Domača pisarna - ergonomija
Čedalje več ljudi odkriva prednosti dela na daljavo, zato si kar v lastnem domu uredijo delovni kotiček. Domača pisarna je tako lahko pisalna miza z vrtljivim stolom ali kar cela soba, z vso potrebno opremo za nemoteno delovanje. Za vse, ki veliko (ali zgolj) delajo doma, smo pripravili nekaj nasvetov, kako si urediti domače delovno mesto.
Ergonomija
Pri izbiri pohištva za kakršnokoli pisarno, domačo ali službeno, strokovnjaki poudarjajo pomen ergonomije. Gre za vedo, ki se ukvarja z raziskovanjem človekovih telesnih in duševnih zmožnosti ter ustreznim prilagajanjem delovnih obremenitev. Velja namreč dejstvo: če se pri delu ne počutimo dobro, če pogrešamo udobje, potem iz sebe ne moremo izvleči vsega potenciala. Še več, pri pretiravanju in dolgotrajnem vztrajanju v položajih, ki za telo niso primerni, tvegamo nastanek resnih poškodb.
Ustrezna domača pisarna je sestavljena iz več ergonomskih elementov. Poleg pohištvenih, kot sta miza in stol, velja dovolj pozornosti nameniti računalniški opremi. Računalniški monitor z nastavljivo višino in naklonom je nujna izbira, razmisliti pa je potrebno tudi o primerni tipkovnici in miški - skratka o vsh napravah, ki jih uporabljamo dlje časa.
Če delate od doma, si opremite pravo domačo pisarno. Veliko ljudi, ki se samozaposlijo, naredi veliko napako, in svojemu domačemu delovnemu okolju namenijo premalo pozornosti. Nenazadnje gre za prostor, v katerem boste vsak dan preživeli veliko ur, zato je pomembno, da ga pravilno opremite. Ker ste domasami svoj gospodar, si lahko delovni kotiček uredite povsem po svojem okusu in željah.
Domača pisarna mora biti predvsem udobna, dostopna in praktična. Ne glede na to, ali imate na voljo velik ali majhen prostor, ga je potrebno preoblikovati v funkcionalno delovno okolje.
Vir: Ergonomija naj ima zadnjo besedo, avtor: Miran Varga, Nedelo