| 

Poslovne priložnosti

Identiteto podjetja predstavljate vi, direktorji!

Identiteto podjetja predstavljate vi, direktorji!

Ali veste, da imajo vaši zaposleni velik vpliv na blagovno znamko podjetja? Na kakšen način se lahko poenotijo s kulturo podjetja in kako se odraža zunaj podjetja?

O kulturi podjetja se je že pisalo, sploh v povezavi z vrednotami, sicer pa je za njun uspešen razvoj pomemben predvsem direktor, njegova osebnost in vedenje. V tem smislu govorimo o poslovni kulturi, ali pa identiteti podjetja, obstaja pa tudi t.i. organizacijska kultura, ki pa je pomembna predvsem z vidika trženja.

Wally Olins (vir: Finance) je eden vodilnih strokovnjakov za podjetniško identiteto in pravi, da je identiteta pogosto izraz direktorjeve osebnosti. V manjših podjetjih je le-ta pogosto intuitivna in sproščena in se vidi v osebnosti ustanovitelja. V tem smislu gre za vedenjske vzorce podjetja, komuniciranje, videz njegovih izdelkov, storitev in zanjo je značilna, da je neformalna. Pri velikih podjetjih pa je malo drugače, saj je tam potrebno celoten proces identitet profesionalizirati. Po Olinsu je razvoj identitete podjetja specializirano delo, izvedba identitetnega programa pa zajema poslovne veščine iz vsega podjetja. Ta program mora biti skrbno načrtovan, voditi pa ga morajo predvsem najvišji pa tudi srednji kadri v organizaciji.

Dobra organizacijska kultura enostavno pomeni močno povezanost zaposlenih z blagovno znamko. Vodstvo podjetje mora torej poskrbeti za dobro komunikacijo med vsemi zaposlenimi in nadrejeni, najpomembnejše pri tem pa je ozaveščanje in izobraževanje zaposlenih o ciljih podjetja, poslanstvu, vizijah ipd. Urejena organizacijska kultura se posledično odraža v povečanju osebnih potencialov vsakega posameznika v podjetju, kar pomeni da se poveča njegova učinkovitost pri delovnih obveznostih, njegova ustvarjalnost, nenazadnje pa tudi pa se krepi njegova zavzetost in pripadnost podjetju.

Kot že rečeno, zaposleni s svojim delovanjem vplivajo na ugled blagovne znamke, saj praktično »živijo« v tem okolju, kjer se prodaja ta blagovna znamka, po drugi strani pa to znamko dejansko tvorijo in jo ustvarjajo dan za dnem. Drugače povedano, če vodstvo na pravilen način motivira svoje zaposlene, se le-ti lahko poistovetijo z vsebinami in vrednotami podjetja in tako lahko promovirajo blagovno znamko in postanejo njeni ambasadorji. Končni učinek je boljša prodaja lastne blagovne znamke, zadovoljstvo kupcev in nenazadnje večja finančni in nasploh poslovni uspeh.

Vir: Verlag Dashöfer, založba d.o.o.

sorodni članki