| 

Aktualno

Audi A6 z novimi aduti

Audi A6 z novimi aduti

Najuspešnejša poslovna limuzina na svetu odslej še boljša, Novi motorji z višjo stopnjo učinkovitosti in zmogljivosti, Izpopolnjeno podvozje in nove, najsodobnejše rešitve
Zmagovalec, ki prekaša samega sebe: Audi je znova prenovil in izpopolnil A6, serijo vozil višjega avtomobilskega razreda. Paleto motorjev so dopolnili z učinkovitimi agregati, inovativne tehnologije pa so pripomogle, da se je poraba na ravni celotne serije zmanjšala za pribl. 15 %. Izpopolnjeno podvozje in najsodobnejši asistenčni sistemi prinašajo še več suverenosti, upravljalni sistem MMI pa se predstavlja v novi generaciji, z boljšimi zmogljivostmi.

Najbolj športna poslovna limuzina na trgu je obenem tudi najuspešnejša. Audi A6 zaseda najvišji položaj v prestižnem delu C-segmenta – tako v Evropi kot tudi drugod po svetu. Leta 2007 je Audi širom po svetu prodal okrog 234.000 primerkov tega modela, kar znaša 37 % tržnega deleža, upoštevajoč njegove ključne tekmece. Večina prodanih vozil je bila opremljena s 6- ali 8-valjnim motorjem, stalnim štirikolesnim pogonom quattro in z luksuzno dodatno opremo iz tovarniške ponudbe – kar priča o tem, kako zelo so Audijeve tehnologije cenjene širom po svetu.

Design Audija A6 je že od nekdaj najboljši odraz njegovega močnega značaja, prenovljena serija pa je dobila še nekaj markantnih poudarkov. Nova je npr. oblikovna zasnova maske z enodelnim okvirom, odbijačev, rež za dovod zraka in meglenk.
Žarometi v kombinaciji z opcijskim paketom ksenon plus vključujejo dnevne luči v tehniki LED: to pomeni, da funkcijo dnevnih luči v vsakem od obeh žarometov opravlja vodoraven pas iz šestih svetlečih diod. Opcijski sistem adaptive light po novem vključuje tudi statična smerno prilagodljiva žarometa. Audi po želji v kombinaciji z žarometi ksenon plus ponuja tudi asistenco za dolge luči, ki samodejno vključi in izključi dolge luči.
Letve aluminijastega videza, nameščene po vsej širini na spodnjem delu vseh štirih vrat, poudarjajo dinamične poteze Audija A6. Njegove velike dimenzije – dolžina 4,93 m, širina 1,86 m in višina 1,46 m (limuzina) – so ostale domala nespremenjene. Zadek zaznamujejo poudarjen rob na pokrovu prtljažnika, v odbijač integrirana kromirana letev ter širok difuzor in ravni izpušni cevi. Dvodelne zadnje luči – v tehniki LED – so zasnovane na novo; so ravne in široke ter se pri limuzini klinasto zožijo proti sredini pokrova prtljažnika. Na voljo je 13 zunanjih barv, od katerih je kar pet novih.

Prostorna notranjost modela A6 je z jasnimi, elegantnimi linijami ter odlično kakovostjo izdelave značilno audijevska. Zadnji sedeži nudijo enkratno udobje, njihovi vzglavniki v obliki črke L pa prispevajo k boljši vzvratni preglednosti. Po želji je za zadnji del potniške kabine na voljo t. i. komfortna sedežna klop z dvema individualnima sedežema. Skupek kompleksnih rešitev zagotavlja, da je v najpomembnejših frekvenčnih območjih raven hrupa za skoraj polovico manjša.
Kombinirani instrument je dobil elegantnejšo grafično podobo, zaslon v armaturni plošči – pri MMI navigaciji v barvni izvedbi – pa z novim okvirom še močneje pride do izraza. K uglajenemu vtisu notranjosti prispevajo tudi številne aplikacije iz kroma, npr. na krakih volana. Dekorativni elementi imajo v serijski izvedbi videz aluminija, alternativno pa so na voljo tudi v žlahtnih lesenih različicah.
Kot se spodobi za Audi, so notranji oblikovalci vse barve in materiale harmonično uskladili med seboj. Običajni sedeži so proti doplačilu na voljo z novo izvedbo tekstilnega oblazinjenja, za športne sedeže pa so na voljo prevleke iz usnja Valcona. K večjemu udobju prispevajo mehki nasloni za roke v vratih. Sistem integriranih vzglavnikov zmanjšuje nevarnost poškodb v predelu vratnih vretenc.

Za najbolj dinamične kupce so pri Audiju pripravili t. i. športni paket S line, ki med drugim vključuje 18-colska kolesa in športno podvozje, pri katerem je karoserija spuščena za 30 mm. Športni sedeži ter posebne dekorativne letve in sedežne prevleke pa naredijo črno notranjost vozila še bolj plemenito. Kot dopolnitev te opreme lahko služi paket zunanje opreme S line, ki vključuje nekaj markantnih dodatkov za karoserijo. Na drugi strani pa je dodatna oprema iz programa Audi exclusive, ki je namenjena tistim individualistom med kupci modela A6, ki še posebej cenijo razkošnost vozila.
Med največje prednosti uspešne serije A6 sodi široka paleta motorjev. Na voljo je šest bencinskih in štirje dizelski v 4-, 6- ali 8-valjni izvedbi. Vsi delujejo po sistemu direktnega vbrizgavanja bencina, ki je značilnost najsodobnejših tehnologij FSI, TFSI in TDI. Njihova moč se na sprednji oz. oba kolesna para prenaša preko ročnega menjalnika, udobnega tiptronica ali visokoučinkovitega multitronica. Vse motorje odlikuje izboljšana stopnja moči in učinkovitosti. Paket ukrepov za optimiranje agregatov zagotavlja ugodno porabo goriva ob nezmanjšanem užitku v vožnji – na ravni celotne serije se je poraba zmanjšala za okrog 15 %.
Osnovni motor med bencinskimi je štirivaljni turbo z oznako 2.0 TFSI in močjo 125 kW (170 KM). Najzmogljivejši pa je agregat V8 z oznako 4.2 FSI in močjo 257 kW (350 KM). Pri 6-valjnih V-motorjih je Audi razvil dve novi različici 2.8 FSI, eno z močjo 140 kW (190 KM), drugo pa z močjo 162 kW (220 KM). Obe sta opremljeni z inovativno tehnologijo Audi Valvelift System (AVS), ki hod sesalnih ventilov prilagaja v dveh stopnjah, s čimer krepi navor in zmanjšuje porabo goriva. V A6 limuzini znaša povprečna poraba goriva pri 2.8 FSI samo 8,2 l/100 km (190 KM, 6-stopenjski ročni menjalnik) oz. 8,4 l/100 km (220 KM, brezstopenjski multitronic).
Še posebej privlačen med novimi motorji je 3,0-litrski V6 z močjo 213 kW (290 KM). Pri Audiju si prizadevajo, da pri vsakem motorju realizirajo optimalno zasnovo, zato je 3.0 TFSI opremljen s kompresorskim polnilnikom – odslej torej črka T v oznaki motorja ne pomeni več samo turbo, temveč na splošno polnilnik. Zaradi kompresorske tehnologije poraba goriva ni nič večja, zato pa je zaradi krajših sesalnih poti boljša spontana odzivnost motorja. Njegova polna moč je na razpolago že pri nizkem številu vrtljajev; od 2.500 vrt./min do 4.850 vrt./min pa je navor konstanten in dosega visokih 420 Nm.
Motor 3.0 TFSI, ki je kombiniran z menjalnikom tiptronic in pogonom quattro, doseže pri A6 limuzini pospešek 5,9 sekunde od 0 do 100 km/h. Njegovega zagona je konec šele pri računalniško omejeni največji hitrosti 250 km/h – takšne zmogljivosti pa so bile še pred nekaj leti rezervirane za osemvaljne motorje. Šestvaljnik s kompresorjem se izkaže tudi za presenetljivo nepotratnega: njegova EU-normirana poraba goriva znaša 9,5 l/100 km. S posrečeno kombinacijo izjemne dinamičnosti in nizke porabe je agregat 3.0 TFSI torej nov primer Audijevih prizadevanj za čim boljšo učinkovitost.

O tesni povezanosti med športnostjo in učinkovitostjo pri Audiju pričajo motorji TDI za A6. Pri vseh skrbi za dovod goriva tehnologija skupnega voda s hitrimi piezo vbrizgalnimi šobami in vbrizgalnim tlakom 1.800 barov; vsi motorji TDI delujejo tiho in kultivirano. Agregat 2.7 TDI doseže moč 140 kW (190 KM), medtem ko 3.0 TDI razvije 176 kW (240 KM). Navor teh dveh motorjev V6 TDI znaša 380 Nm oz. 450 Nm.
Spodnji del palete dizelskih motorjev zapolnjuje štirivaljni 2.0 TDI, ki je na voljo v dveh različicah: s 125 kW (170 KM) – predvidoma od jeseni 2008 dalje – in s 100 kW (136 KM). V osnovni izvedbi je na voljo kot izrazito varčen e-model z oznako 2.0 TDIe. Njegov navor 320 Nm se na sprednji kolesni par prenaša preko 6-stopenjskega ročnega menjalnika ali preko brezstopenjskega multitronica. V kombinaciji z multitronicom pospeši od 0 do 100 km/h v 9,9 sekunde in doseže največjo hitrost 204 km/h. Pri izvedbi z ročnim menjalnikom znaša povprečna poraba samo 5,3 l/100 km, kar ustreza emisiji CO2 139 g/km.
Tako odlične specifikacije so rezultat uvedbe številnih inovativnih tehnologij. Servočrpalka za volan deluje samo po potrebi, alternator pa v fazi potiska izkorišča povratno energijo in tako razbremenjuje motor. Zaradi znižanja karoserije za 20 mm in zaradi različnih aerodinamičnih posegov se je količnik zračnega upora (cX) zmanjšal na 0,28.

Menjalnik je zasnovan tako, da so v obeh zgornjih prestavah prestavna razmerja daljša. Vse izvedbe A6 z ročnim menjalnikom in voznikovim informacijskim sistemom, torej tudi 2.0 TDIe, imajo v kombiniranem instrumentu vgrajen prikaz izbrane prestave, ki vozniku priporoča, katero prestavo naj izbere za čimbolj ekonomično vožnjo.
Za vse modele z motorji od 140 kW (190 KM) dalje je v ponudbi tudi štirikolesni pogon quattro, ki je pri najzmogljivejših modelih že del serijske opreme. Razen pri 2.8 FSI s 140 kW (190 KM) in ročnim menjalnikom, gre pri vseh za najnovejšo generacijo pogona quattro, za katero je značilna zasnova z rahlo poudarjenim prenosom moči na zadnji kolesni par. Zaradi tega so za A6 značilni visoka vozna dinamika, dober oprijem in suverena varnost. V normalnih pogojih se 40 % navora prenaša na sprednja, 60 % pa na zadnja kolesa. Mehanski diferencial torsen glede na potrebe večji del moči brez pojemka prenaša na tisti kolesni par, ki ima boljši oprijem – v skrajnem primeru to lahko pomeni 65 % na sprednja ali 85 % na zadnja kolesa.
Pri optimiranju podvozja za A6 sta bili v ospredju dve osrednji nalogi – izboljšati udobje in obenem ohraniti športni značaj vozila. Audijevim inženirjem je uspelo oba cilja doseči z novimi blažilniki na sprednji premi, ki imajo večji premer in izboljšan sistem ventilov. Prav tako so izpopolnili odzivnost vzmetenja in kompletno nastavitev podvozja.
Audi A6 je lahko po želji opremljen z zračnim vzmetenjem (adaptive air suspension); z njim lahko voznik sam poljubno v treh stopnjah prilagaja način delovanja in karakteristiko prilagodljivih blažilnikov. Izvedbe z močnejšimi motorji so opremljene s 17-colskimi zavorami na kolesih. Kot dodatno opremo ponuja Audi tudi sistem za nadzor tlaka v pnevmatikah, ki ne zahteva vzdrževanja in ki ni podvržen obrabi. Alternativno so na voljo tudi praznovozne pnevmatike, s katerimi lahko v primeru izgube tlaka prevozite razdaljo do 50 km.
K sproščeni, suvereni vožnji z Audijem A6 prispeva tudi novi asistenčni sistem Audi side assist, ki vozniku pri hitrosti najmanj 30 km/h olajšuje menjavo voznega pasu. Radarski senzorji tega sistema zaznavajo zadaj vozeča vozila na razdalji do pribl. 50 m; če bi menjava voznega pasu utegnila biti tvegana, se v opozorilo vključi svetlobni signal v ustreznem zunanjem ogledalu. Od ostalih sodobnih asistenčnih sistemov velja omeniti še Audi lane assist, ki pomaga ohranjati smer vožnje, radarski tempomat adaptive cruise control, ki hitrost vožnje prilagaja spredaj vozečemu vozilu, in pa parkirni sistem s kamero za vzvratno vožnjo Audi parking system advanced.
Audijev upravljalni sistem MMI že vse od premierne vgradnje leta 2002 predstavlja merilo najbolj izpopolnjenega sistema upravljanja s številnimi funkcijami. Novi A6 že v serijski izvedi zajema novo generacijo MMI. Ponudba vključuje tudi vrhunsko različico, MMI navigacijo plus. Prvotna zasnova z osrednjim krmilnim gumbom in velikimi funkcijskimi tipkami v sredinski konzoli je ostala nespremenjena. Intuitivno upravljalno logiko so pri MMI navigaciji plus nadalje izboljšali z novo izvedbo krmilnega gumba.

Najbolj izpopolnjena različica je, kot rečeno, MMI navigacija plus. Gre za pionirski izdelek povsem nove generacije te naprave, ki zajema toliko najsodobnejših tehnologij, da presega vse dosedanje norme. Med njene tehnične posebnosti sodita npr. reža za audio, video in navigacijske DVD-plošče ter trdi disk s pomnilniško kapaciteto 40 GB, ki ga lahko dodatno uporabljamo tudi za shranjevanje MP3-datotek; poleg tega je na njem prostora za 5.000 naslovov.
Ena od inovacij je tudi zaslon tega najsodobnejšega navigacijskega sistema. Ima 7,0-colsko diagonalo in izredno visoko ločljivost, tako da je slika na njem tudi v primeru neugodne osončenosti dovolj kontrastna in izjemno ostra. Nanj lahko po želji priključite opcijski TV-sprejemnik, ki lahko sprejema tudi digitalne programe (DVB-T) vrhunske kakovosti.
Nova naprava pa se na področju navigacije odlikuje še z eno ekskluzivno lastnostjo: kot slikovni način lahko izberete ptičjo perspektivo; pokrajina je tako prikazana kot topografski relief z mnogimi detajli, med katerimi so tudi tridimenzionalne podobe znamenitih zgradb. Pri uporabi zaslona se kot dobra izkaže še ena nova rešitev: kadar spreminjamo posamične nastavitve klimatske naprave, npr. ogrevanje sedežev, njihov prikaz ne zavzame več celega zaslona, temveč se te nastavitve pokažejo kot novo pojavno okno na desni strani zaslona.
Večino izboljšav, s katerimi prihajata na trg A6 limuzina in A6 Avant, bomo našli še v dveh drugih modelih – vsestranskem A6 allroad quattru in dinamičnem S6. Pri A6 allroad quattru bodo v paleto motorjev vključeni novi 3.0 TFSI z 213 kW (290 KM) in obe izvedbi V6 TDI z izboljšano močjo. Motor V10 za S6 ima še vedno 320 kW (435 KM). Pri tem športnem modelu so spremembe opazne predvsem na zunanjih in notranjih optičnih detajlih.
Prenovljeni Audi A6 bo pri slovenskih trgovcih naprodaj od sredine oktobra 2008 naprej. Kljub številnim inovacijam bo izhodiščna cena približno enaka kot prej.

sorodni članki