Italija ponuja priložnost slovenskim podjetjem
Italija je z Nemčijo najpomembnejši gospodarski partner Slovenije, v menjavi z zahodno sosedo pa Slovenija beleži občuten trgovinski primanjkljaj. Razlog za to je tudi relativno omejen geografski obseg slovenske menjave, predvsem na italijanski zvezni deželi Furlanijo-Julijsko Krajino in Veneto.
S "širitvijo delovanja" slovenskih podjetij bi se njihov izvoz povečal in odprl dodatne možnosti za sodelovanje.
Italija sodi med najrazvitejša svetovna gospodarstva, po letu 2006 pa po več letih stagnacije beleži gospodarsko rast, ki je zaradi strukture gospodarstva sicer tradicionalno ena najnižjih v EU. Italija je prav zaradi strukture gospodarstva - tega večinoma sestavljajo majhna družinska podjetja, medtem ko je srednjih podjetij zelo malo, velikih pa nekaj, še ta pa so večinoma v popolni oz. delni državni lasti - zelo majhen prejemnik tujih investicij. Tuje vlagatelje poleg omenjenega, ker preprosto nimajo kam vlagati, od naložb odvračajo zelo velika zbirokratiziranost, velik obseg sive ekonomije in korupcija, predvsem na jugu države.
Kljub temu pa je Italija zaradi številčnosti prebivalstva, 58 milijonov, in visokih prihodkov prebivalstva zelo zanimiv trg za slovenska podjetja. Kot omenjeno, Slovenija v menjavi z Italijo beleži precejšen primanjkljaj, lani 1,36 milijarde evrov. Večina slovenskega izvoza, ta je lani znašal 2,56 milijarde evrov, odpade na avtomobile in elektriko, na uvozni strani - lani je uvoz dosegel 3,92 milijarde evrov - pa na nafto in naftne derivate ter avtomobile.
Priložnosti za slovenska podjetja je na italijanskem trgu precej, največje pa so na področju visokotehnoloških izdelkov, kjer Italija v zadnjih letih precej zaostaja za ostalimi razvitimi državami. Kot ocenjujejo gospodarstveniki, je največ priložnosti za delovanje na področju avtomobilske industrije, delov za avtomobile..., IT rešitev, energetike (Italija je namreč največji uvoznik elektrike v EU in eden največjih uvoznikov zemeljskega plina), zdravil in medicinskih izdelkov, hrane za hišne ljubljenčke, navtike, okoljevarstvenih rešitev, nekaterih prehrambenih izdelkov - npr. mesnih izdelkov, gob, pijač (voda, pivo, sokovi), mleka in mlečnih izdelkov -, telekomunikacij in turizma. Prav turizem ima zelo velik potencial, saj so Italijani, kljub nekoliko manj sredstev, ki so jih zaradi rasti cen v zadnjem letu pripravljeni porabiti za turizem, v Sloveniji in drugod znani kot dobri uporabniki turističnih in kulinaričnih storitev.
Zelo zanimiva in perspektivna je tudi prodaja zdravil in medicinskih izdelkov, saj je v Italiji, tako kot v drugih razvitih državah precej starejšega prebivalstva, ki vse več potrebuje zdravila. Zaradi krčenja izdatkov za zdravstveno varstvo s strani države se tudi v Italiji vse bolj zatekajo k generičnim zdravilom, katerih povpraševanje iz leta v leto raste. Tu pa je velika priložnost za oba slovenska proizvajalca zdravil.
Vir in informacije: www.izvoznookno.si, 4.9.2008, Avtor: Bojan Pivk