| 

Uporabne informacije

Poslovni bonton po svetu

Poslovni bonton po svetu

Vsakdo ima v poslu svoje želje in ambicije. Nekateri malo višje - kako zaslužiti prvi milijon evrov do svojega 30. leta, kako postati generalni direktor velikega naftnega koncerna - drugi malo manjše - zaslužiti toliko, da preživite vi in vaša družina. Nedvomno pa imamo vsi, ki delamo oziroma smo zaposleni, ne glede na starost, spol, stroko ali ambicije, eno skupno željo in ta je - da nikoli pred stranko, poslovnim partnerjem, šefom ali sodelavcem ne izpademo "butasti", neotesani, neolikani, nerodni, nevešči najbolj osnovnih veščin olike in poslovnega bontona.

 
Že misel na to, da boste storili napako na svoji poslovni predstavitvi pred zelo pomembnimi poslovnimi partnerji, včasih zadostuje, da zardite v obraz. Neljubi pripetljaj z odprto zadrgo na hlačah, ko ste na sestanku v stoje argumentirali svoje ideje pred najmanj dvajsetimi strankami, vas lahko preganja do konca vaša poslovne kariere ali celo do konca vašega življenja. Zaradi takšnih in podobnih situacij, ki se vam lahko pripetijo, je dobro poznati in osvojiti vsaj osnove poslovnega bontona.
 
Verjetnost, da boste kakšno "ušpičili" pa je še večja, ko vaši posli segajo preko meja vaše domače države. Drugo okolje, druge navade in običaji, druga kultura in vera, vse to vpliva tudi na osnove poslovnega bontona. Zato si poglejmo nekaj takšnih navad oziroma običajev, ki bi se nam zdele kot del poslovnega bontona, drugje pa lahko izpadejo ravno obratno in z njimi užalimo naše poslovne gostitelje v tujini.
 
Ni potrebno vedno izprazniti svojega krožnika do zadnjega grižljaja
Taka navada oziroma prej zapoved velja za Kitajsko. Kar je moral na svoji koži izkusiti nek sicer zelo izkušen ameriški poslovnež. Pred samim odhodom na poslovno srečanje na Kitajsko s tamkajšnjimi poslovneži, se je malce podučil o kitajskih poslovnih navadah. Med drugimi se je naučil tudi pravila, da s Kitajci ne pričneš takoj poslovnih pogajanj in dialogov, pač pa jih je potrebno peljati na večerjo, povprašati malce o njihovi deželi, družini, hobijih. In tako je naš "nesrečni" poslovnež sprejel vabilo svojih gostiteljev na večerjo, kjer je kot za stavo pojedel vse kar so mu prinesli na krožniku. Ko je tako pojedel vse kar mu je bilo prinešeno in ob tem komaj dihal, je naenkrat občutil, da je gostoljubje gostiteljev izplahnela in da so se od njega poslovili precej hladno in dokončno! Žal je šele naslednje jutro izvedel, da na Kitajskem pomeni, v kolikor poješ vse kar ti prinesejo na krožniku, da niso dobri gostitelji, saj so svojemu gostu ponudili premalo in da niso dovolj darežljivi. Kar je za njih žaljivo.
 
Zgoraj opisan primer je le eden izmed takšnih nesrečnih pripetljajev, ki se vam lahko zgodijo na poslovnem srečanju v tujini. V nadaljevanju vam podajamo še nekaj primerov, ki bi vas lahko spravile v zadrego:
  • Kitajskemu poslovnemu partnerju nikoli ne podarite ure. Za njih je darilo - ura simbol nesrečnega dogodka, saj naznanja smrt bližnje osebe.
  • Poslovnemu partnerju iz Japonske nikoli ne podarite noža, saj le-ta simbolizira pretrganje vsakršnih vezi med vama!
  • Na Novi Zelandiji ne bodite presenečeni, če se bodo v prisrčnem pozdravu s svojim nosom podrgnili ali dotaknili vašega nosu. To je za njih znak dobrodošlice!
  • V muslimanskih deželah se nikoli ne rokujte z levo roko, niti z njo ne podajajte predmetov drugim osebam, saj leva roka v njihovi kulturi velja za nečisto.
 
Torej, v kolikor se odpravljate na pomemben poslovni sestanek, naredite domačo nalogo in se podučite o lokalnih poslovnih navadah in običajih, da ne boste zaradi nepoznavanja poslovnega bontona še ob kaj več kot samo svoje dostojanstvo!
 
Povzeto po www.msn.com - Business Etiquette Around the World, By Anthony Balderrama, CareerBuilder.com writer

sorodni članki