Branding
Če preprosto pristopimo k stvari, je brand pripomoček, morda celo tehnika, s katero se podjetje, organizacija ali produkt loči od drugih. Na ta način pristopa k trgu ter istočasno izraža svojo identiteto in funkcijo na njem. Marketinški vidik brandinga je torej proces identifikacije produkta in njegove edinstvenosti, s katero se poskuša produkt razlikovati od množice sebi podobnim. V resnici, torej v praksi, pa je brand še vse kaj drugega. Branding se jasno vključuje tudi v proces raziskovanja, kako potrošniki doživljajo vaše podjetje ali produkt. Branding lahko torej s pridom uporabljamo kot učinkovit aparat pošiljanja signalov.
Pravilna uporaba operacijskega sistema Brand prinaša veliko odločujočih prednosti:
- produkt (podjetje, organizacija, storitev …) je lažje zapomljiv in s tem hitreje identificiran,
- dosega precej močnejše povezave med oglaševanjem in drugimi sredstvi promocije (degustacije, sponzorstva, embalaža …),
- uspešno premošča razlike med mediji, v katerih se pojavlja (tiskovine, televizija, radio, internet …),
- potrošniki lažje povezujejo prednosti in ugodnosti,
- novi produkti se v krajšem času vzpostavijo na trgu pod okriljem uveljavljenega branda (obstoječa prepričanja prenašamo na nov produkt),
- podjetje lahko na različnih sektorjih nastopa z različnimi brandi,
- branding in pozicioniranje močno vplivata na sporočilo, ki ga prejemajo obstoječe in bodoče stranke.
V grobem bi uspešen branding lahko strnili v tri okvire. Prvi je razlikovanje. Pripravite produkt tako, da se jasno distancira od vse obstoječe konkurence. Drugi zelo pomemben je identiteta. Poskrbite, da bo identiteta produkta taka, kot si jo vi želite, kajti v nasprotnem primeru se identiteta na trgu vzpostavi sama. V večini primerov je to daleč od želenega in vsaka nadaljnja korekcija bo težka in draga. Tretji okvir je edinstvenost produkta. S pomočjo oglaševanja (promocije, pakiranja, obveščanja …) dodelite produktu pozicijo ali trditev, ki jo konkurenca ne bo mogla ali smela uporabiti.
5 minut do slave
Implementacija branding na področju HR-ja se morda zdi znanstvena fantastika, vendar je stvar sila preprosta in prinaša odlične rezultate. V nadaljevanju predstavljam pet svari, ki jih morate uspešno realizirati v naslednjih treh mesecih. Ob redni uporabi je uspeh zagotovljen.
1. Vaša PR-služba naj pripravi besedilo in ga pošlje vsem medijem. Vsebina naj zajema področje zaposlovanja. Predstavite zanimiv dosežek posameznika ali delo kolektiva. V kolikor imate plače višje od povprečja v panogi ali regiji, to seveda poudarite. Obvezno dodajte izjavo zaposlenega in fotografijo, ki naj prikazuje zadovoljnega delavca ali urejeno delovno okolje. Če je le mogoče uporabite zveze, tako da bo čim večkrat objavljano. Stvar predstavite tudi na svoji spletni strani in v svojem internem glasilu. Podjetja, ki ne delujejo na nacionalnem nivoju, naj se osredotočijo na medije lokalnega značaja. V kolikor bi naleteli na zaprta vrata, ponudite nekaj denarja (ali kompenzacijo), vendar vztrajajte, naj bo stvar videti kot članek in ne kot oglas.
2. Obleka še vedno naredi človeka. Zaposleni, ki so v stiku z ljudmi, naj bodo primerno oblečeni. Ekipa na terenu je zelo pomembna. Poskrbite, da bodo imeli kvalitetna in uporabna oblačila, ki naj bodo čista in urejena. Tako bodo živ dokaz, da je za zaposlene v tem podjetju dobro poskrbljeno. Poleg tega je to tudi brezplačna in zelo učinkovita promocija vašega podjetja (velja tudi za službena vozila).
3. Podjetje so ljudje. Kadar koli predstavljate podjetje, dajte poudarek tudi na zaposlene. Čim več svojih ljudi predstavite na spletni strani in jim obvezno dodajte fotografije. Direktorja predstavljajte v družbi tesnejših sodelavcev. Za fotografiranje najemite profesionalnega fotografa.
4. Izogibajte se tožbam. Če med delodajalcem in zaposlenim pride do resnejšega konflikta, ga poskušajte rešiti mimo institucij, na čim bolj razumen način. Sodni postopki so dolgi in dragi, predvsem pa ne koristijo nikomur, še najmanj pa vašemu ugledu.
5. Vaši zaposlitveni oglasi so vaše ogledalo. Da bi pritegnili dobre kandidate, morate včasih vložiti malo več. Zaposlitveni oglasi naj bodo, če le medij dopušča, grafično privlačni, v celostni grafični podobi vašega podjetja. Tukaj pravilo, manj je več, ne velja. Ne bodite skopi z informacijami. Menjavanje službe za posameznika ni enostaven proces, tako da bo vsaka informacija o vašem podjetju več kot dobrodošla. Napišite, kdo ste, kaj ste, kaj ponujate in kakšnega človeka potrebujete. Informacije naj bodo točne, zavajanje zagotovo ne bo prineslo nobenega uspeha (vsaj ne na dolgi rok), obvezno dodajte kontaktne podatke za več informacij.
Martin PeliconPravilna uporaba operacijskega sistema Brand prinaša veliko odločujočih prednosti:
- produkt (podjetje, organizacija, storitev …) je lažje zapomljiv in s tem hitreje identificiran,
- dosega precej močnejše povezave med oglaševanjem in drugimi sredstvi promocije (degustacije, sponzorstva, embalaža …),
- uspešno premošča razlike med mediji, v katerih se pojavlja (tiskovine, televizija, radio, internet …),
- potrošniki lažje povezujejo prednosti in ugodnosti,
- novi produkti se v krajšem času vzpostavijo na trgu pod okriljem uveljavljenega branda (obstoječa prepričanja prenašamo na nov produkt),
- podjetje lahko na različnih sektorjih nastopa z različnimi brandi,
- branding in pozicioniranje močno vplivata na sporočilo, ki ga prejemajo obstoječe in bodoče stranke.
V grobem bi uspešen branding lahko strnili v tri okvire. Prvi je razlikovanje. Pripravite produkt tako, da se jasno distancira od vse obstoječe konkurence. Drugi zelo pomemben je identiteta. Poskrbite, da bo identiteta produkta taka, kot si jo vi želite, kajti v nasprotnem primeru se identiteta na trgu vzpostavi sama. V večini primerov je to daleč od želenega in vsaka nadaljnja korekcija bo težka in draga. Tretji okvir je edinstvenost produkta. S pomočjo oglaševanja (promocije, pakiranja, obveščanja …) dodelite produktu pozicijo ali trditev, ki jo konkurenca ne bo mogla ali smela uporabiti.
5 minut do slave
Implementacija branding na področju HR-ja se morda zdi znanstvena fantastika, vendar je stvar sila preprosta in prinaša odlične rezultate. V nadaljevanju predstavljam pet svari, ki jih morate uspešno realizirati v naslednjih treh mesecih. Ob redni uporabi je uspeh zagotovljen.
1. Vaša PR-služba naj pripravi besedilo in ga pošlje vsem medijem. Vsebina naj zajema področje zaposlovanja. Predstavite zanimiv dosežek posameznika ali delo kolektiva. V kolikor imate plače višje od povprečja v panogi ali regiji, to seveda poudarite. Obvezno dodajte izjavo zaposlenega in fotografijo, ki naj prikazuje zadovoljnega delavca ali urejeno delovno okolje. Če je le mogoče uporabite zveze, tako da bo čim večkrat objavljano. Stvar predstavite tudi na svoji spletni strani in v svojem internem glasilu. Podjetja, ki ne delujejo na nacionalnem nivoju, naj se osredotočijo na medije lokalnega značaja. V kolikor bi naleteli na zaprta vrata, ponudite nekaj denarja (ali kompenzacijo), vendar vztrajajte, naj bo stvar videti kot članek in ne kot oglas.
2. Obleka še vedno naredi človeka. Zaposleni, ki so v stiku z ljudmi, naj bodo primerno oblečeni. Ekipa na terenu je zelo pomembna. Poskrbite, da bodo imeli kvalitetna in uporabna oblačila, ki naj bodo čista in urejena. Tako bodo živ dokaz, da je za zaposlene v tem podjetju dobro poskrbljeno. Poleg tega je to tudi brezplačna in zelo učinkovita promocija vašega podjetja (velja tudi za službena vozila).
3. Podjetje so ljudje. Kadar koli predstavljate podjetje, dajte poudarek tudi na zaposlene. Čim več svojih ljudi predstavite na spletni strani in jim obvezno dodajte fotografije. Direktorja predstavljajte v družbi tesnejših sodelavcev. Za fotografiranje najemite profesionalnega fotografa.
4. Izogibajte se tožbam. Če med delodajalcem in zaposlenim pride do resnejšega konflikta, ga poskušajte rešiti mimo institucij, na čim bolj razumen način. Sodni postopki so dolgi in dragi, predvsem pa ne koristijo nikomur, še najmanj pa vašemu ugledu.
5. Vaši zaposlitveni oglasi so vaše ogledalo. Da bi pritegnili dobre kandidate, morate včasih vložiti malo več. Zaposlitveni oglasi naj bodo, če le medij dopušča, grafično privlačni, v celostni grafični podobi vašega podjetja. Tukaj pravilo, manj je več, ne velja. Ne bodite skopi z informacijami. Menjavanje službe za posameznika ni enostaven proces, tako da bo vsaka informacija o vašem podjetju več kot dobrodošla. Napišite, kdo ste, kaj ste, kaj ponujate in kakšnega človeka potrebujete. Informacije naj bodo točne, zavajanje zagotovo ne bo prineslo nobenega uspeha (vsaj ne na dolgi rok), obvezno dodajte kontaktne podatke za več informacij.
www.mojedelo.com