Pomembnost organizacijske klime v podjetju
Motivirani in lojalni delavci so danes tisti dejavnik, ki uspešna podjetja loči od manj uspešnih. Ključna konkurenčna prednost in največje bogastvo organizacij so ljudje in odnosi med njimi. Skrb za zadovoljstvo zaposlenih je izjemno pomembna, saj vpliva na organizacijsko klimo podjetja.
Mnoge raziskave so pokazale, da je ugodna organizacijska oz. psiho-socialna klima osnova za dobro in učinkovito delovanje podjetja. Gre za to, kako zaposleni dojemajo podjetje, svoje možnosti v njem in pogoje dela. Ker ima pomemben vpliv na uspešnost podjetja in doseganje zastavljenih ciljev, je smiselno presojati (meriti), ali je klima v organizaciji ugodna ali ne. Nanjo močno vpliva način komuniciranja in stil vodenja. Osnovna vloga vodstva je v ustvarjanju optimalnih pogojev in vzdušja za čim učinkovitejše delovanje posameznika in celih oddelkov podjetja.
Vzdušje v podjetju lahko prepustite naključju. To vas lahko pripelje kamorkoli, najpogosteje od slabega k slabšemu. Lahko ga zahtevate (zaukažete), a kmalu boste ugotovili, da s tem ne dosegate želenega učinka. Najboljša pot za izboljšanje organizacijske klime je osebni zgled vodstva, doslednost in integriteta vodij, kar sproži zaupanje pri sodelavcih. Pomembno je tudi permanentno usposabljanje delavcev. Priporočamo različne seminarje s področja t.i. mehkih veščin, pri čemer velja na prvo mesto postaviti komunikacijo, ki predstavlja temelj vsakega medsebojnega odnosa.
Slaba komunikacija v podjetju pripelje do tega, da konfliktov ne rešujemo konstruktivno. Pogosto jih zanikamo ali pometemo pod preprogo. Ker ostajajo nerešeni, namesto, da bi prispevali k napredku, stalno kvarijo komunikacijsko in s tem tudi organizacijsko klimo. To vodi v nezadovoljstvo, nižjo motiviranost za delo in posledično v nižjo produktivnost. Podjetja, ki se zavedajo pomembnosti ugodne organizacijske klime ter njenega vpliva na zadovoljstvo zaposlenih in uspešnost poslovanja, si prizadevajo ustvariti takšno vzdušje, ki bo nudilo najboljše poslovne rezultate.
Temelj za vzpostavitev ugodne organizacijske klime v podjetju je v korektnosti med sodelavci na vseh nivojih, v vzpostavljanju enakovrednega ali partnerskega odnosa posameznika z okoljem. Ko osvojimo ta način komunikacije, smo sposobni konflikte reševati na konstruktiven način, pomembno pa je tudi to, da doživljamo bistveno manj stresa.
Klimo v podjetju je torej smiselno izmeriti ter izvajati ukrepe za dosego izboljšanja. Če vodilni posvečajo dovolj pozornosti ustvarjanju in vzdrževanju ugodne organizacijske klime, se v konkurenčnem boju za posle in stranke lažje prilagajajo vedno bolj zahtevnemu tržišču.
Vir: Boštjan Polutnik, Status izobraževanje, www.mojstatus.si