Kakšen opravljivec ste?
Priznajmo si! Ljudje radi govorimo o ... o vsem mogočem, še zlasti pa drug o drugem. V službi je kramljanje in opravljanje sodelavcev že kar del "službene kulture". Konec koncev, če vsak dan z istimi ljudmi preživljate osem ali celo več ur dnevno (kar je nedvomno več kot s svojim življenjskim partnerjem in otroci, če ne štejemo časa, ko spimo), je neizbežno da z njimi malce poklepetate tudi o osebnem življenju, izmenjate kakšno zgodbico ali dve. Večinoma so ti klepeti popolnoma neškodljivi, celo zdravi in krepijo delovno sposobnost ter timski duh, tvorijo nekakšno povezanost med sodelavci. Če pa prekoračite meje klepeta v opravljanje in klevetanje ali celo širjenje neresnic in laži o sodelavcih, šefu in drugih službenih dogajanjih, je takšno početje ne samo neprofesionalno in otročje, pač pa tudi zelo škodljivo, povzroča trenja in napetosti, skratka negativno vpliva na delovno okolje in na ljudi, ki se znajdejo v tem krogu.
Torej opravljivce najdemo v vsaki službi. Ali ste to tudi sami in kakšne vrste opravljivca ste, pa ugotovite iz spodaj navedenih najbolj razširjenih petih tipov opravljivcev.
1. Snemalec
Recimo, da sodelavcu zaupate svoje občutke, da ste zaskrbljeni zaradi obnašanja vašega šefa v zadnjem času, saj nenehno zamuja v službo in ni skoncentriran pri svojem delu. Nakar čez nekaj ur kasneje od nekega drugega sodelavca izvesta najnovejšo "novico", da je vaš šef raztresen in stalno pozen na delo - torej različico vašega zaupnega jutranjega razgovora s sodelavcem. Kar pomeni, da je vašo zgodbo "posnel" in jo po principu igre "telefončkov" prenesel vsem zaposlenim v podjetju. Takšnim "snemalcem" se velja izogibati oziroma z njimi ohraniti izključno posloven stik.
2. Maratonec
To so ljudje, ki se iznenada prikažejo pri vaši delovni mizi (se po možnosti celo nanjo usedejo), ignorirajo dejstvo, da ste zelo zaposleni (četudi jim to jasno in glasno poveste), in vam na vse pretege želijo "zaupati" vse najnovejše in najsočnejše novice dneva. O sodelavcu, o njegovi sestri in nečaku, o svojih prijateljih (ki jih sploh ne poznate), o hišnem ljubljenčku ... Najboljši način, da zaustavite rafal novic pri maratoncu je, da mu vskočite v besedo z neko izredno "nujno" novico vezano na službo in tako temo preusmerite na delo. Če tudi to ne zaleže, mu prijazno ponovno povejte, da ste izredno zaposleni in da naj "prihrani" novice za kasneje, ko bosta skupaj spila kavico ali šla na malico.
3. Dvojni agent
Že pojem "dvojni agent" pove dovolj. Najprej pride k vam z "zgodbo" o šefu, od vas pričakuje reakcijo, nato odnese svoje pete direktno k šefu, da mu pove "zgodbo" o vas. Za njegovo početje običajno izvemo šele, ko nas lastne besede udarijo nazaj in nam povzročijo škodo. S takšno osebo morate delati v rokavicah. Z njim bodite vedno prijazni in mu nikoli ne razkrijte svojih pomislekov, negativnih občutkov ali slabih izkušenj. Ob njem vedno bodite polni hvale in pozitivnih misli! To ga bo popolnoma razorožilo, saj ne bo imel nobene "teme" za prenašati. Sicer pa ga lahko tudi postavite pred dejstvo in mu poveste, da poznate njegove "prijeme" ter da z njim ne želite imeti nikakršnega opravka.
4. Sledljivec
Takšna oseba, bo neumorno iskala sled. Ima bujno domišljijo in bo iz dvoumnih odgovorov sposobna ustvariti celo zgodbo o neki zadevi. Zato je ob takšni osebi potrebno vedno biti direkten, jedrnat in iskren, mu dati nedvoumne odgovore in ga v nobenem primeru ne zavajati ali mu dati priložnost, da bo iz vaših besed pripravil pravi "lov na čarovnice".
5. Nergač
Nekdo, ki se stalno pritožuje in z vami (in vsemi ostalimi sodelavci) deli vse svoje "bolečine" in tegobe ter nepoštenosti, ki so se mu pripetile. Pritoževanju mu postane kar hobi in ne izbira cilja, kateremu se bo zaupal. Njegovi občutki so večinoma lažni in išče le priložnost, da bo morda kaj "izvlekel" tudi iz vas in govorice prenesel naprej. Nergači zelo slabo vplivajo na psiho zaposlenih. Zato se jih izogibajte ali pa se jih lotite s humorjem in pozitivnimi rečmi, ki so se pripetile vam.
Sicer pa opravljanje in podobno vedenje nikakor ne sodi v službo. Na delovnem mestu ohranite diskretnost, izogibajte se opravljivcev in tako svojemu nadrejenemu in sodelavcem (pa tudi sebi) dokažite, da ste vredni zaupanja, da se na vas lahko vsakdo zanese in da ste pravi profesionalec.
Povzeto po www.msn.com - What Kind of Office Gossip Are You? Five common rumormongers, By Robert Half International