivalu, ki je postal največji komercialni karavaning dogodek med Riminijem in Dunajem, se bo predstavilo tudi sto kampov iz Hrvaške, države partnerice Festivala, Črne Gore, Slovenije ter okolice. Istočasno pa bo premierno predstavljen 500-stranski prvi Vodič kampov in postajališč za avtodome Evrope, Bližnjega Vzhoda in Zahodne Afrike 2009 v slovenskem jeziku. V vodiču bo v prvi izdaji vključenih preko 3.000 kampov in blizu 2.000 postajališč z največjim poudarkom na sosednjih državah in Franciji ter Grčiji, ki so najbolj priljubljene destinacije slovenskih popotnikov. Mimogrede, postajališča za avtodome je Ministrstvo za gospodarstvo letos zakonsko opredelilo kot eno od novih oblik kampov – menda smo prva država v Evropi s tako izrecno pozitivno ureditvijo.
Regijsko središče in srečevališče za kamping in karavaning
Prva dva dneva festivala pa bodo organizatorji izkoristili tudi za profesionalno srečanje, delavnico in predstavitev opreme za kampe: 1. CECAMP – Central European Camping Market Place, B2B dogodek, na katerem pričakujejo preko 15 evropskih tour operaterjev (Adria Holidays, Atlas, Bolero Holidays, Camping Cheque, Carefree Lifestyle, Easycamp, Euro Camp, Go4camp, Gustocamp, Holiday Cheque, Key Camp, Kosmos Campingwijzer, Roan Comfort Camp, Select Camp in Vacansoleil), ponudnike mobilnih hišic ter profesionalne opreme in storitev za kampe, ter preko 100 upravljavcev kampov in predstavnikov nacionalnih kamping združenj iz Avstrije, Bosne in Hercegovine, Češke, Črne Gore, Hrvaške, Italije, Slovenije in Srbije.
O stanju kampinga, pretekli sezoni in pričakovanih trendih bodo govorili predsednik Združenja kampov Slovenije Aleksander Mladovan, predsednica Združenja kampov Hrvaške Josipa Cvelič-Bonifačič, predsednik Federcampeggia Gianni Picilli, predsednik Združenja kampov Črne Gore Magyar Szabo, predsednik Združenja kampov Dubrovačko-Neretvanske županije Božo Metković, predsednik izvršnega odbora Top Camping Udruge Jerko Sladoljev, konzultant za kamping in turizem, ter pobudnik Festivala kamping & karavaning ter CECAMP in glavni urednik revije Avto-Dom Primož Longyka.
S CECAMP-om, ki ga podpirajo nacionalna kamp združenja sosednjih držav, je Ljubljana postala pomembno regionalno središče te panoge, ter se postavila ob bok še trem podobnim dogodkom v Španiji, Franciji in Nemčiji.
Vir: mag. Nastja Mulej, Idea Thinker, gsm: + 386 (0)41 540 866, New Moment - New Ideas Company, Ob dolenjski zeleznici 182, 1000 Ljubljana, Slovenia, tel.: + 386 (0)1 420 19 51, www.newmoment.si