Ko na dan pride vaša najslabša stran!
Kakšno mnenje imate o sebi kot delavcu? Sigurno ne bi zase rekli, da ste "težaven delavec"! Konec koncev niste leni, vaše delovne naloge so vedno opravljene celovito in ob pravem času. Nikoli ne opravljate niti sodelavcev niti svojega šefa. In vsaj enkrat mesečno malce opozorite na svojo "navzočnost in pomembnost" s tem, da pogostite svoje sodelavce s prigrizkom oziroma domačo sladico in pijačo.
Skoraj bi lahko rekli, da ste "popoln sodelavec"! Pa kljub vsemu zadnje čase opažate, da vas sodelavci gledajo nekako "postrani". Poleg tega že več kot mesec dni nihče od sodelavcev ni želel sprejeti vašega povabila na malico oziroma kosilo. In ko prosite za pomoč pri delu, so kar naenkrat vsi "preveč zasedeni" z drugim delom! Čudno, bi rekli, kajne!?
Če vam je zgodba poznana, potem je lahko vzrok v tem, da ste se odtujili od svojih sodelavcev. Namreč ni nujno, da vas imajo za nesimpatično osebo ali za slabega delavca. Pač pa ste lahko na nedavnem službenem družabnem srečanju dajali okolici vtis nedostopne in zadržane osebe, zato se vas sedaj enostavno vsi izogibajo.
Vendar brez strahu, niste sami v takšnih situacijah. Na delovnem mestu ste večinoma pod pritiskom, ali se boste dovolj dobro odrezali, in kljub trudu in ko "dajete vse od sebe", lahko v nekem trenutku v določeni situaciji storite napako in napačen vtis pri sodelavcih. Takšne napake pa so težko popravljive oziroma zato porabite precej dragocenega čas in veliko truda. V nadaljevanju opisujem nekaj takšnih situacij, ob katerih lahko kaj hitro nehote pokažete svojo najslabšo stran.
Sestanki
-
Ne pustite se prelahko zmesti. Naj vas okolica in dogajanje v njej ne zmedejo prehitro. Zato se držite zlatega pravila in pustite svoje mobilnike, notesnike in druge sicer nepogrešljive pripomočke v svoji pisarni ali jih utišajte in pospravite v torbo.
-
Nikoli ne pridite na sestanek nepripravljeni. Vedno se seznanite s temo in problematiko sestanka. S seboj obvezno prinesite papir in pisalo.
Poročila (pisna ali ustna) o opravljenem delu
-
Ne postavite se v "obrambo". Na napakah se učimo. Dokažite, da ste se iz svojih napak tudi nekaj naučili in da se vaše delo izboljšuje.
-
Ne bodite "toži baba". Nihče vas ne sprašuje o delu vaših sodelavcev.
-
Ne zahtevajte preveč v prekratkem času.
Skupni projekti - timsko delo
-
K skupnem projektu ne pristopajte z odnosom "tega se ne da storiti" in "delali bomo po mojem predlogu".
-
Ne pritožujte se nad delom drugih članov tima. Ne širite govoric o sodelavcu, ki je po vašem mnenju "len" in ne prispeva ničesar k projektu. Direkten pristop je edini način, da bo delo storjeno in da boste ohranili svoje dostojanstvo!
Službeno družabne priložnosti
-
Ne pretiravajte z alkoholom. Ne bodite "zvezda" zabave.
-
Ne bodite puščoba in se ne skrivajte po temnih kotih.
Kadrovske spremembe
-
Ne jemljite svojega delovna mesta za samoumevnega. Vsi smo nadomestljivi. Zato, ko se v vašem podjetju dogajajo kadrovske spremembe in odpuščanja, ne skačite od veselja, če vam je uspelo obdržati svoj položaj, medtem ko vaši sodelavci praznijo svoje delovne mize in predale ter zapuščajo svoje mesto drugim.
-
Ne bodite "službeni" dvomljivec in detektiv v svojem prostem času. Ko bo prišel čas za spremembe, boste o njih pravočasno obveščeni. Zato se ne obremenjujte po nepotrebnem in ne spletajte zgodb v naprej, kdo in zakaj bo odpuščen ali premeščen na drugo delovno mesto. Nihče ne mara napačnih predpostavk! Še posebej, ko gre za njihovo službo!
Povzeto po www.msn.com - When Are You at Your Worst at Work?, By Selena Dehne, JIST Publishing