Tehnologija spreminja naša življenja, odnose in način komuniciranja
Današnja družba se je precej spremenila, predvsem zaradi različnih tehnologij, ki vplivajo na naša življenja. Danes lahko vsak vpliva na vsakogar, tujcem zaupamo skoraj toliko, kot najbližjim prijateljem, samo prijateljstvo pa ni več lokalizirano, postaja oddaljeno in virtualno. Izjemno pomembni so postali socialni mediji ter digitalni trendi. Eksplozija socialnih medijev je ustvarila milijone ustvarjalcev v precej kratkem času. Zgodila se je sprememba: masovni potrošniki vsebin so postali ustvarjalci.
Septembra 2006 je svoj blog pisalo 28 % uporabnikov interneta, septembra 2008 pa že 44 %. Leta 2006 je imelo svoj profil na spletnih socialnih omrežjih ustvarjenih 27 % uporabnikov, sedaj ga ima že 57 %. Precej se je spremenilo tudi pri ogledih video vsebin. Septembra 2006 si jih je ogledovalo 30 % uporabnikov, septembra 2008 pa več kot 80 %. Spletna socialna omrežja so postala prostor za izmenjavo mnenj in izkušenj. 34 % uporabnikov na njih izmenjuje mnenja o glasbi, 31 % znotraj svojega profil piše svoj blog, 10 % pa je že promoviralo določeno blagovno znamko. Omrežja so pomembna tudi za objavljanje vsebin, tako fotografije objavlja 55 % uporabnikov, 22 % pa objavlja video posnetke. Podobno počnejo tudi blogerji, le da je zanje značilno tudi priporočanje spletnih strani, kar počne 32 % blogerjev, 28 % pa objavlja svoja mnenja o blagovnih znamkah in izdelkih. E-pošto uporablja 99 % uporabnikov interneta, programe za instantno sporočanje pa 82 %. Preko spletnih omrežij komunicira 58 % uporabnikov, preko spletne telefonije pa 50 %. Glavni razlog za uporabo spletnih socialnih omrežij je ohranjanje stikov z že obstoječimi prijatelji (58 %), 42 % preko omrežij spoznava nove prijatelje in stike, 18 % pa omrežja najraje uporablja za zmenke.
Za realni svet velja, da imajo ljudje v povprečju stike s 35-imi ljudmi, številke virtualnih prijateljev pa so zelo podobne. Za Kitajsko in Brazilijo velja sicer ravno obratno, število virtualnih prijateljev, s katerimi so ljudje redno v stikih, je večje od števila prijateljev, s katerimi so ljudje v osebnih stikih, iz oči v oči. Tehnologije so vsekakor spremenile način ohranjanja stikov, predvsem pa je zanimivo, da so vplivale tudi na odnose s partnerji. 55 % uporabnikov ohranja stike s svojim partnerjem osebno, na drugem mestu je z 49 % telefonsko, na tretjem mestu pa preko SMS sporočil (38 %). Ljudje preko novih komunikacijskih kanalov delimo izkušnje s proizvodi, blagovnimi znamkami in storitvami. 44,5 % uporabnikov svoje izkušnje deli preko programov za instantno sporočanje, na drugem mestu po pogostosti uporabe je e-pošta (42 %), na tretjem pa je objava komentarja oziroma kritike na spletnem dnevniku (30 %). Pri tako pogosti uporabi tehnologije se spreminja tudi koncept zaupanja, saj dandanes mnogo ljudi tujcem preko spleta zaupa skoraj toliko, kot družini ali prijateljem. Zanimivo je, da ljudje bolj zaupajo tujcem, kot pa slavnim osebnostim, prav tako pa tujcem zaupamo bolj, kot katerikoli obliki oglaševanja ali plačani komunikaciji. Ustvarja se tako imenovana ekonomija priporočanja, najpogostejše stvari, ki jih priporočamo pa so: filmi, glasba, tehnologija in knjige. Seveda se pojavijo tudi ljudje, ki imajo izjemno močan vpliv na ostale. Nekaj blogov ima izjemen vpliv na profesionalce in na tradicionalne medije, vplivajo lahko celo na predsedniško kampanjo za bodočega predsednika ZDA.
Universal Mccann je izvedel raziskavo med 17.000 uporabniki interneta, ki prihajajo iz 29-ih držav. Anketiranci iz posameznih držav so bili stari od 16 do 54 let.
Vir: RiS, Universal Mccann, september 2008