| 

Aktualno

Najboljši Golf vseh časov

Najboljši Golf vseh časov

Volkswagen razkriva največjo avtomobilistično skrivnost leta: novi Golf. Najbolje prodajani evropski avto (doslej je bilo prodanih več kot 26 milijonov vozil) je dosledno izpopolnjen v vseh pogledih. "Šesta generacija Golfa, ki kupcem ponuja več kot kdajkoli prej, povsem na novo postavlja razredna merila glede kakovosti in udobja," zatrjuje prof. dr. Martin Winterkorn, predsednik uprave družbe Volkswagen AG. Uvedba na evropska tržišča se bo začela oktobra, sukcesivno bodo sledile Afrika, Azija, Avstralija in Severna Amerika. Na nemškem trgu bo cena vstopnega modela znašala 16.500 EUR.

Inovativnost Golfa – napredek za najširši krog kupcev

Jasen in izrazit design novega Golfa razkriva prihodnjo oblikovalsko smer celotne znamke. Akustične lastnosti in celostno udobje presegajo meje med avtomobilskimi razredi. Inovativne tehnologije na področju motorjev in menjalnikov zmanjšujejo porabo goriva za do 28 %. Vsi bencinski in dizelski motorji že izpolnjujejo stroge zahteve izpušnega normativa EU5, ki bo začel veljati v prihodnje.

Različni sistemi za pomoč vozniku, kot so avtomatsko uravnavanje razdalje (ACC), dinamično uravnavanje podvozja (DCC) in parkirni sistem ParkAssist, so še en dokaz tehnološke dovršenosti novega Golfa. Novi sistem ESP, ki se še natančneje odziva v območju uravnavanja, izpopolnjene deformacijske naletne lastnosti, sedem zračnih blazin, vključno z zračno blazino za kolena, aktivni vzglavniki z izboljšanimi varnostnimi lastnostmi, senzorji za pripete varnostne pasove na zadnjih sedežih, ki jih uvaja prav Golf, in serijske dnevne luči skrbijo za zanesljivo varnost.


Zunanjost – natančnost v novi obliki

Kakovost novega Golfa se na edinstven način odraža v stilski zunanji obliki: vsi bistveni karoserijski deli so zasnovani na novo. "Temeljne elemente Golfa smo prelili v natančno, novo obliko," pojasnjuje Walter de Silva, italijanski vodja oblikovanja v nemškem koncernu, ki dodaja: "Golf po vsem svetu velja za ikono avtomobilskega oblikovanja. Zato je tudi novi model po svoji zgradbi in obliki prepoznaven in edinstven." Hkrati Golf šeste generacije deluje bolj športno in drzno kot njegovi predhodniki. De Silva: "Njegova oblika je bolj izrazita, bolj tridimenzionalna kot pri prejšnjih generacijah; ima natančneje definirane linije in robove, precizno proporcionirane obline." Klaus Bischoff, glavni oblikovalec pri znamki Volkswagen, dodaja: "Vsaka podrobnost je brezkompromisno zasnovana tako, da prispeva k višji vrednosti."

Preobrazba novega Golfa je najizrazitejša v neposredni primerjavi med peto in šesto generacijo tega modela. Skupina oblikovalcev pod vodstvom de Silve in Bischoffa je povsem načrtno izluščila prvotni genski material serije in ga poslala na potovanje v prihodnost. K izvirnim potezam med drugim sodijo prečiščena oblika sprednjega dela prve generacije in C-stebriček, ki je bil do popolnosti dodelan pri četrti generaciji.

Strešna linija se tako kot pri novem Sciroccu opira na dominantno ramensko linijo, ki je atletsko napeto med žarometi in zadnjimi lučmi. Gledano od strani ta linija, ki so jo Volkswagnovi oblikovalci poimenovali značajska linija – skrbi za to, da novi Golf tudi s te perspektive deluje dinamično in da leži niže na cesti.

Vse površine so načeloma bolj napete, bolj atletske. Sprednji del novega Golfa zaznamuje vodoravno usmerjena mreža hladilnika prve generacije, ki je lakirana s svetlečim črnim lakom. Linije odbijača sledijo linijam mreže hladilnika. Pod odbijačem je še ena odprtina za dovod zraka s črno obrobo. Prav tako na črni podlagi so nameščene kromirane enote dinamično oblikovanih žarometov.

Tudi na zadku prevladujejo vodoravne linije. Zelo široko enoto zadnjih luči med drugim zaznamuje prepoznaven nočni design. Po slogu s svojim svetlim pasom za smernike in z lučmi za vzvratno vožnjo spominja na Touaregove zadnje luči. Na splošno je novi Golf zaradi harmonične kombinacije vseh oblikovalskih elementov videti znatno širši, nižji in sodobnejši.


Notranjost – presega meje med razredi

Ta kakovost se odraža tudi v novo oblikovani notranjosti, ki s svojimi žlahtnimi površinami in detajli tako na otip kot na pogled – predvsem v predelu armaturne plošče – odpravlja meje med avtomobilskimi razredi. Videz in struktura materialov, detajli, kot so kromirane aplikacije v svilnato matirani izvedbi ali okrogli instrumenti, ki so prevzeti iz Passata CC, resnično ustvarjajo vtis, da sedimo v vozilu, ki sodi razred više. Izpopolnjena je tudi ergonomija notranjosti. Vsi elementi omogočajo še bolj udobno upravljanje. To npr. velja za način upravljanja avtomatske klimatske naprave Climatronic, ki ga je uvedel Passat CC, in električnga pomika stekel, katerega tipke so v vratnih oblogah sedaj nameščene bolj spredaj, kjer so lažje dostopne.
Rdeča nit celotnega vozila je za Volkswagen značilna natančnost izdelave detajlov. Na primer senzorji za pripete varnostne pasove na zadnjih sedežih: če je Golf opremljen z zadnjima stranskima zračnima blazinama, lahko voznik na večfunkcijskem zaslonu v armaturni plošči za vsak sedež preveri, ali so potniki pripeti. Naslednji primer so usnjeni sedeži: za Golf so prvič na voljo usnjeni sedeži z novo, robustnejšo površinsko strukturo oblazinjenja. Prtljažnik: štirje praktični kaveljčki skrbijo za to, da se vsebina nakupovalnih vrečk ne raztrese po prtljažniku. Zunanji ogledali: zaradi izpopolnjene aerodinamične oblike se znatno manj umažeta. Udobno ju je možno nastavljati iz notranjosti vozila. Gumb za električno nastavljanje je v vratni oblogi sedaj nameščen višje in bolj spredaj.

Akustično udobje – najtišji Golf doslej

Novi Golf se lahko pohvali z izvrstnimi akustičnimi lastnostmi. Hrupa med vožnjo ne zmanjšuje le posebna folija v vetrobranskem steklu, temveč tudi izpopolnjen sistem tesnjenja v predelu vrat in vodil stranskih stekel. Manj hrupa povzročata tudi novo oblikovani ohišji zunanjih ogledal. K boljši akustični izolaciji dodatno prispevajo tudi posebni ukrepi v motornem in potniškem prostoru, pnevmatike z izjemno tihim tekom in novi ležaji motorja.

Dizelski motorji – prehod na vbrizgavanje preko skupnega voda

Pomemben prispevek k odličnim akustičnim lastnostim predstavljajo izjemno tihi motorji TDI z vbrizgavanjem preko skupnega voda, ki so za Golf na voljo kot novost. Za miren tek brez neželenih tresljajev skrbita dve izravnalni gredi. Razpon moči motorjev v ponudbi za novi Golf naj bi segal od 66 kW (90 KM) do 125 kW (170 KM). Ob začetku prodaje bosta na voljo dva 2,0-litrska motorja TDI z močjo 81 kW (110 KM) in 103 kW (140 KM), oba serijsko opremljena s filtrom za trdne delce.

Novi motorji TDI so izjemno varčni. TDI z 81 kW (110 KM) za 100 km vožnje porabi samo 4,5 l goriva (emisija CO2: 119 g/km), kar je za 0,6 l manj kot pri predhodniku! Celo TDI s 103 kW (140 KM) porabi samo 4,9 l dizelskega goriva na 100 km (emisija CO2: 129 g/km), kar predstavlja prihranek 0,6 l.


Bencinski motorji – najvarčnejši doslej

Ob začetku prodaje bo ponudba bencinskih motorjev vključevala štiri agregate z močjo 59 kW (80 KM), 75 kW (102 KM), 90 kW (122 KM) in 118 kW (160 KM). Motorji z močjo od 90 kW (122 KM) dalje temeljijo na tehnologiji TSI s kompresorjem in/ali turbopolnilnikom. Dejstvo je, da tudi bencinske motorje odlikuje izjemna varčnost. Izpopolnjeni osnovni motor z 59 kW (80 KM) porabi samo 6,4 l super bencina na 100 km (emisija CO2: 149 g/km), tj. 0,5 l manj kot pri predhodniku. Zgled varčnosti so motorji TSI: 1.4 TSI z 90 kW (122 KM) porabi samo 6,2 l super bencina (emisija CO2: 144 g/km), kar predstavlja prihranek 0,1 l. Celo novi vrhunski motor s 118 kW (160 KM) se lahko pohvali z majhno porabo – 6,3 l/100 km. To je kar 1,6 l goriva manj kot pri predhodniku, motorju FSI s 110 kW (150 KM).

DSG – namesto klasičnega avtomatskega menjalnika

Z izjemno osnovnega motorja so vsi bencinski in dizelski motorji lahko kombinirani s Volkswagnovim menjalnikom z dvojno sklopko (DSG), in sicer (odvisno od navora) s 6- oz. 7-stopenjsko izvedbo. Pri Golfu je izjemno učinkoviti in odzivno menjalnik DSG torej zamenjal klasični avtomatski menjalnik s pretvornikom navora. Kako učinkovita je predvsem kombinacija tehnologij TSI in DSG, nazorno dokazuje povprečna poraba 1,4-litrskega motorja TSI s 118 kW (160 KM) in 7-stopenjskim menjalnikom DSG: 6,0 l/100 km (emisija CO2: 139 g/km). Ta visokotehnološki par je zamenjal kombinacijo motorja 2.0 FSI s 110 kW (150 KM) in 6-stopenjskega avtomatskega menjalnika s povprečno porabo 8,3 l/100 km. Prihranek: 2,3 l na 100 km oz. 28 % – najboljši možen dokaz za napredek.

Vir: Porsche Slovenija

sorodni članki