15. let Zlatega bobna in samo še mesec dni časa…
Zlati boben je oglaševalski festival tako imenovane Nove Evrope, 400 milijonov močnega tržišča, ki se je odprlo med Trstom in Vladivostokom po padcu Berlinskega zidu. Že petnajst zaporednih let ga organizatorji priredijo prvi teden v oktobru v Portorožu, kjer toplo Sredozemsko morje seže najdlje v jesenski hlad evropskega kontinenta.
Trideset let jugoslovanske verzije socialističnega tržnega gospodarstva je omogočilo prirediteljem Zlatega bobna, da so prehiteli države Srednje in Vzhodne Evrope, kjer je bila oglaševalska stroka še v povojih, in postavili vso bistveno infrastrukturo za novo oglaševalsko stroko, ki je bila v vzponu. Zaradi tega je Zlati boben postal ne samo prvi in najbolj pomemben oglaševalski dogodek Nove Evrope, temveč je za kanskimi levi tudi drugi največji mednarodni oglaševalski festival na evropskem kontinentu.
Tekmovanje za prestižne nagrade Zlatega bobna vključuje izbor izmed 2.500 prijavljenih del, ki tekmujejo v dveh vzporednih sekcijah: Zlati boben Nove Evrope s klasičnim tekmovalnim programom za 30 držav 'nove Evrope' ter Zlati boben Open, pri katerem tekmovalne skupine niso omejene na regionalne meje in privabijo oglaševalska dela iz vsega sveta.
Festival traja 5 dni in vsako leto se ga udeleži več kot 1500 udeležencev. ”Ostra konkurenca, dobra šola, nora zabava in vražji izziv” so ključne besede, ki odmevajo daleč preko Nove Evrope. Vsako leto Kreativna Akademija Nove Evrope (New Europe Creative Academy) in specializiran Media Meeting zbereta petdeset ali več vrhunskih predavateljev iz celega sveta.
Zlati boben si ne domišlja, da je največji ali najpomembnejši festival, vendar se močno trudi, da bi postal uveljavljen kot najbolj gostoljuben izmed vseh festivalov in je kot tak že splošno priznan. Integracija oglaševalske stroke Nove Evrope in ustanovitev trdnih profesionalnih in osebnih vezi ne glede na geografsko poreklo so med najpomembnejšimi cilji festivala Zlati boben. Tako je Boben organiziran kot kampus v privlačnem hotelu in konferenčnem letovišču Bernardin, ki obsega tri hotele, laguno, casino ter obilico gostiln in prodajaln na izjemni lokaciji vzdolž priljubljene sprehajalne obalne poti, na pol poti med starodavnim Piranom in modernim Portorožem. Seveda gostoljubnost festivala ni omejena na visoko profesionalne storitve, srčen sprejem in bogat družabni progam, ampak je ključni del celotnega koncepta petih dni skupnega življenja, dela in druženja. Javno ocenjevanje televizijskih oglasov, kratke predstavitve kampanj integriranega oglaševanja in medijske kampanje v živo pred žirijo in avditorijem, uvod na odprtem odrom, neformalno tekmovanje v gostoljubnosti in privlačnosti nacionalnih zabav, vsakodnevno kosilo v obliki kulinarične ideje dneva in organizirana neformalna kosila z oglaševalskimi zvezdami (pri isti mizi kot...) z eminentnimi gosti se stkejo skupaj v podobo oglaševalskega festivala, ki postavlja nove standarde. |
V 400 milijonov obsegajočem področju med Trsom in Vladivostokom, med Helsinki in Tel Avivom, so nagrade Zlatega bobna najbolj prestižne oglaševalske nagrade, ki potrjujejo in nagrajujejo ne le izjemne profesionalne standarde, ampak tudi lokalno navdihnjeno kreativnost.
Kaj je letos novega na festivalu Zlati boben?
Nove nagrade
2 razpisa za plakat Portorož Piran:
-
5.000 evrov za najboljšo idejo na temo I FEEL SLOVENIA
Slovenska turistična organizacija, in Zlati boben razpisujeta nagrado za najbolj atraktiven in prepričljiv plakat, ki bo promoviral Slovenijo z njenim uradnim sloganom I Feel Slovenia. Nagrada je 5.000 evrov in brezplačna kotizacija za festival Zlati boben za dve osebi. -
5.000 evrov za novo identiteto Pirana
Piran je postal domačin nove Evropsko-mediteranske univerze, ki pokriva celotno sredozemsko regijo (www.emuni.si). Piran – mediteransko univerzitetno mesto je tema za drugi natečaj, ki izbranemu najboljšemu ponuja nagrado 5.000 evrov, brezplačno kotizacijo na Zlatem bobnu ter pet nočitev za dve osebi.
Rok za oddajo plakatov obeh natečajev je 26. avgust 2008.
Osemnajst novih nagrad za naročnike
Letos Zlati boben inavgurira nagrade zlata Nike s krili za naročnike najbolje ocenjenih oglasov v 18. kategorijah, ne glede na medij.
Dve novi nagradi za produkcijske hiše
Na Zlatem bobnu bomo letos podelili nagrado Nike za najuspešnejšo produkcijsko hišo, ki bo osvojila največje število točk, in še eno Nike za mojstrsko odličnost.
Več možnosti za nagrade za interaktivne oglase
Digitalni mediji se najhitreje spreminjajo, število oglasnih sporočil v njih pa najhitreje raste. Letos bodo interaktivni oglasi tekmovali kar v petih kategorijah, organizatorji pa so znižali cene na 210 evrov, vključno z DVD-jem.
Tudi neobjavljeni oglasi tekmujejo… za nagrade OPEN.AD
Tudi letos Open.Ad ponuja možnost sodelovanja in tekmovanja neobjavljenih in nikoli prej videnih TV oglasov, tiskanih oglasov in idej s področja spletnega oblikovanja, v katerih se pojavlja katerikoli izdelek ali storitev. Tekmovalci lahko svoje ideje prijavijo v štirinajst kategorij. Obstaja le eno pravilo: v predloženih idejah ne smejo uporabljati imen blagovnih znamk, zaščitnih znakom ali izdelkov, povezanih z blagovno znamko.
Interkontinentalne nagrade… THE CUP
In ne na koncu: vsa dela, ki se bodo na Zlatem bobnu uvrstila med finaliste bodo direktno uvrščena v tekmovanje interkontinentalnega festivala THE CUP v konkurenci zmagovalcev azijskega festivala Adfest, iberoameriškega festivala FIAP in ADC Europe. Brez plačila.
Rok za prijavo za vsa navedena tekmovanja je 4. september.
Novo v programu – Rok za cenejšo prijavo za osebno udeležbo je 4. september
BLOG in PROLOG 2008: soustvarjajte zlati boben na netu in na odru
Letos drugič zapored organizatorji ponujajo poseben brezplačen, a relevanten, zanimiv in interaktiven nedeljski program. Pošljite svoje misli, mnenja, slike in primere na spletno stran http://prolog.goldendrum.com/ na temo Nazaj v prihodnost (moderator Giovanni Lunghi, samostojni kreativni in strateški svetovalec, direktor podjetja ADLAB@GO) in Moj odnos do znamk (moderator Philippe Boutié, glavni in kreativni direktor podjetja LAMTAR). Deset avtorjev najboljših prispevkov bo nastopilo v živo v nedeljo, 5. oktobra ob 15h, ter dobilo brezplačno kotizacijo za celoten festival.
Media meeting: 6. In 7. oktober
Media Meeting in tekmovanje za medijske nagrade je integralni del festivala vse od leta 2002. Dvodnevni seminar o razvoju medijske industrije, njenih spremembah in izzivih je nujen za vse, ki delajo v tržnem komuniciranju ter drugih medijskih področjih. Letos prinaša 30 izbranih predstavitev za najboljšo medijsko kampanjo ter interaktivne predstavitve 12 slovitih medijskih strokovnjakov.
Kreativna akademija
Kreativna akademija je letos zastavljena nekoliko drugače. Svoje razmišljanje o določeni temi bodo na govorniškem odru predstavile štiri velike oglaševalske mreže
Ideje na meji vesolja in imaginacije – CERN
John Ellis, fizik, avtor velike teorije poenotenja in teorije vsega. Ellis je vrhunski znanstvenik, ki vodi verjetno enega najpomembnejših eksperimentov v zgodovini človeštva, ki ga bodo izvedli to jesen v CERN-u, Evropski organizaciji za jedrske raziskave – ponovitev velikega poka.
Nova druženja - PRO EXPO KLUB
Poldrugi tisoč udeležencev iz več kot 30-tih držav in več kot 400 oglaševalskih agencij, avtorji blizu 3.000 prijavljenih oglaševalskih del oz. 600 TV spotov bo teden dni zbranih v bernardinskem kampusu Zlatega bobna. S producenti se lahko povežejo na klubu Pro Expo, kjer se ideje srečajo z realizacijo!
In še in še ...
Vir: Golden Drum 2008