| 

Aktualno

Audi R8 GT

Audi R8 GT

Izjemno lahka konstrukcija in veličastne zmogljivosti. Omejena serija vrhunske izvedbe visokozmogljivega športnega avtomobila. Za 100 kg manjša masa, karbonski deli karoserije. V10 FSI s 412 kW (560 KM), 0–100 km/h v 3,6 sekunde

Ingolstadt (Nemčija), maj 2010 – Še močnejši, še lažji, še hitrejši: Audi predstavlja omejeno serijo visokozmogljivega športnega modela R8, izvedbo R8 GT. Moč 5,2-litrskega motorja V10 so povečali na 412 kW (560 KM), maso vozila pa zmanjšali za 100 kg. R8 GT pospeši iz mirovanja do 100 km/h v 3,6 sekunde in doseže največjo hitrost pri 320 km/h.

Visokozmogljivi športnik z oznako R8 je zmagovalec – že od samega začetka. To velja tako za oba serijska modela, dobitnika nagrade "World Performance Car" v letih 2008 (R8) in 2010 (R8 V10), kot tudi za dirkalno različico, R8 LMS, ki je v svoji prvi sezoni zmagala na 23 vožnjah in osvojila tri naslove prvaka. Genska zasnova dirkalnika se zdaj seli tudi na ceste – z izvedbo R8 GT. Ta ekskluzivna serija je omejena na 333 primerkov, vsak R8 GT pa ima na glavi prestavne ročice vgrajeno ploščico z zaporedno številko.

V skladu z načeli lahke gradnje: za 100 kg manjša masa vozila

Že serijski R8 5.2 FSI quattro nazorno uteleša Audijevo filozofijo lahke gradnje. Njegova aluminijasta karoserija, ki je zasnovana po principu konstrukcije Audi Space Frame (ASF), tehta samo 210 kg. V ogrodje iz ekstrudiranih profilov in ulitih vozlišč so stično integrirane aluminijaste pločevine, okvir motorja pa je izdelan iz ultralahkega magnezija.

Karoserijo ASF po zapletenem postopku v veliki meri ročno izdelajo v tovarni v Neckarsulmu. Izjemno visoka trdnost karoserije predstavlja osnovo za natančne krmilne lastnosti tega športnega avtomobila, ki prepriča tudi z velikim udobjem pri vožnji in odlično naletno varnostjo.

Po zaslugi konstrukcije ASF tehta serijski R8 5.2 FSI quattro samo 1.625 kg – vključno s stalnim štirikolesnim pogonom quattro in opcijskim menjalnikom R tronic. Nadaljnje zmanjšanje mase vozila zato za Audijeve inženirje ni bila ravno lahka naloga. Rešili so jo tako, da so celostno pristopili k zasnovi vseh delov vozila – in na koncu se je kazalec na tehtnici ustavil pri številki 1.525 kg.

Vetrobransko steklo modela R8 GT je izdelano iz tanjšega stekla, predelna plošča med potniško celico in motornim prostorom ter steklo v pokrovu zadnjega prtljažnika sta izdelana iz lahkega in trdnega polikarbonata. S temi tremi spremembami so pri masi vozila privarčevali 9 kg. Pri togem usmerniku zraka na zadku so prihranili 1,2 kg, pri aluminijastem pokrovu nad 100-litrskim prtljažnikom v nosu vozila pa so s tanjšo pločevino in dodatnimi izrezi privarčevali 2,6 kg.

Dolgi zadnji pokrov je izdelan iz plastične mase, ojačane s karbonskimi vlakni (carbon fiber-reinforced plastic – CFRP) – tu so privarčevali 6,6 kg. Nadaljnjih 5,2 oz. 1,5 kg so prihranili pri zadnjem odbijaču in stranskih zaslonkah (sideblades), ki so izdelani iz enakega materiala. Zaradi zelo majhne mase in izjemno visoke trdnosti je CFRP idealni material za visokozmogljiv športni avto, pri Audiju pa razpolagajo tudi s širokim naborom znanja glede njegove uporabe.

Tudi pri tehničnih komponentah modela R8 so se inženirji borili za vsak privarčevani gram teže. Maso ojačevalnika zavorne moči jim je uspelo zmanjšati za 1 kg, maso aluminijastih obročev zavornih kolutov za 4 kg in maso akumulatorja za 9,4 kg. Pri modulu za vsesavanje zraka so prihranili 2,3 kg in pri izolaciji motornega prostora 2,8 kg.

Tudi v notranjosti vozila so našli veliko potenciala za zmanjšanje mase. Nova, lažja talna obloga je zmanjšala bilanco za 7,9 kg, školjkasta sedeža, ki imata ogrodje izdelano iz CFRP (plastične mase, ojačane s karbonskimi vlakni), pa za 31,5 kg. Spregledati pa ne smemo niti številnih drugih manjših ukrepov v notranjosti, na zunanjosti in na tehničnih komponentah – denimo visokokakovostnega, lahkega jekla za izpušne cevi.

Ostrejše linije, večja učinkovitost: dizajn

Dizajn Audija R8 GT izraža koncentrirano moč – lepoto tehnične mojstrovine z dolžino 4,43 m, širino 1,93 m in višino 1,24 m. Na zunanjosti so bile izvedene številne prilagoditve, ki so še bolj zaostrile obliko zunanjih linij. Mnoge od njih tudi prispevajo k zmanjšanju mase in k boljšim aerodinamičnim lastnostim vozila. R8 GT pri hitrejši vožnji ustvarja še boljši pritisk na podlago kot serijska izvedba modela – čeprav njegov količnik zračnega upora cx (0,36) in čelna površina (1,99 m2) ostajata nespremenjena.

Okvir mreže hladilnika, njene prečke in lamele v odprtinah za zajemanje zraka so izdelani v matirani titanovo sivi barvi, sama mreža hladilnika pa ja lakirana v matirano črni barvi. Razdelilni element (splitter) pod odbijačem ima dvojni rob in je izdelan iz karbona. Ozki, usločeni krilci (flics) na vogalih sprednjega dela prispevata k večjemu pritisnemu tlaku na sprednji premi – in sta prav tako izdelani iz karbonskih vlaken.

Posebnost izvedbe R8 GT so serijski žarometi z LED-tehnologijo, v katerih so vse funkcije luči realizirane s svetlečimi diodami. Njihova svetloba je močna in homogena, življenjska doba dolga, poraba energije pa majhna. Tudi optično so tovrstni žarometi zelo privlačni in markantni. Dneve luči – vsako sestavlja 24 svetlečih diod – so oblikovane kot neprekinjen pas; reflektorji spominjajo na odprto školjko.

Element, ki najbolj zaznamuje stransko podobo vozila, sta t.i. stranski zaslonki (sideblades), ki usmerjata zrak proti motorju – pri R8 GT sta obe prav tako izdelani iz matiranega karbona. Enak material je uporabljen tudi za zmanjšani ohišji zunanjih ogledal, ki sta pritrjeni na aluminijasto podnožje. 19-colska platišča s titanovim videzom imajo ekskluziven dizajn iz petih dvojnih krakov v obliki črke Y. Sprednja blatnika krasita oznaki "GT".

Na zadku so predelave še posebej opazne, še zlasti togi usmernik zraka iz matiranega karbona. Novo zasnovo imata zračna rešetka na zadnjem pokrovu in odbijač, ki je izdelan iz CFRP; vanj so integrirane dve veliki okrogli izpušni cevi in dve reži za odzračevanje kolesnih ohišij. Povečani difuzor je izdelan iz karbonskih vlaken, površina za registrsko tablico in široke lamele na zadku pa so v matirani titanovo sivi barvi. Zadnje luči, prav tako z LED-tehnologijo, imajo temno ohišje z gladkim steklom.

Audi je za različico R8 GT pripravil paleto štirih zunanjih barv: to so samoa oranžna kovinska, suzuka siva matirana, ledeno srebrna kovinska in fantomsko črna biserna.

Osupljiva moč: 5.2 FSI s 412 kW (560 KM)

Predelani motor V10 z rdeče lakiranimi pokrovi na glavi motorja proizvaja osupljivo moč Audija R8 GT. Za pospešek od 0 do 100 km/h potrebuje vsega 3,6 sekunde, hitrost 200 km/h pa doseže v 10,8 sekunde. In tudi potem mogočni zagon ne poneha – avto lahko doseže največjo hitrost 320 km/h.

Spremembe na motorni elektroniki so moč desetvaljnika, ki prihaja iz 5.204 cm3 gibne prostornine, izboljšale za 26 kW, tako da zdaj znaša 412 kW (560 KM). Krivulja navora doseže pri 6.500 vrt./min maksimalnih 540 Nm, kar je 10 Nm več kot pri serijski različici. Motor V10 ima specifično moč 79,2 kW (107,6 KM) na liter gibne prostornine. Razmerje med močjo in maso vozila znaša 3,70 kg na kW oz. 2,72 kg na KM, najvišje število vrtljajev pa 8.700 vrt./min.

Motor z dolgim hodom bata (vrtina x hod: 84,5 mm x 92,8 mm), ki ga ročno izdelujejo v madžarskem mestu Györ, ima ohišje ročičnega pogona narejeno iz lahke in obenem izjemno trdne zlitine aluminija in silicija. K njegovi trdnosti dodatno prispeva temeljna plošča (bedplate) – okvir za spodnje ležajne mostičke ročične gredi. Celotni motor tehta samo 285 kg. Med njegove značilnosti sodijo 90-stopinjski kot med vrstama valjev in mazanje s suhim karterjem, za katerega se uporablja visokoučinkovit modul oljne črpalke. Obe rešitvi prispevata k znižanju težišča vozila in s tem omogočata večjo vozno dinamiko.

Ročična gred je zasnovana po principu common-pin: ojnici nasproti ležečih batov sta nameščeni na istem ročičnem tečaju; tako se odmiki pri vžigu izmenično spreminjajo med 54 in 90 stopinjami. Zaradi tega specifičnega ritma ima motor V10 prav poseben zvok – veličasten tehnični napev, skoraj takšen kot v dirkalniku. Dve loputi v izpušnem sistemu spreminjata glasnost in barvo zvoka v odvisnosti od obremenitve in števila vrtljajev motorja.

Atmosferski motor porabi na 100 km v povprečju 13,7 litra goriva – glede na ogromno moč je to nedvomno dokaz njegove velike učinkovitosti. Sistem direktnega vbrizgavanja bencina FSI vbrizgava gorivo v zgorevalne prostore pod tlakom do 120 bar. Zvrtinčena zmes hladi stene valjev in tako omogoča kompresijsko razmerje 12,5 : 1. Za učinkovito polnjenje zgorevalnih prostorov skrbita preklopna sesalna cev in kontinuirani zamik odmikalnih gredi, ki imajo verižni pogon. Lopute v sesalnih kanalih omogočajo vrtinčenje vsesanega zraka in s tem pomagajo pri tvorbi zmesi.

Prenos moči: brezkompromisna vlečna sila

Za menjavanje prestav v R8 GT skrbi sekvenčni ročni menjalnik R tronic. Elektrohidravlična enota sklopke in prestav prejema ukaze po elektronski poti. Premike med šestimi prestavami izvaja bistveno hitreje, kot bi to lahko opravil izkušen voznik – pri visoki obremenitvi in visokem številu vrtljajev se to zgodi v desetinki sekunde.

Elektronski management omogoča samodejno delovanje v načinih sport in normal ter dva načina ročnega prestavljanja. Za upravljanje se uporabljajo kratka izbirna ročica na sredinskem tunelu ali dve tipki na volanu. Za maksimalni zagon ob speljevanju skrbi program Launch Control, ki uravnava polno pospeševanje z visokim številom vrtljajev in minimalnim zdrsavanjem pnevmatik ob speljevanju.

Stalni štirikolesni pogon quattro je idealna tehnologija za visokozmogljiv športni avto. Njegova osrednja visko sklopka, ki je nameščena na diferencialu sprednje preme, pri normalni vožnji razporeja moč desetvaljnega motorja med sprednjo in zadnjo premo v razmerju 15 : 85. Ta karakteristika je odlično usklajena s porazdelitvijo mase Audija R8 GT, ki znaša 43 : 57. Po potrebi lahko sklopka v nekaj milisekundah preusmeri do 30 % navora na sprednji kolesni par. Vlečno silo še dodatno poveča mehanska zapora diferenciala na zadnji premi; pri vožnji (vlečna faza) je njen učinek 25-odstoten, pri zaviranju z motorjem pa 40-odstoten.

Podvozje: še bolj čvrsto, še bolj natančno

Visokozmogljivi športnik Audi R8 GT je stroj z osupljivimi prečnimi pospeški in bliskovito odzivnostjo, pri kateri skoraj ni čutiti pojemkov. Motor ima nameščen na sredini, blizu navpične osi, njegova masa ima pri hitrem menjavanju smeri le minimalen vpliv. R8 GT je v vseh situacijah dinamičen, natančen in stabilen.

Podvozje se zgleduje po klasičnih konstrukcijah iz motošporta – za usmerjanje koles skrbijo dvojna trikotna prečna vodila, ki so izdelana iz aluminija. Hidravlično servo krmiljenje z zobato letvijo ima neposreden prenos krmilne sile v razmerju 16,3 : 1; preko njega voznik občuti natančen in tesen stik s cesto. Osnovna oprema vključuje ročno nastavljivo podvozje, ki omogoča znižanje karoserije za do 10 mm. Zaradi povečanih vrednosti previsa pri sprednjih in zadnjih kolesih so krmilne lastnosti še nekoliko bolj dinamične kot pri serijskem modelu.

19-colska kovana platišča imajo spredaj dimenzijo 8,5 J x 19, zadaj pa 11 J x 19; nanje so nameščene pnevmatike velikosti 235/35 oz. 295/30. Po želji vam pri Audiju na zadnjo premo namestijo pnevmatike velikosti 305/30, ki so kombinirane z opcijskimi platišči. Za ljubitelje motošporta so na voljo tekmovalne pnevmatike, ki jih odlikujejo vrhunske lastnosti na suhih cestiščih.

Pri Audiju so vozilo serijsko opremili z notranje hlajenimi zavornimi koluti, ki so izdelani iz keramike s karbonskimi vlakni. Tovrstne zavore so ekstremno vzdržljive in odporne proti obrabi, odlikuje pa jih tudi izjemno majhna masa; ob enakih dimenzijah skupaj tehtajo 9 kg manj kot primerljivi jekleni zavorni koluti. Na sprednji premi imajo zavorni koluti premer 380 mm, na zadnji premi pa 356 mm; torni obroči so z vzmetenimi elementi priviti na jeklene obroče zavornih kolutov. Aluminijaste zavorne čeljusti – spredaj s šestimi bati – so, ekskluzivno pri R8 GT, eloksirane v rdeči barvi.

Stabilizacijski program ESP, ki je prilagojen izvedbi R8 GT, lahko s tipko preklopite na športni način, ki pri dodajanju plina ob izhodu iz ovinka omogoča spektakularno, vendar varno prekrmiljenje. Če pa bi se voznik rad preizkusil na dirkalni stezi, lahko ESP tudi popolnoma izključi.

Ekskluzivna in dinamična: notranjost in oprema

Zmanjšanje mase pri Audiju pomeni povečanje zmogljivosti in učinkovitosti, nikakor pa ne manjšega obsega opreme – R8 GT, ki je v Nemčiji naprodaj za 193.000 EUR, ima avtomatsko klimatsko napravo, električni pomik stekel, navigacijski sistem z upravljalno logiko MMI in zmogljiv audio sistem. Opcijsko pa so med drugim na voljo desetkanalni audio sistem Bang & Olufsen z močjo 465 W, CD-izmenjevalnik in glasbeni vmesnik Audi Music Interface. Notranjost je v Audijevem slogu izdelana z veliko pozornostjo do detajlov, kakovostni materiali razvajajo z lepim videzom in prijetnim občutkom.

Ergonomska notranjost je zasnovana v športni črni in temno sivi barvi. Volan, stropna obloga, strešni stebrički, obkolenska opora, ročica ročne zavore in školjkasti sedeži so oblečeni v alkantaro, krasijo pa jih kontrastni šivi. Sintetični material s površino, ki spominja na kožo morskega psa in je na otip nekoliko hrapav, je uporabljen za zadnjo steno, na notranjih oblogah vrat, ščitniku nad kombiniranim instrumentom in armaturni plošči. T. i. „monoposto“ – lok na kokpitu – je iz matiranega karbona.

V kombiniranem instrumentu so integrirane bele številčnice z napisi "R8 GT". Novooblikovana izbirna ročica je izdelana iz CFRP in aluminija, sredinski tunel in notranjo stran vrat pa krasijo dekorativne letvice v barvi vozila. V pragovih sta vdelani vstopni letvi iz matiranega aluminija, ki sta prav tako opremljeni z logotipom "R8 GT".

Paleta dodatne opreme za R8 GT vključuje številne ekskluzivne opcije. Za zunanjost sta na voljo dva alternativna tipa platišč, sprednji razdelilni element (splitter) v barvi vozila in obloga za motorni prostor iz matiranega CFRP. Za notranjost so na voljo karbonski elementi za vrata, sredinski tunel, kokpit in armaturno ploščo. Ponudba vključuje tudi večfunkcijski usnjeni volan, varnostne pasove v rdeči, oranžni ali sivi barvi, predpražnike z napisom "R8 GT" in rdeče osvetljene vstopne letve iz CFRP. Pri Audiju vam po želji vgradijo sedeže z ogrodjem iz karbona, ki so še nekoliko lažji od tistih iz CFRP; v njihovih prevlekah iz alkantare je lahko po želji izvezen napis "R8 GT".

Za ljubitelje dirkanja je na voljo poseben paket dirkalne opreme. Vanj so vključeni privijačen varnostni lok v rdeči ali črni barvi, ki ima splošno homologacijo in homologacijo za cestno vožnjo, poleg njega pa še rdeči ali črni štiritočkovni varnostni pasovi s homologacijo za cestno vožnjo, gasilni aparat in stikalo za zasilni odklop akumulatorja. Za avtomobilistična tekmovanja je možna tudi dobava opcijskega modula za sprednji lok, ki varnostni lok nadgradi v pravo kletko in ki vključuje tudi vrtljivi zaklep za štiritočkovni pas.

Kdor si želi več udobja, lahko naroči pripravo za mobilni telefon z inovativnim mikrofonom v varnostnem pasu. Poleg tega Audi ponuja tudi opcijski paket kompletnega usnjenega oblazinjenja, upravljalne elemente v usnju s kontrastnimi šivi in tempomat, medtem ko je parkirni sistem vključen že v osnovno opremo.
 

sorodni članki