| 

Posel in moda

Ford je poskrbel za večjo zmogljivost in dodaten slog modela Kuga

Ford je poskrbel za večjo zmogljivost in dodaten slog modela Kuga

  • Pariški debi novega pogonskega sklopa in možnosti za oblikovanje dinamičnega kompaktnega SUV-ja Ford Kuga
  • Nov 2,5-litrski bencinski motor Duratec Turbo z 200 KM nudi pristno zmogljivost
  • Med dodatno opremo je na voljo novi avtomatski menjalnik Durashift 5-tronic za izjemno prefinjeno prestavljanje
  • Predogled paketa notranje opreme Ford Individual na pariškem Avtosalonu 2008
  • Nov karoserijski komplet in 20-palčna platišča za izjemno osebno preoblikovanje vozila

Evropski Ford bo na pariškem Avtosalonu 2008 prikazal nov pogonski sklop in oblikovne dodatke za model Ford Kuga.

V začetku leta 2009 bo dinamični Kuga na voljo tudi z osupljivim novim 2,5-litrskim bencinskim motorjem Duratec Turbo z močjo 200 KM, med dodatno opremo pa bo na voljo avtomatski menjalnik Durashift 5-tronic.

Poleg omenjenih novih pogonskih sklopov bo Kuga na voljo tudi z opremo iz programa za personalizacijo vozil Ford Individual, med katero so tudi nov zunanji karoserijski komplet, izjemna 20-palčna platišča iz lahke zlitine in vrhunski notranji dodatki.

Prefinjen in zmogljiv
Čeprav je Ford Kuga z 2,0-litrskim dizelskim motorjem Duratorq TDCi s 136 KM nadvse uspešen, je voznikom z novim 2,5 litrskim petvaljnim bencinskim motorjem Duratec z 200 KM na voljo zaloga živahne moči in visokega navora v širokem območju vrtljajev, ki jo dopolnjujeta izjemna prefinjenost in značilen zvok motorja.

Novi motor za Kugo temelji na preverjenem in uspešnem Fordovem 2,5-litrskem motorju Duratec Turbo, ki je že na voljo z najnovejšim Mondeom, modeli S-MAX in športnim Focusom ST.
Motor je skrbno umerjen za uporabo v Kugi, saj imajo kupci v razredu kompaktnih SUV-jev s štirikolesnim pogonom specifična pričakovanja glede zmogljivosti.

Gunnar Herrmann, direktor linije vozil platforme C pri evropskem Fordu, je povedal: “Vedno smo stremeli k temu, da bi bil novi Kuga najbolj dinamičen kompakten SUV. Novi pogonski sklop z 2,5-litrskim bencinskim motorjem Duratec Turbo nudi dodatno zmogljivost in je popolna izbira za vozilo. Dodatna moč in prefinjenost poskrbita za novo raven zabave tako pri cestnih kot tudi pri terenskih vožnjah z modelom Kuga.”

Ford Kuga 2.5 Turbo je standardno opremljen z inteligentnim štirikolesnim pogonom s sklopko Haldex četrte generacije in z ročnim šeststopenjskim menjalnikom. Zmogljivost je naravnost osupljiva: največja moč znaša 200 KM (147 kW) pri 6.000 vrtljajih v minuti, enakomerno porazdeljeni največji navor 320 Nm je na voljo v razponu od 1.600 do 4.000 vrtljajev v minuti, vozilo pa doseže najvišjo hitrost 208 km/h. Za vozilo v tem segmentu in s takšno zmogljivostjo je homologirana kombinirana poraba goriva 9,9 l/100 km (povprečne emisije CO2 234 g/km) povsem sprejemljiva.

A ne gre le za zmogljivost. Natančna uglasitev zvoka izpušnega sistema vozniku zagotavlja uživanje v značilnem blagoglasnem zvoku petvaljnega turbomotorja, ki je obenem močan in izjemno prefinjen.

Herrmann je povedal, "Čeprav pričakujemo, da bo večina kupcev v Evropi izbrala pogonski sklop z 2,0-litrskim motorjem Duratorq TDCi z močjo 136 KM z nižjo porabo in emisijami, smo sklenili izpolniti pričakovanja strank na številnih trgih, ki si želijo zmogljiv bencinski motor, primeren prepoznavnemu športnemu slogu Kuge. Kuga 2.5 je pravo vozilo za voznike z izbranim okusom!"

Novi Kuga z 2,5-litrskim motorjem Duratec Turbo bo evropskim kupcem na voljo v začetku leta 2009.

Na voljo tudi avtomatski menjalnik
Med dodatno opremo Forda Kuge z novim 2,5-litrskim motorjem Duratec bo na voljo tudi avtomatski menjalnik Durashift 5-tronic.

Ta kombinacija v celoti izkoristi visok in linearno razporejen navor 5-valjnega turbo motorja in obenem poskrbi za veliko mero udobja, prefinjenosti in vsestranskosti Kuge.

Za večjo vsestranskost novi menjalnik Durashift 5-tronic vozniku omogoča izbiranje med različnimi načini. Če želi voznik ohraniti kar se da velik vpliv, lahko izbere ročni način s popolnim nadzorom nad izbiro petih prestav za vožnjo naprej. Športni in ročni način zagotavljata hitrejši odzivni čas prestavljanja ob minimalnem posegu pedala za plin in s tem še bolj športen in dinamičen slog vožnje.

Ko je izbran način 'S', lahko voznik uživa v povsem samodejnem športnem načinu, ki izbere višjo ali nižjo prestavo v različnih prestavnih točkah. Informacije o izbranem načinu in prestavi so prikazane na zaslonu.

Strojno opremo menjalnika so za Ford zasnovali in izdelali v podjetju Aisin AW. To podjetje po vsem svetu že dolgo slovi po zagotavljanju zanesljivih menjalnikov, ki postavljajo nove mejnike v areni avtomatskih menjalnikov. Fordovi inženirji so v tesnem sodelovanju s strokovnjaki podjetja Aisin AW prikrojili programsko opremo krmilnega modula menjalnika (TCM), da dopolnjuje in dodatno poudari vozno dinamiko Kuge.

TCM vključuje napredne, prilagodljive učne postopke. Po predpisanem obdobju vpeljevanja menjalnik zagotavlja optimalno gladko prestavljanje v vseh pogojih, ne glede na teren ali voznikovo ravnanje. Delovanje menjalnika se optimalno prilagaja in zagotavlja maksimalno gladko prestavljanje ne glede na izbrani način.

Novi Durashift 5-tronic je tudi zelo učinkovit. S homologirano kombinirano porabo goriva 10,3 l/100 km (povprečne emisije CO2 244 g/km) je poraba goriva le za 0,4 l/100 km višja od porabe vozila s standardnim 6-stopenjskim ročnim menjalnikom. Ford Kuga bo z novim 2,5-litrskim motorjem Duratec Turbo in menjalnikom Durashift 5 tronic v evropskih prodajnih salonih na voljo v začetku leta 2009.

Slog za individualiste
Po zgledu Fordovih modelov Mondeo, S-MAX, Galaxy in nove Fieste bo Kuga na voljo tudi z osupljivo in izjemno prestižno notranjo opremo Ford Individual.

Fordova ekipa za personalizacijo vozil je razvila razkošno dodatno opremo za različico iz vrha ponudbe, Kuga Titanium, ki sta jo navdihnila konceptni model iosis X Concept, prvič prikazan na pariškem Avtosalonu 2006, in prototipni model Kuge, ki je bil prikazan na Avtosalonu v Frankfurtu leta 2007.

Laura Blossfeld-Smith, notranja oblikovalka v oddelku za personalizacijo vozil pri evropskem Fordu je povedala: "S programom opreme Ford Individual razvijamo kakovostno dodatno opremo za stranke, ki želijo dodatno izboljšati slog svojega vozila. Kupci elegantnih vozil, kot je Kuga, pogosto želijo poskrbeti za izrazitejšo osebno noto svojega vozila. Notranjost vozila, ki ga bomo prikazali na pariškem Avtosalonu, je predogled možnosti, ki bodo kupcem Kuge na voljo v začetku naslednjega leta."

S popolnim izkoriščanjem prednosti 'kinetičnih' oblik v notranjosti Kuge je ekipa oblikovalcev programa Ford Individual razvila povsem novo barvno shemo in poskrbela za kombinacijo z materiali vrhunske kakovosti, s kontrastnimi barvami in teksturami.

Za sedeže so izbrali usnje v dveh različicah z vrhunsko kakovostjo. Izjemno gladko usnje napa ebenovinasto črne barve je uporabljeno za sedežne opore in naslonjala, območja sedežne blazine in naslonjala pa so posebej oblazinjena. Na zgornjem delu naslonjala je poudarjen značilen logotip 'Individual'. Večina sedeža je izdelana iz usnja s poudarjeno teksturo 'Bond' v usklajeni barvi, ki poskrbi za kontrasten videz in dober oprijem.

Obe vrsti usnja sta izrazito ločeni tudi z uporabo kontrastnih svetlo sivih obrob, ki poudarjajo smele 'kinetične' poteze sedežev.

Za dopolnitev dizajna sedežev in zunanje barve Ice White na pariškem Avtosalonu razstavljenega vozila so vsi pomembni deli notranje opreme, na primer obloge sredinske konzole, površine sredinskega sklopa in notranje kljuke vrat v obliki bumeranga obdelane s sijajnim belim klavirskim lakiranjem 'Piano White'.

Izstopajoč videz
Fordova oblikovalska ekipa za personalizacijo vozil razvija tudi poseben karoserijski komplet za Kugo, ki bo v Parizu prikazan na razstavnem vozilu.

"Kuga se hitro uveljavlja kot eleganten nov član Fordove družine kinetično oblikovanih vozil, zato smo želeli izdelati še dramatičen izrazit karoserijski komplet za kupce Kuge, ki bi radi še bolj poudarili že tako izjemno športen videz serijske različice vozila," je povedal John McLeod, glavni oblikovalec oddelka za personalizacijo vozil pri evropskem Fordu. "Rezultat je osupljiv. Mislim, da nam je resnično uspelo uresničiti naš cilj: vzpostaviti povezavo z oblikovanjem dramatičnega konceptnega modela iosis X Concept in prototipnih razstavnih modelov Kuge."

Z masko hladilnika z značilnim dizajnom navpičnih letev in poudarjenimi kromiranimi vstopnimi šobami za zrak je povezava vidna že na prvi pogled. Spodnji del maske objema širok kromiran okvir, ki ga je navdihnil iosis X Concept, po njem pa lahko Kugo z oblikovnimi elementi programa Ford Individual takoj ločimo od standardne izvedbe.

Izjemno dinamična in moči polna drža je dodatno poudarjena s podaljški blatnikov v barvi vozila, spodnjimi zaščitnimi oblogami in novimi odbijači, ki so podaljšani za približno 50 milimetrov niže od izvirne oblike. Vse naštete postavke so lakirane v barvi vozila, da Kuga z opremo Ford Individual resnično izstopa.

Sprednja in zadnja zaščitna plošča sta prav tako znižani za približno 50 milimetrov, v zadnjo pa sta povsem vključeni izpušni cevi. Za še večji vizualni učinek sta plošči kontrastno srebrne barve, prav tako kot zaščitne obloge vrat.

K izrazito športnemu videzu Kuge z oblikovnimi elementi Ford Individual prispevata tudi novi zadnji spojler in oblikovanje platišč iz lahke zlitine.

Zadnji spojler je podaljšan za približno 100 milimetrov, oblikovalci pa so poskrbeli tudi za impresivna 20-palčna platišča in nanje namestili pnevmatike 255/35 ZR 20. Platišča so lakirana s sijajno barvo staljenega srebra, zgornje površine krakov pa imajo posebno končno obdelavo.

Vsi sestavni elementi karoserijskega kompleta bodo kupcem Kuge tovarniško na voljo v prvi polovici leta 2009.

Uspeh modela Kuga
Od predstavitve modela Kuga v Evropi maja 2008 so odzivi strank in medijev potrdili njegov uspeh.

Ingvar Sviggum, podpredsednik oddelka za trženje, prodajo in storitve pri evropskem Fordu, je povedal: "Od samega začetka postopka oblikovanja in razvoja smo komaj čakali, da bo Kuga na voljo v prodajnih salonih. Vedeli smo, da bo imel pomemben vpliv na trg in svoj prodajni segment – a ko ugotovite, da so se vaša visoka pričakovanja povsem uresničila, je presenečenje vedno prijetno!"

Kuga postopoma prihaja na vse evropske trge in dosega odlične rezultate. Do konca septembra bo proizvodne linije zapustilo približno 30.000 vozil.

Sviggum je povedal: "Količina ni edini dejavnik, ki nas opogumlja. Navdušuje dejstvo, da se približno 70 odstotkov kupcev odloča za različico Titanium iz vrha ponudbe in da vlada veliko povpraševanje po vrhunski opremi – tako se na primer 40 odstotkov kupcev odloči za panoramsko streho. Še posebej pa nas navdušuje podatek, da se z nakupom Kuge veliko kupcev prvič odloči za Fordovo vozilo."

Vir: Summit motors Ljubljana, d.o.o.

sorodni članki