Najzmogljivejši evropski Ford - Focus RS
-
Predogled osupljivega novega Forda Focusa RS na pariškem Avtosalonu
-
Izrazita barva 'Ultimate Green' potrjena za proizvodnjo
-
Pristna moč RS bo znašala 300 KM, največji navor pa 440 Nm
-
Najhitrejši serijski avto v ponudbi evropskega Forda doslej – 0-100 km/h v manj kot 6,0 sekunde, najvišja hitrost bo dosegla 260 km/h ali več
-
Quaifov diferencial za samodejno uravnavanje različnega navora z omejenim zdrsom in inovativne sprednje obese ‘RevoKnuckle’ za natančno krmiljenje in zagotovljen prenos moči
-
Popoln aerodinamični paket v središču namenskega dizajna
Legendarni športni Ford RS se je vrnil – hitrejši kot kadarkoli. Na pariškem Avtosalonu si bodo obiskovalci lahko ogledali osupljivi novi Focus RS, predviden za leto 2009, ki se je med razvojem izkazal kot najhitrejši serijski avto evropskega Forda doslej.
Ford je potrdil, da sta ciljni številki za model Focus RS pospešek 0-100 km/h v manj kot 6,0 sekunde in najvišja hitrost 260 km/h ali več.
A za inženirje ekipe RS, ki jo vodi direktor linije za športne avtomobile pri evropskem Fordu Jost Capito, je to le del zgodbe.
Capito je povedal: “Verjamemo, da bo novi Focus RS spremenil pričakovanja glede načina, kako športen avto s sprednjim pogonom svojo moč usmerja v natančnost, voznost, trakcijo in zmogljivost. Focus RS je najhitrejši serijski avto, kar jih je Ford kadarkoli izdelal v Evropi, obenem pa je to avto, ki navdušuje z voznimi lastnostmi in praktičnostjo za vsakodnevne vožnje. To je znaten dosežek pri vozni dinamiki.”
Na pariškem Avtosalonu 2008 bo na voljo predogled izjemnega novega Focusa RS, ki je bil julija predstavljen v Londonu, naprodaj pa bo v začetku leta 2009.
Zelena pomeni 'pelji'
Ford je potrdil, da bodo kupci lahko izbirali med tremi barvami, vključno z živahno, svetlo zeleno kovinsko barvo, ki je bila izjemno pozitivno sprejeta med tistimi, ki so si ogledali vozilo.
Ta barva je bila izbrana kot sodobna različica Fordove barve Le Mans Green iz leta 1970 in odsev ekipne barve Focusov, ki dirkajo na svetovnem prvenstvu v reliju (WRC). V potrditev očitne povezave med novim Focusom RS in Focusom RS WRC ter pomembnega globalnega partnerstva z družbo BP bo v proizvodnji nova barva imenovana ‘Ultimate Green’.
Focus RS bo na voljo tudi v barvah Performance Blue in Frozen White, pri obeh pa bodo kupci lahko izbrali modro ali zeleno usklajeno notranjost. Za vse tri zunanje barve bo na voljo tudi povsem usnjeno črno oblazinjenje notranjosti.
Navdušenci nad športnimi avtomobili se veselijo dobrodošlega povratka Forda RS. Novi Focus RS bo drugi Focusov model z navdušujočo oznako RS in obljublja še eno vznemirljivo poglavje v osupljivi 40-letni zgodbi Forda RS, ki se je začela v Nemčiji v poznih 1960-ih letih in je dobila poln razmah s predstavitvijo Escorta RS1600 leta 1970.
Avtentičen videz in slog RS
Še preden se kolesa zavrtijo novi Focus RS očara s svojimi potezami in slogom, ki odraža izjemno zmogljivost, ter znižanim, ‘popadljivim’ videzom, značilnim za pristnega Forda RS. Očitne športne podrobnosti se prepletajo s prefinjenimi prilagoditvami in ustvarjajo pričakovanja polno športno držo, ki obljublja osupljivo vožnjo.
Razstavni model na pariškem Avtosalonu predstavlja načrtovani dizajn končne proizvodne različice, vendar lahko med nadaljnjim razvojem pride do spremembe detajlov pred začetkom proizvodnje.
Povsem nov dizajn sprednjega odbijača za Focus RS vključuje globok usmernik zraka z veliko mrežasto spodnjo masko in razširjenim trapezoidom. Elegantni trapezoid predstavlja ‘obraz’ najsodobnejšega Fordovega kinetičnega dizajna in je sijajno črne barve.
Kromirani ksenonski žarometi v črnih okvirih z edinstvenim mrežastim dizajnom na spodnjem robu izstopajo kot mačje oči. Pogled s sprednje strani se ustavi na visoko sijajni črni črti na robu pokrova motornega prostora in integriranih meglenkah, vstavljenih v globoko ohišje.
Dve klasično oblikovani prezračevalni rešetki na pokrovu motornega prostora obenem nakazujeta, kakšna moč se skriva pod pokrovom in povsem praktično služita vzpostavljanju ustrezne temperature sistema.
Bočni stranici sprednjega in zadnjega dela sta prilagojeni izrazitejšim blatnikom in širšemu koloteku, dopolnjuje pa ju spremenjena, znižana bočna zaščita praga. O zmogljivosti avtomobila govorita tudi trikotni zračni odprtini, značilni za RS, ki sta nameščeni za sprednjima blatnikoma. Zunanji ogledali z integriranima smernikoma sta sijajno črne barve.
Na zadnjem delu je v zadnji odbijač na spodnjem robu vgrajen venturijev tunel – prav tako sijajno črne barve – z majhnima zračnima odprtinama v obeh kotih odbijača, ki poudarita širino avta. Dve impresivni kromirani izpušni cevi sta nameščeni vsaka na svoji strani venturijevega tunela in poudarjata odločnost vozila tudi pri pogledu z zadnje strani.
Edinstven dvodelni črn zadnji spojler RS je nameščen v strešni liniji Focusa RS in v misli prikliče tako oba modela RS iz preteklosti kot tudi model Focus WRC, ki je poskrbel za navdih z zmagami v svetovnem prvenstvu v reliju.
“Vizualno mora biti Focus RS tako Focus kot RS – mora biti individualen, prepoznaven in izrazito športno oblikovan v skladu s tradicijo RS, obenem pa mora izpolnjevati sodobne želje Focusovih voznikov in jasno pokazati, da je nadgradnja svojega najbližjega sorodnika, Focusa ST,” je povedal Stefan Lamm, vodja zunanjega oblikovanja pri evropskem Fordu.
Notranjost, ki odraža izjemno zmogljivost
Športnost se razteza tudi v edinstveno notranjost, ki izžareva zmogljivost, pritegne uporabnikove čute in navdušuje z uravnoteženostjo med pristno športnostjo in izjemnim občutkom za slog in kakovost.
V prostoru za potnike dominirata Recarova vrhunska športna sedeža, posebej zasnovana in oblazinjena za odlično oporo tudi pri najbolj zanesenjaških vožnjah. Sedeži so barvno usklajeni z zunanjostjo, na njih pa najdemo poudarke iz črnega usnja ter logotipa ‘RS’ in ‘Recaro’, našita na vsakem naslonjalu.
Barve, ki temeljijo na športni notranji temi Focusa ST, prinašajo novo vznemirljivost povsod v Focusovi notranjosti, poskrbljeno pa je za še več z zunanjo barvo usklajenih poudarkov, vstavke iz brušenega aluminija in vrhunski športen slog. Celo zadnja sedeža sta profilirana z izrazito bočno oporo in izdelana s končno obdelavo iz mikrovlaken, da sta v tem edinstvenem štirisedežniku v sozvočju s sprednjima sedežema.
Sredinska konzola je izdelana z elegantnimi oblogami z videzom ogljikovih vlaken, veliko je kovinskih poudarkov – od obrob prezračevalnih šob, ročajev na vratih, prestavne ročice in površine menjalnika do edinstvenih zaščitnih oblog z oznako RS na pragih vrat. Te značilnosti ustvarjajo izjemen kontrast črnemu oblazinjenju stropa in poudarjajo športen občutek dirkaškega kokpita.
Voznik se ob vsakem dotiku zaveda, da ne sedi v navadnem Focusu: na prestavni ročici je v RS-modri barvi izrisana shema s šestimi prestavami, na trikrakem volanu sta logotipa ‘Ford’ in ‘RS’ in celo pedali so izdelani iz aluminija. Športno vozno okolje dopolnjujejo trije dodatni merilniki iz Focusa ST, med katerimi je merilnik tlaka turbopolnilnika, ki je v voznikovem vidnem polju nameščen na vrhu sredinske konzole.
Zmogljivo srce Focusa RS
Srce povsem novega Focusa RS je posebej razvita različica 2,5-litrskega petvaljnega motorja Duratec s turbopolnilnikom. Ta agregat, temeljito prilagojen za visoko zmogljivost, razvije moč 300 KM in navor 440 Nm ter prispeva k odličnemu razmerju med močjo in maso vozila.
Takšno povečanje zmogljivosti ni le rezultat spremenjenega krmiljenja motorja ali povečanja tlaka: za izhodiščni 2,5-litrski motor Duratec so inženirji ekipe Ford RS razvili edinstvene odmične gredi, prilagojeno glavo valja in tesnilo ter prilagojen sistem vsesavanja in polnilnega zbiralnika za vozilo.
S posebnimi ukrepi so inženirji poskrbeli, da bodo lahko navdušenci nad modeli RS uživali v zvoku, ki povsem ustreza osupljivi zmogljivosti Focusa RS. Posebej uglašeni 'zvočni simpozer' prenaša definiran zvok sesalnega sistema v prostor za potnike, izpušni sistem RS pa prispeva k izjemno športnemu in 'blagoglasnemu' turbo-zvoku petvaljnika.
‘Revo’-lucija v prenosu moči na podlago
Med celotnim razvojem Focusa RS so bili Capito in njegova ekipa kot britev ostro osredotočeni na ustvarjanje avta z odličnimi zmogljivostmi in vlečno silo.
Različne inovacije, razvite ob upoštevanju povratnih informacij voznikov prejšnjih športnih Fordov, so inženirjem omogočile, da je novi Focus RS ohranil pogon na sprednji kolesi z diferencialom z omejenim zdrsom, obenem pa dosega zahtevne cilje glede vlečne moči, upravljanja in krmiljenja.
Novi Ford Focus RS je opremljen z inovativnim sprednjim sistemom obes, ki je znan kot ‘RevoKnuckle’ (RevoČlen) in je zasnovan za zmanjšanje neželenih motenj in vpliva navora na krmiljenje.
Do vpliva navora motorja na krmiljenje vozila s pogonom na sprednji kolesi lahko pride pri hitrem pospeševanju, vožnji skozi ovinke ali pri vožnji po neravnih površinah, ko navor na gnanih kolesih preseže raven oprijema. Zanj so značilne nenadne vrtilne sile, ki delujejo na volan, učinek pa je še večji pri vozilih s širokimi pnevmatikami in diferencialom z omejenim zdrsom.
V Focusu RS 'RevoČlen' deluje v povezavi s Quaifovim diferencialom za samodejno uravnavanje različnega navora. Inženirji Fordove ekipe RS so tesno sodelovali s Fordovim Centrom za napredne raziskave v Aachnu v Nemčiji in razvili tehnologijo 'RevoČlen', prilagojeno izjemni zmogljivosti Focusa RS. Ta omogoča preprostost običajne razporeditve macphersonovih vzmetnih nog, a z nastavitvami geometrije, ki negativne vplive motenj in navora na krmiljenje zmanjšajo na minimum ter v bistvu zmanjšajo zamik krmiljenja.
“Ford Focus je odlična osnova za izjemen športen avto, saj je dinamičen, odziven in stabilen,” je pojasnil Capito. “Dolgo smo preučevali, kako kar najbolje nadgraditi te odlike za izjemno zmogljiv model. Naše delo je jasno pokazalo, da je kombinacija prilagojenega 'RevoČlena' s Quaifovim diferencialom idealna rešitev za vrhunski športen avto s pogonom na sprednji kolesi, kot je Focus RS.”
“Skrbno smo preučili možnost pogona na vsa kolesa – a s kombiniranjem in prilagajanjem teh elementov ter s spoznanji Fordove zakladnice strokovnega znanja o vrhunskem upravljanju smo prepričani, da se lahko izognemo dodatni masi pogona na vsa kolesa in vseeno zagotovimo najboljše sozvočje vlečne sile, upravljanja in zmogljivosti v tem razredu.
“Rezultat je lahek sestav, ki zagotavlja najboljšo kombinacijo prenosa moči in kot britev natančnega nadzora – na način, ki ga nihče ni pričakoval od vozila s pogonom na sprednji kolesi,” je zaključil Capito.
Dinamičen, gibčen in odziven
Pristen Focus RS mora ohraniti in nadgraditi sloves odzivnega, natančnega upravljanja, po katerem je znan Focus in veliko inženirskega dela je bilo vloženega, da bo to tudi odlika Focusa RS.
Med ukrepi za odlične vozne lastnosti Focusa RS so 40 mm širši kolotek, daljše pogonske gredi, prilagojene vzmeti in amortizerji in debelejši, daljše zadnje prečno vodilo koles. Obenem je spremenjena nastavitev krmilnega sistema, ki zdaj zagotavlja še bolj ostro odzivnost krmiljenja in izjemno natančne povratne informacije.
Tudi zavore so zmogljivejše in zagotavljajo izjemno moč zaustavljanja na cesti ali dirkalni stezi. Velika zavorna sedla kukajo izza edinstvenih 19-palčnih platišč, na katerih so nameščene nizkopresečne Continentalove pnevmatike z dimenzijami 235/35.
Za Focusa RS je bila razvita tudi posebna različica Fordovega sistema ESP, ki pred posegom dopušča izjemno športen slog vožnje. Z intenzivnim delom za še večjo prefinjenost že po naravi odličnega upravljanja vozila so inženirji dosegli, da sistem ESP izkušenim voznikom in še posebej za uporabo na dirkališčih omogoča popolno deaktiviranje.
“Skušamo doseči večjo prefinjenost vseh značilnosti upravljanja Focusa RS brez sistema ESP, da bi izbrusili njegovo naravno odzivnost, namesto da bi za pomoč pri upravljanju uporabili ESP. V Focusu RS je ESP povsem varnostna priprava,” je pojasnil Capito.
Zanesljiv in trpežen
Pri ustvarjanju novega Focusa RS so inženirji Fordove ekipe RS morali izpolniti iste ostre zahteve glede trpežnosti in zanesljivosti kot pri drugih Focusovih modelih.
Navkljub številnim posebnim inženirskim posegom in oblikovnim elementom bodo Focusa RS v celoti izdelovali v glavnem proizvodnem obratu za Focuse v Saarlouisu v Nemčiji, na voljo pa bo s standardno garancijo evropskega Forda.
Odlična dediščina
Kot pristen Ford RS in polnopravni član Focusove družine predstavlja novi Focus RS pomemben trenutek v nasledstvu obeh znamk.
Minilo je deset let, odkar je bil Ford Focus prvič predstavljen na ženevskem Avtosalonu leta 1998; utiral je pot paleti Fordovih vozil, za katere je bila značilna usklajenost osupljivega dizajna in vrhunske kakovosti vožnje.
Od takrat je bilo v Evropi vključno z Rusijo izdelanih več kot 5,4 milijona modelov Forda Focusa, to vozilo pa izdelujejo in prodajajo tudi v Severni Ameriki in Aziji.
Obenem novi Focus RS označuje povratek slavne, a redke znamke Ford RS, ki smo jo nazadnje videli z zadnjo generacijo Focusa RS leta 2002, njeno odlično poreklo pa sega 38 let nazaj in vključuje modele Fiesta, Escort in Sierra.
“RS je edinstven del Fordove športne dediščine in Focus je odigral pomembno vlogo pri utrjevanju slovesa Fordov kot vozil z izjemno vozno dinamiko. Povsem novi Focus RS bo povezan z obema imenoma – to bo pristen RS in pristen Focus in prepričan sem, da bo povsem upravičil obe povezavi,” je zaključil Capito.
Vir: Summit motors Ljubljana, d.o.o.