| 

Posel in moda

Devet načinov za premagovanje stresnih situacij

Devet načinov za premagovanje stresnih situacij

Četudi je delovno vzdušje napeto kot struna in kaotično od jutra do poznega popoldneva, se od vas pričakuje popolna zbranost, kreativnost in visoka produktivnost. Takšno vzdušje je vzrok za stres, ki ga vsakodnevno doživljamo na delovnem mestu. Kako se soočiti s stresno situacijo še v istem trenutku, ko se le-ta pojavi in se prikrade v naš organizem? Tukaj je devet načinov, ki vam bodo pomagali pomiriti vaše "živčke", ko bo ozračje vse prej kot spokojno.

1. Namenite sami sebi spodbudni govor.
Za samozavest, hladnokrvnost in pomirjenost je zelo pomembno, da se zavedate, da ste sposobni postoriti vse, kar vam bo naloženo. Sestavite seznam svojih znanj, sposobnosti in dosežkov, s čimer se boste "spomnili" česa vse ste zmožni.

2. Globoko dihajte.
Ko se dvigne stopnja stresa, velika večina ljudi za nekaj sekund preneha dihati. Kar povzroči občutek napetosti, jeze, frustracije in končno izgubimo pravo perspektivo, zaradi česar lahko prenaglo odreagiramo. Enakomerno, neprekinjeno dihanje skozi nos je en od lažjih načinov za pomiritev vaših "živčkov".

3. Pospravite zmedo v svoji pisarni.
Preden odidete domov si vsak dan vzemite nekaj minut dodatnega časa, če je potrebno, in pospravite svojo delovno mizo. Tako boste lažje ostali osredotočeni na pomembne stvari in jih boste imeli pod kontrolo.

4. Mislite na pozitivne, prijetne stvari.
Ko se znajdete v krizni situaciji, za trenutek pomislite na stvari, ki vas osrečujejo. Pustite, da vaše misli "odplavajo" za sekundo ali dve. Nihče ne bo opazil, vi pa se boste lažje soočili z napeto situacijo.

5. Dobro se naspite.
Premalo spanca povzroča utrujenost, napetost, slabo produktivnost. Sedem ur spanca na dan je priporočljivi minimum. Največje dobrodelne efekte pa ima spanec, ki traja neprekinjeno od 8 do 10 ur dnevno.

6. Delajte kopije.
Zlasti pri delu na računalniku, kjer se lahko podatki hitro izgubijo, po nesreči izbrišejo ali pa računalnik napade virus, je zelo pomembno delati varnostne kopije. Enako velja za arhivo dokumentov, ki jo vedno delajte v dvojniku. Kopije vedno hranite na drugi lokaciji kot originale, v primeru vloma, tatvin, požara ... si boste prihranili marsikatero težavo in glavobol.

7. Pojdite na sonce.
Ko občutite napetost, pojdite na kratek sprehod. Bolj vam bo koristil 5-minutni sproščujoči sprehod, kot pa močna kava in tarnanje sodelavcu nad nemogočimi delovnimi pogoji, v katerih delate!

8. Razgibajte se!
Vzemite si nekaj minutk za telovadbo na delovnem mestu. Redna vadba bo vzpodbudila vaše možganske celice, jih nahranila s kisikom, zaradi česar boste lažje in bolj skoncentrirano nadaljevali svoje delo.

9. Pojdite s tokom naprej!
Ne vzemite vsako zapreko, oviro, problemček kot za katastrofo, o kateri boste ure in ure ali celo dneve razmišljali, kaj bi se lahko vse zgodili. Ker potem se zagotovo tudi bo zgodilo! Stvari vzemite takšne kot so in pomislite na trud, ki ste ga vložili v delo, in ne v slabe rezultate. Tudi trud šteje! Poleg tega so to pomembni poduki za prihodnje podobne situacije, iz katerih boste odšli kot zmagovalec na celi črti!

Povzeto po www.msn.com - 10 Ways to Survive a Stressful Job, By Kate Lorenz, CareerBuilder.com Editor

sorodni članki