Oglaševanje na internetu
Možnosti oglaševanja na internetu je dandanes zelo veliko, niso pa vse enako koristne. Predstavljamo tiste, ki lahko prinesejo najboljše rezultate.
Oglaševanje po ključnih besedah, oglasne pasice, video oglasi, oglasi v e-poštnih publikacijah … Danes obstaja kopica možnosti za oglaševanje na internetu. Zato se je podjetniku, ki ni strokovnjak na tem področju, težko znajti med njimi. Veliko prodajalcev oglasnega prostora prodaja mačka v žaklju.
Veliko je možnosti oglaševanja, ki se na prvi pogled (beri: po prodajni predstavitvi) zdijo odlične, toda na koncu razočarajo. Zlahka se je izgubiti v tehničnih podrobnostih oglaševanja in pozabiti na cilj, ki si ga na začetku postavil.
Zato vam v tem članku ne bom razlagal vseh možnosti za oglaševanje na internetu, ampak bom predstavil le 20 odstotkov tistih, ki vam lahko prinesejo 80 odstotkov rezultatov. Držali se bomo torej Paretovega načela 80/20, ki tudi v tem primeru lepo zdrži vodo. Nato pa vas bom popeljal še po nekaj priporočilih za izbiro oglaševanja za različne tipe podjetij.
Tipi oglaševanja, ki vam lahko prinesejo največ rezultatov
1. Oglaševanje po ključnih besedah
»Tridesetsekundni televizijski oglas je bil nekdaj znan kot najučinkovitejši način oglaševanja. Zdaj pa ga je zamenjalo oglaševanje na iskalnikih.«
Advertising Age
Kam se obrnete, ko iščete ponudnika določene storitve, pa naj bo to za vas osebno ali za vaše podjetje? Če niste ravnokar prišli iz džungle, potem je to verjetno internet. Preprosto greste na priljubljen spletni iskalnik, vpišete ključno besedo in iskalnik vam bolj ali manj uspešno najde spletne strani ponudnikov. Ker tako danes išče ponudnike večina ljudi, se seveda splača biti viden pri rezultatih takšnih iskanj.
Ena od možnosti, ki jih imate pri tem, je optimiranje spletne strani za te ključne besede. Ta možnost v teoriji seveda ne spada med oglaševanje, saj za uvrstitev na vrh pri običajnih zadetkih ne boste plačali nič. Je pa seveda priti na vrh pri običajnih zadetkih zelo težko, včasih skorajda nemogoče.
Obstaja pa tudi druga možnost – to je oglaševanje po ključnih besedah ali zakup sponzoriranih povezav. To dejansko pomeni, da iskalniku plačate, da povezavo do vaše spletne strani prikaže uporabniku ob iskanju po izbranih ključnih besedah.
Prednosti takšnega oglaševanja so:
- Povezava do vaše spletne strani bo na iskalniku vidna takoj – v roku 10 minut od zakupa.
- Vaši oglasi se bodo pojavili le tistim uporabnikom, ki iščejo po ključnih besedah, ki ste jih izbrali. To pomeni, da so vaši oglasi zelo ciljani.
- Izbirate lahko države oziroma trge, na katerih želite, da se vam oglasi objavljajo. Če na primer iščete nove poslovne partnerje v Nemčiji, potem boste svojo akcijo nastavili tako, da se vaš oglas, napisan v nemščini, objavlja le uporabnikom iz Nemčije, ki so vpisali določene ključne besede. Seveda jih boste iz oglasa napotili na nemško različico svoje spletne strani.
- Sami lahko nadzirate stroške oglaševanja. Sam prikaz oglasov vas namreč ne stane nič. Stanejo le kliki na vaš oglas. Ceno na klik pa si boste lahko pri iskalniku Google ali Yahoo! izbrali sami. Sistem oglaševanja namreč deluje po načelu dražb, tako da lahko sami izbirate ceno, ki ste jo pripravljeni plačati za klik.
- Rezultate akcije boste lahko zelo enostavno merili, saj boste točno vedeli, koliko uporabnikov je kliknilo na vaš oglas in koliko jih je nato vzpostavilo stik z vami prek e-pošte ali telefona.
2. Oglaševanje na tematsko obarvanih spletnih straneh
Primer takšne strani je stran Strojnistvo.com, kjer se zbirajo (kdo bi si mislil) strojniki. Če ima vaša ciljna skupina na internetu podobne tematske strani, bo oglaševanje na njih najverjetneje zelo uspešno.
Bistvo oglaševanja na internetu namreč ni, da vaš oglas vidi na tisoče ljudi. Edino pomembno je, da ga vidijo vaši potencialni kupci. Zato je izbira pravih možnosti oglaševanja že pol uspeha.
Tematsko obarvane spletne strani navadno ponujajo oglasni prostor, ki ga plačate glede na število objav ali pa na določeno časovno obdobje. Preden pa objavite oglas na takšnih spletnih straneh, se pri lastnikih pozanimajte o njihovi obiskanosti, še posebej pri tistih, ki jih ne poznate dobro.
3. Oglaševanje v e-publikacijah
Če vaši potencialni kupci prebirajo določene e-publikacije, ki jih izdajajo različna podjetja, je lahko to odlična možnost za oglaševanje. Dobre e-publikacije imajo namreč zvest krog bralcev. Če objavite oglas v njih, bodo njihovi bralci lahko prišli do vaše spletne strani z enim klikom.
Dva praktična primera
Primer 1: Prodajate storitve razvoja in izdelave polizdelkov iz gume in bi radi pridobili nove stranke iz Nemčije in Francije.
Ker je vaša ciljna skupina zelo ozka, nima smisla oglaševati vsega povprek. Verjetno bi bila najboljša in najbolj stroškovno učinkovita možnost le ena: oglaševanje po ključnih besedah za uporabnike v Nemčiji in Franciji.
Pri tem je pomembno, da najprej naredite nemško in francosko različico svoje spletne strani ter na njej predstavite svoje prednosti, reference … Nato lahko za vsak trg ustvarite ločeno oglaševalsko akcijo v aplikaciji Google AdWords (http://adwords.google.com), ki vas popelje po celotnem postopku priprave in objave akcije.
Primer 2: Prodajate prestižno opremo za kolesarje na slovenskem trgu.
Za slovenski ciljni trg je ključnega pomena, da se pojavite na iskalniku Najdi.si, lahko pa tudi na Googlu. Zakup ključnih besed, ki so povezane z vašimi izdelki (kolesarska oprema) je v tem primeru skorajda nuja (razen če ne pridete na vrh že pri običajnih zadetkih).
Najdi.si ima na voljo pri vsaki ključni besedi tri oglasna mesta nad običajnimi zadetki (ločite jih po tem, da so na svetlo modri podlagi, ob njih pa piše »sponzor«). Zato bi bilo smiselno čim prej rezervirati oglasno mesto, da vas ne prehitijo konkurenti.
Druga odlična možnost za oglaševanje je lahko portal Bicikel.com, ki je nekakšno internetno zbirališče vseh, ki se aktivno ukvarjajo s kolesarstvom. Na tej strani bi bilo smiselno zakupiti oglasni prostor, saj se na njej prav gotovo zbira prava ciljna skupina.
Kot vidite, oglaševanje na internetu ni visoka znanost. Da se ga izvajati ob zelo nizkih stroških in brez pretirane časovne investicije. Njegov učinek pa vas bo marsikdaj pozitivno presenetil.
Oglaševanje po ključnih besedah, oglasne pasice, video oglasi, oglasi v e-poštnih publikacijah … Danes obstaja kopica možnosti za oglaševanje na internetu. Zato se je podjetniku, ki ni strokovnjak na tem področju, težko znajti med njimi. Veliko prodajalcev oglasnega prostora prodaja mačka v žaklju.
Veliko je možnosti oglaševanja, ki se na prvi pogled (beri: po prodajni predstavitvi) zdijo odlične, toda na koncu razočarajo. Zlahka se je izgubiti v tehničnih podrobnostih oglaševanja in pozabiti na cilj, ki si ga na začetku postavil.
Zato vam v tem članku ne bom razlagal vseh možnosti za oglaševanje na internetu, ampak bom predstavil le 20 odstotkov tistih, ki vam lahko prinesejo 80 odstotkov rezultatov. Držali se bomo torej Paretovega načela 80/20, ki tudi v tem primeru lepo zdrži vodo. Nato pa vas bom popeljal še po nekaj priporočilih za izbiro oglaševanja za različne tipe podjetij.
Tipi oglaševanja, ki vam lahko prinesejo največ rezultatov
1. Oglaševanje po ključnih besedah
»Tridesetsekundni televizijski oglas je bil nekdaj znan kot najučinkovitejši način oglaševanja. Zdaj pa ga je zamenjalo oglaševanje na iskalnikih.«
Advertising Age
Kam se obrnete, ko iščete ponudnika določene storitve, pa naj bo to za vas osebno ali za vaše podjetje? Če niste ravnokar prišli iz džungle, potem je to verjetno internet. Preprosto greste na priljubljen spletni iskalnik, vpišete ključno besedo in iskalnik vam bolj ali manj uspešno najde spletne strani ponudnikov. Ker tako danes išče ponudnike večina ljudi, se seveda splača biti viden pri rezultatih takšnih iskanj.
Ena od možnosti, ki jih imate pri tem, je optimiranje spletne strani za te ključne besede. Ta možnost v teoriji seveda ne spada med oglaševanje, saj za uvrstitev na vrh pri običajnih zadetkih ne boste plačali nič. Je pa seveda priti na vrh pri običajnih zadetkih zelo težko, včasih skorajda nemogoče.
Obstaja pa tudi druga možnost – to je oglaševanje po ključnih besedah ali zakup sponzoriranih povezav. To dejansko pomeni, da iskalniku plačate, da povezavo do vaše spletne strani prikaže uporabniku ob iskanju po izbranih ključnih besedah.
Prednosti takšnega oglaševanja so:
- Povezava do vaše spletne strani bo na iskalniku vidna takoj – v roku 10 minut od zakupa.
- Vaši oglasi se bodo pojavili le tistim uporabnikom, ki iščejo po ključnih besedah, ki ste jih izbrali. To pomeni, da so vaši oglasi zelo ciljani.
- Izbirate lahko države oziroma trge, na katerih želite, da se vam oglasi objavljajo. Če na primer iščete nove poslovne partnerje v Nemčiji, potem boste svojo akcijo nastavili tako, da se vaš oglas, napisan v nemščini, objavlja le uporabnikom iz Nemčije, ki so vpisali določene ključne besede. Seveda jih boste iz oglasa napotili na nemško različico svoje spletne strani.
- Sami lahko nadzirate stroške oglaševanja. Sam prikaz oglasov vas namreč ne stane nič. Stanejo le kliki na vaš oglas. Ceno na klik pa si boste lahko pri iskalniku Google ali Yahoo! izbrali sami. Sistem oglaševanja namreč deluje po načelu dražb, tako da lahko sami izbirate ceno, ki ste jo pripravljeni plačati za klik.
- Rezultate akcije boste lahko zelo enostavno merili, saj boste točno vedeli, koliko uporabnikov je kliknilo na vaš oglas in koliko jih je nato vzpostavilo stik z vami prek e-pošte ali telefona.
2. Oglaševanje na tematsko obarvanih spletnih straneh
Primer takšne strani je stran Strojnistvo.com, kjer se zbirajo (kdo bi si mislil) strojniki. Če ima vaša ciljna skupina na internetu podobne tematske strani, bo oglaševanje na njih najverjetneje zelo uspešno.
Bistvo oglaševanja na internetu namreč ni, da vaš oglas vidi na tisoče ljudi. Edino pomembno je, da ga vidijo vaši potencialni kupci. Zato je izbira pravih možnosti oglaševanja že pol uspeha.
Tematsko obarvane spletne strani navadno ponujajo oglasni prostor, ki ga plačate glede na število objav ali pa na določeno časovno obdobje. Preden pa objavite oglas na takšnih spletnih straneh, se pri lastnikih pozanimajte o njihovi obiskanosti, še posebej pri tistih, ki jih ne poznate dobro.
3. Oglaševanje v e-publikacijah
Če vaši potencialni kupci prebirajo določene e-publikacije, ki jih izdajajo različna podjetja, je lahko to odlična možnost za oglaševanje. Dobre e-publikacije imajo namreč zvest krog bralcev. Če objavite oglas v njih, bodo njihovi bralci lahko prišli do vaše spletne strani z enim klikom.
Dva praktična primera
Primer 1: Prodajate storitve razvoja in izdelave polizdelkov iz gume in bi radi pridobili nove stranke iz Nemčije in Francije.
Ker je vaša ciljna skupina zelo ozka, nima smisla oglaševati vsega povprek. Verjetno bi bila najboljša in najbolj stroškovno učinkovita možnost le ena: oglaševanje po ključnih besedah za uporabnike v Nemčiji in Franciji.
Pri tem je pomembno, da najprej naredite nemško in francosko različico svoje spletne strani ter na njej predstavite svoje prednosti, reference … Nato lahko za vsak trg ustvarite ločeno oglaševalsko akcijo v aplikaciji Google AdWords (http://adwords.google.com), ki vas popelje po celotnem postopku priprave in objave akcije.
Primer 2: Prodajate prestižno opremo za kolesarje na slovenskem trgu.
Za slovenski ciljni trg je ključnega pomena, da se pojavite na iskalniku Najdi.si, lahko pa tudi na Googlu. Zakup ključnih besed, ki so povezane z vašimi izdelki (kolesarska oprema) je v tem primeru skorajda nuja (razen če ne pridete na vrh že pri običajnih zadetkih).
Najdi.si ima na voljo pri vsaki ključni besedi tri oglasna mesta nad običajnimi zadetki (ločite jih po tem, da so na svetlo modri podlagi, ob njih pa piše »sponzor«). Zato bi bilo smiselno čim prej rezervirati oglasno mesto, da vas ne prehitijo konkurenti.
Druga odlična možnost za oglaševanje je lahko portal Bicikel.com, ki je nekakšno internetno zbirališče vseh, ki se aktivno ukvarjajo s kolesarstvom. Na tej strani bi bilo smiselno zakupiti oglasni prostor, saj se na njej prav gotovo zbira prava ciljna skupina.
Kot vidite, oglaševanje na internetu ni visoka znanost. Da se ga izvajati ob zelo nizkih stroških in brez pretirane časovne investicije. Njegov učinek pa vas bo marsikdaj pozitivno presenetil.
Vir in informacije: Podjetnik, Julij 2008, www.podjetnik.si, Avtor: Robert Rolih