| 

Postal sem podjetnik

Značilnosti dobrega govorca

Značilnosti dobrega govorca

Poslovni nastopi in predstavitve so neposredno, predvsem govorno komuniciranje s številnimi udeleženci - poslušalci. Obsegajo mnoge oblike komuniciranja, poleg govornega komuniciranja (glas, govorjenje) še govorico telesa, obnašanje v prostoru, telesne stike in druge. Poslušalci sprejemajo predstavitev le, če je v skladu z njihovimi pričakovanji in interesi.

Predstavitve so pomembna oblika poslovnega komuniciranja in sestavine osebne uspešnosti menedžerjev in strokovnjakov. Vendar se mnogi predstavitvam izogibajo, z izgovori kot so:

  • nimam česa povedati,
  • nimam izkušenj v govorništvu oziroma govorim z naglasom,
  • slabo se počutim pred občinstvom, sem zelo nervozen, imam tremo, sem v zadregi,
  • nimam časa za temeljite priprave,
  • nisem navzven usmerjen, ne znam igrati, nisem dovolj samozavesten.

Menedžerji in strokovnjaki, ki so šibki v nastopanju in predstavitvah, radi verjamejo, da gre nastopanje dobro od rok le tistim, ki so za to posebej nadarjeni. Vendar to ne drži. Nastopanje je veščina, ki terja znanje o osnovnih konceptih, predvsem pa obilo priprav, vaj in trdega dela. Vse to poteka skrito pred pogledi občinstva, zato se dozdeva, da uspevajo nastopi le posebej nadarjenim, ne pa doslednim in delavnim.

Prepričanje o osebni nadarjenosti za nastopanje pred ljudmi marsikoga odvrača od predstavitev in nastopov. Vendar po krivem. Saj je namreč raziskava, ki so jo opravili z 2.000 udeleženci na San Francisco State University, pokazala naslednje:

  • med udeleženci jih 12% ni še nikdar nastopalo pred občinstvom; 57% jih je nastopalo le včasih, 25% jih je bilo voljnih nastopati; le za 6% pa je bilo nastopanje pomembna sestavina uveljavljanja in uspešnosti;
  • vsem so omogočili, da so na dvodnevnih srečanjih na različne načine komunicirali med seboj in si potem ogledovali televizijske posnetke tega komuniciranja. Pokazalo se je, da sploh niso tako malo nadarjeni, kot se jim je zdelo. Po poskusu nobeden ni več trdil, da ne bi nastopal pred občinstvom ali le izjemoma. Kar 80% jih je bilo voljnih nastopati, 20% pa je nastopanje dojelo kot bistveno sestavino svoje uspešnosti.

Do lastnosti, znanja in veščin dobrega govora vodijo le trdna volja, prizadevnost in pridnost - vaja dela mojstra. Uspešnost v nastopanju ne temelji le na prirojenih sposobnostih, temveč tudi na pridobljenem znanju in spretnostih. Dobro nastopa razgledan in vsevedne človek.

Značilnosti dobrega govorca

Lastnosti dobrega govorca:

  • ve, da ima kaj povedati,
  • najde si dovolj časa za priprave,
  • nabira si vse več izkušenj,
  • ljudje ga upoštevajo kot osebnost,
  • samozavesten je, zaupa sam vase,
  • je prepričljiv,
  • zna povedati, kar je treba.

Znanje in veščine dobrega govorca:

  • o komuniciranju,
  • o govorjenju in izražanju,
  • o slogih nastopanja,
  • o dokazovanju, prepričevanju, razpravljanju,
  • o pripravljanju in izvajanju nastopov,
  • o obvladovanju občinstva in razmerij z njim,
  • o napakah in težavah govorništva.

Povzeto po Poslovno komuniciranje: evropske razsežnosti, Maribor, 2004

sorodni članki